Jejär le kultre!Tack! Känns dock kört att kunna uttala det rätt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jejär le kultre!Tack! Känns dock kört att kunna uttala det rätt
Yay yay... hahaJejär le kultre!
Jejär le kultre!
Snyggt! Har du hämtat den ännu.Nu har min Polaris Autmatique på länk kommit hem!
Ska hämtas snart ska bara avyttra lite annat innan jag kan betala den.
Men visst är den otroligt juste!!
Länken har microjustering och var otroligt skön! Trots all plast! På övre bilden är den fullt öppen och på nedre är den stängd.
Boxen har också uppdaterats från dom som jag haft tidigare. Nu är den guldfärgad och gav ett väldigt gentlemannamässigt intryck!
Stil!
Snart, vilken dag som helstSnyggt! Har du hämtat den ännu.
Grattis!
Hehe, klart du inte kan säga det, då skulle det rassla till och halva klocksnack skulle gå in och säga "det finns VISST utrymme, Margarinkungen sa att han hade fått xx%!!!"
Men tack, bra att veta hur landet ligger om man skulle få får sig båge när man är på besök!
Mvh Roffe
Tror du jag orkar kolla på Archie?
Det kommer många fuck osv när någon lagt handpenning innan han förhandlat priset på en polaris autmatic... så nu slipper du tittaTror du jag orkar kolla på Archie?
Nej tack, life is too short.
Grattis! Ingen dålig start på klocklivet!Min första klocka. Enkelt & elegant
Grattis! Ingen dålig start på klocklivet!
Kan aldrig börja för sent. Men det går fort åt skogen så passa på att njuta och välkommen till klocksnackHah kanske, men jag började sent
Grymt reportage, tack! Och grattis till att ha en så bra kompisJag tänkte dela med mig av en händelse från förra veckan som jah fick uppleva. En vän till mig köpte sin första riktiga klocka i Januari efter månader av jagade på ”rätt” tavla. Bild på den kommer här;
Knappast en okänd klocka i den här tråden. Den inhandlades hos Jaeger på 13 Old Bond St i London. Nu fyra månader senare fick han inbjudan av butiken att komma dit och få träffa deras urmakare och gå igenom lite historia om JLC och hur han/de jobbar i butiken. I inbjudan fick han också ta med en +1 och det blev jag. (Skapligt glad).
Vi kom dit klockan 11 och möttes av en säljare som presenterade alla anställda och sedan var det bara att börja klämma klockor i väntan på att urmakren förberede sig.
Det modellen var minst sagt spännande. Inbyggt larm som inte bara hörs utan den vibrerar även och det är fan högt och kraftiga vibrationer. Alarmet är ju på 12 timmar men otroligt exakt, vi lyckades få ner den till alarm på 5 minuter.
Säljaren tjatade om den här, jag kommer inte ihåg varför men jag glömde det i all hast.
Sen var urmakren redo. Han heter Richard och var sjukt trevlig och kunnig med lång erfarenhet från JLC. Han märkte ganska snabbt att jag och min vän är rätt nördiga så han hoppade över den ”vanliga touren” och vi började snacka nördspråk direkt. Ett av mikroskopen var kopplade till en tv så vi kunde se tydligt och det underlättade för honom när han berättade. Här pratas det om material val
Här är maskinen som visar amplitud bl.a. den tar från 6 olika positioner för sedan ta ett snitt på tidshållningen.
Genomgång av ett Reverso urverk.
Urmakren visade först hur man skruvar isär och sätter ihop det, sedan fick min vän testa!
Efter 2,5 timme så fick vi tacka för oss. Richard sa att om han blir sjuk så ringer han in oss och uppskattade att två unga män var så intresserade och att vi skiljde oss från de vanliga gästerna han har. Var otroligt kul och svårt att återberätta allt men jag hoppas att ni tycker att det är kul att se bakom kulisserna hur det ser ut hos urmakren
TackJag tänkte dela med mig av en händelse från förra veckan som jah fick uppleva. En vän till mig köpte sin första riktiga klocka i Januari efter månader av jagade på ”rätt” tavla. Bild på den kommer här;
Knappast en okänd klocka i den här tråden. Den inhandlades hos Jaeger på 13 Old Bond St i London. Nu fyra månader senare fick han inbjudan av butiken att komma dit och få träffa deras urmakare och gå igenom lite historia om JLC och hur han/de jobbar i butiken. I inbjudan fick han också ta med en +1 och det blev jag. (Skapligt glad).
Vi kom dit klockan 11 och möttes av en säljare som presenterade alla anställda och sedan var det bara att börja klämma klockor i väntan på att urmakren förberede sig.
Det modellen var minst sagt spännande. Inbyggt larm som inte bara hörs utan den vibrerar även och det är fan högt och kraftiga vibrationer. Alarmet är ju på 12 timmar men otroligt exakt, vi lyckades få ner den till alarm på 5 minuter.
Säljaren tjatade om den här, jag kommer inte ihåg varför men jag glömde det i all hast.
Sen var urmakren redo. Han heter Richard och var sjukt trevlig och kunnig med lång erfarenhet från JLC. Han märkte ganska snabbt att jag och min vän är rätt nördiga så han hoppade över den ”vanliga touren” och vi började snacka nördspråk direkt. Ett av mikroskopen var kopplade till en tv så vi kunde se tydligt och det underlättade för honom när han berättade. Här pratas det om material val
Här är maskinen som visar amplitud bl.a. den tar från 6 olika positioner för sedan ta ett snitt på tidshållningen.
Genomgång av ett Reverso urverk.
Urmakren visade först hur man skruvar isär och sätter ihop det, sedan fick min vän testa!
Efter 2,5 timme så fick vi tacka för oss. Richard sa att om han blir sjuk så ringer han in oss och uppskattade att två unga män var så intresserade och att vi skiljde oss från de vanliga gästerna han har. Var otroligt kul och svårt att återberätta allt men jag hoppas att ni tycker att det är kul att se bakom kulisserna hur det ser ut hos urmakren
Kan bara instämma med tidigare - grymt kul inlägg och tack för delning av bilder!
Den klockan funkar till allt!!Vad sägs om denna klocka/band kombination?
"Jäger" har jag hört uttalas antingen på ett franskt vis, "zjezjärr", eller på ett mer germanskt vis, "jääger". Finns kanske andra varianter också, men dessa verkar vara de vanligaste.Seriös fråga: hur uttalas detta klockmärke?
Vad sägs om denna klocka/band kombination?
Klockan är väldigt fin, men jag skulle valt ett annat band.
Jag tar gärna emot förslag. Originalbandet har gjort sitt
Förutom att bandet inte riktigt följer handleden nu? Denna lösning behövs bara när klockan är för stor eller platt.För några veckor sedan diskuterades om att oem-straps har klackar som tvingar bandet att starta rakt ut istället för rakt ner från stiften. Det senare gjorde att luggarna stod ut som horn. Nu har jag köpt nytt oem. Tack Krons ur för en utomordentlig service! Det ska vara oem på en Reverso. Så är det bara. Det blev en helt annan klocka och jag, som var nöjd innan, är nu mer än nöjd. Klackarna som trycker mot boetten gör verkligen sitt. Nu följer bandet klockans form och allting blir ett.
Innan du skrev tyckte jag det var perfekt. Nu tycker jag det är mycket bra. Mycket bättre än så här kan det knappast bli till mina handleder.Förutom att bandet inte riktigt följer handleden nu? Denna lösning behövs bara när klockan är för stor eller platt.