• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Min första JLC, trevlig klocka.
IMG_7912.JPG
Ren tavla, nästan som en våt Panerista-dröm :) Riktigt fin!

För vad det är värt har jag den länken fast till stålmodellen. Den är riktigt bra. Det är en gummiklädd metallänk som är mycket bekväm på handleden. Bra viklås också med möjlighet till mikrojustering på vardera sida om spännet. Om det är rimliga pengar är väl svårare att svara på, beror ju på hur gärna du vill ha länk istället för band...
Slänger in en bild också på min modell

6263167614_285db8627b_b.jpg
Den e ju riktigt snygg också! Hur länge har du haft den? Tänkte på kvaliten osv? Ser att du med har den svarta limiterade

Den e ju riktigt snygg också! Hur länge har du haft den? Tänkte på kvaliten osv? Ser att du med har den svarta limiterade

Tack, ja Squadran är lite underskattad tycker jag. En del klocknördar menar att den är "för stor och klossig" och jämför med de mer klassiska Reversomodellerna. Jag menar att den kritiken missar målet. Poängen är just att den ska vara annorlunda, en modern sportklocka i Reversoutförande helt enkelt. Apropå länken så lever ju mina klockor inte så hårt :), men har en kompis med en Master Compressor Diving med liknande länk och den har använts flitigt i flera år utan att se dålig ut. Jag har haft min också i flera år.

Tack, ja Squadran är lite underskattad tycker jag. En del klocknördar menar att den är "för stor och klossig" och jämför med de mer klassiska Reversomodellerna. Jag menar att den kritiken missar målet. Poängen är just att den ska vara annorlunda, en modern sportklocka i Reversoutförande helt enkelt. Apropå länken så lever ju mina klockor inte så hårt :), men har en kompis med en Master Compressor Diving med liknande länk och den har använts flitigt i flera år utan att se dålig ut. Jag har haft min också i flera år.
Jag håller helt med! Det är ju just så att det inte är meningen att det skall vara en "klassisk" reverso! Därför jag fastnade! Att det var något annat! Sjukt underskattad jag är supernöjd med min! Samtidigt, så stor är den inte som en 44mm typ:)

Jag håller helt med! Det är ju just så att det inte är meningen att det skall vara en "klassisk" reverso! Därför jag fastnade! Att det var något annat! Sjukt underskattad jag är supernöjd med min! Samtidigt, så stor är den inte som en 44mm typ:)

Kul att du är nöjd. Jag gillar min också. Alltid svårt det där med att relatera storlek på fyrkantiga klockor till "vanliga runda". Jag roade mig nångång med att jämföra med en 44mm Panerai och Squadran bär mindre.
Slänger in ett gammalt wrist shot, då den inte är hemma för tillfället
16260002886_c5e839acae_b.jpg

Kul att du är nöjd. Jag gillar min också. Alltid svårt det där med att relatera storlek på fyrkantiga klockor till "vanliga runda". Jag roade mig nångång med att jämföra med en 44mm Panerai och Squadran bär mindre.
Slänger in ett gammalt wrist shot, då den inte är hemma för tillfället
16260002886_c5e839acae_b.jpg
Har ju både en 44 panna å denna å den bär faktiskt lite mindre!
Du som också har squadra! Har du några fler band? Läder å vad låg det på i så fall?

Tillbaka
Topp