Det hoppas vi på!Det vore nice =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det hoppas vi på!Det vore nice =)
Har gjort vad jag kan. Det som behövs i tråden är en rosélänkDet hoppas vi på!
Ren tavla, nästan som en våt Panerista-dröm Riktigt fin!Min första JLC, trevlig klocka.
Haha ne fyfan! Min jlc budget e spräckt efter två dinkor!Har gjort vad jag kan. Det som behövs i tråden är en rosélänk
Den e ju riktigt snygg också! Hur länge har du haft den? Tänkte på kvaliten osv? Ser att du med har den svarta limiteradeFör vad det är värt har jag den länken fast till stålmodellen. Den är riktigt bra. Det är en gummiklädd metallänk som är mycket bekväm på handleden. Bra viklås också med möjlighet till mikrojustering på vardera sida om spännet. Om det är rimliga pengar är väl svårare att svara på, beror ju på hur gärna du vill ha länk istället för band...
Slänger in en bild också på min modell
Den e ju riktigt snygg också! Hur länge har du haft den? Tänkte på kvaliten osv? Ser att du med har den svarta limiterade
Jag håller helt med! Det är ju just så att det inte är meningen att det skall vara en "klassisk" reverso! Därför jag fastnade! Att det var något annat! Sjukt underskattad jag är supernöjd med min! Samtidigt, så stor är den inte som en 44mm typTack, ja Squadran är lite underskattad tycker jag. En del klocknördar menar att den är "för stor och klossig" och jämför med de mer klassiska Reversomodellerna. Jag menar att den kritiken missar målet. Poängen är just att den ska vara annorlunda, en modern sportklocka i Reversoutförande helt enkelt. Apropå länken så lever ju mina klockor inte så hårt , men har en kompis med en Master Compressor Diving med liknande länk och den har använts flitigt i flera år utan att se dålig ut. Jag har haft min också i flera år.
Helt rätt! Jägarens år i år!För visst har vi väl bestämt det?
Jag håller helt med! Det är ju just så att det inte är meningen att det skall vara en "klassisk" reverso! Därför jag fastnade! Att det var något annat! Sjukt underskattad jag är supernöjd med min! Samtidigt, så stor är den inte som en 44mm typ
Har ju både en 44 panna å denna å den bär faktiskt lite mindre!Kul att du är nöjd. Jag gillar min också. Alltid svårt det där med att relatera storlek på fyrkantiga klockor till "vanliga runda". Jag roade mig nångång med att jämföra med en 44mm Panerai och Squadran bär mindre.
Slänger in ett gammalt wrist shot, då den inte är hemma för tillfället
Stora som små, unga som gamla. Alla är välkomna! Ska någon förskjutas ska det vara svarta Reversos Tribute 1931.För visst har vi väl bestämt det?
Sådär ja, nu raderade de felaktigheten. Uppenbarligen förvirrande med dessa nya kopior även för manufakturen.Blev det lite fel här eller?
17 mm.Tjena! Vad har reverso Classique för bredd på strap?
Köpte mitt 17mm JLC band på Krons. Men det är inte det billigaste alternativet.Stort tack!
Tips på vart man kan köpa sådana som passar orginalviklåset eller vart ni andra får tag på de som ni använder.
Cirka? Huggorm antar jag...Köpte mitt 17mm JLC band på Krons. Men det är inte det billigaste alternativet.
Strax över 2 om jag minns rätt. Svart crocko.Cirka? Huggorm antar jag...
Stort taxk!Strax över 2 om jag minns rätt. Svart crocko.
Kollade och det visade sig vara strax över 3. Kollade inte vad kalaset skulle gå på innan och det blev lite väl dyrt.Stort taxk!
Stort tack!
Tips på vart man kan köpa sådana som passar orginalviklåset eller vart ni andra får tag på de som ni använder.
Struts ligger på strax under 2k.Cirka? Huggorm antar jag...
Om det mitt band kom därifrån så är det ca 1k billigare att köpa direkt.Här:
https://www.camillefournet.com/en/watch-band/leather-watch-band
Camille tillverkar åt JLC men det är också möjligt att köpa direkt härifrån (utan JLC-prägel så klart).
Bra tips Gillar att de verkar ha kortare längd på mycket. Svårt att hitta hos många tillverkare.Här:
https://www.camillefournet.com/en/watch-band/leather-watch-band
Camille tillverkar åt JLC men det är också möjligt att köpa direkt härifrån (utan JLC-prägel så klart).