• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Behöver er hjälp kära jägare!!
Har ju som tidigare postat en Squadra i guld! Dock har jag tyckt att gummit har varit lite tråkigt till den, valiga standard platt gummi med guldlås!
Har ju kikat på andra band för att göra det lite roligare och började med att maila jlc för att undersöka vad en länk i guld kostade! Svar 18700€
Gick tvärbort! Då kan ja ju köpa en beggad guldrolex istället!

Mailade sedan om detta gummiband med guldlås! Tycker faktiskt det är riktigt coolt till denna
image.png

Fick svar 2700€
Givetvis bättre än att lägga 170k på en länk men endå 2700€ e det rimligt? Det kanske det är? Inte så bevandrad i att köpa länkar från JLC
Alternativ 3 är ju att köpa ett crocoläder å flytta guldviktlåset dit bara!
Fan asså! Osäker!

Med det sagt! Tycker ju att jlc har marknadens bästa butterflyclasp på länkarna! Älskar den på länken te EW som jag har!

Senast ändrad:
Har ju som tidigare postat en Squadra i guld! Dock har jag tyckt att gummit har varit lite tråkigt till den, valiga standard platt gummi med guldlås!
Har ju kikat på andra band för att göra det lite roligare och började med att maila jlc för att undersöka vad en länk i guld kostade! Svar 18700€

Mailade sedan om detta gummiband med guldlås! Tycker faktiskt det är riktigt coolt till denna
image.png

Fick svar 2700€
Givetvis bättre än att lägga 170k på en länk men endå 2700€ e det rimligt? Det kanske det är? Inte så bevandrad i att köpa länkar från JLC
Fan asså! Osäker!

Med det sagt! Tycker ju att jlc har marknadens bästa butterflyclasp på länkarna! Älskar den på länken te EW som jag har!
Har inget mer att tillägga än att det såg stenhårt ut med gummilänken och guldlåset.
Är Squadra den mer sportiga varianten av reverso? :)

image.png

Fick svar 2700€
Fan asså! Osäker!

Gummit är stenhårt men ~25k? Njae, det är matigt.

Gummit är stenhårt men ~25k? Njae, det är matigt.
Ja det är otroligt matigt! Just för att gummit slits och det kommer behövas bytas...rimligast e ju ett crocoläder å flytta över viktlåset från originalgummit! Blir nog super men som sagt "gummilänken" är riktigt fräsig, å den absoluta drömmen är ju en roséguldslänk men det är orimligt dyrt! Men satan asså!
image.jpeg

Ja det är otroligt matigt! Just för att gummit slits och det kommer behövas bytas...rimligast e ju ett crocoläder å flytta över viktlåset från originalgummit! Blir nog super men som sagt "gummilänken" är riktigt fräsig, å den absoluta drömmen är ju en roséguldslänk men det är orimligt dyrt! Men satan asså!
image.jpeg

Inte sett guldlänk till squadran tidigare, tokfet!

image.png

Fick svar 2700€
Givetvis bättre än att lägga 170k på en länk men endå 2700€ e det rimligt? Det kanske det är?

För vad det är värt har jag den länken fast till stålmodellen. Den är riktigt bra. Det är en gummiklädd metallänk som är mycket bekväm på handleden. Bra viklås också med möjlighet till mikrojustering på vardera sida om spännet. Om det är rimliga pengar är väl svårare att svara på, beror ju på hur gärna du vill ha länk istället för band...
Slänger in en bild också på min modell

6263167614_285db8627b_b.jpg

För vad det är värt har jag den länken fast till stålmodellen. Den är riktigt bra. Det är en gummiklädd metallänk som är mycket bekväm på handleden. Bra viklås också med möjlighet till mikrojustering på vardera sida om spännet. Om det är rimliga pengar är väl svårare att svara på, beror ju på hur gärna du vill ha länk istället för band...
Slänger in en bild också på min modell

6263167614_285db8627b_b.jpg
Tack för mycket värdefull info :)

Tillbaka
Topp