Jag är Imponerad! Har inte ens haft nya rolexar som gått så här bra! Bättre än Casio tamifan!!Älskar din pepp
Haha
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är Imponerad! Har inte ens haft nya rolexar som gått så här bra! Bättre än Casio tamifan!!Älskar din pepp
Den där är extremt intressant. Är så sugen på en!Bra val med Reverso, men den ska vara extra okomplicerad - endast minut- och timvisare!
Och helst inte ha Jaeger-LeCoultre på tavlan heller...
Originalen från 30-talet är inte helt lätta att komma över. Jag hade helt sjuk tur att jag 1) hittade en på Tradera av alla ställen och 2) vann auktionen med ett knasigt bra pris! Visst, den är lite härjad, har rätt ärrade bandhorn efter reparation och skulle må bra av en service. Men den är klart favoritklockan i samlingen och har svårt att se vad som skulle kunna toppa den!Den där är extremt intressant. Är så sugen på en!
Fantastiskt välstämd och snygg är den också med de där blå nyanserna!Fortsätter gå lika bra 0,0!!!!!
Oförändrat! 00,700 sån jäkla precisionFantastiskt välstämd och snygg är den också med de där blå nyanserna!
Hur går den nu då?
Så de hade mätt rätt denna gång?Nyinkommet mögel! Helt fantastisk jumbo från 40-talet! Fick ett likadant band som Reverson.
Njaaaa... Den är 35mm, buckan sa 35,5. Borde ju dock fortfarande vara ganska jumbo för att vara 40-tal.Så de hade mätt rätt denna gång?
Som förtjänsturen från metallverken? Ser rätt lika ut?Njaaaa... Den är 35mm, buckan sa 35,5. Borde ju dock fortfarande vara ganska jumbo för att vara 40-tal.
Ingen aning. Min 14k är förtjänstur från 1963 och 33mm. Denna har heller inte någon gravyr. Har du nåt exempel att dela med dig av?Som förtjänsturen från metallverken? Ser rätt lika ut?
Dessa:Ingen aning. Min 14k är förtjänstur från 1963 och 33mm. Denna har heller inte någon gravyr. Har du nåt exempel att dela med dig av?
Ser ju snarlik ut om man kikar på bandhornen. Dock ser bandbredden bredare ut än på min.
Nej, ska vara samma. Kul att boetterna ser likadana ut. Nu vet du vad du måste skaffa...Ser ju snarlik ut om man kikar på bandhornen. Dock ser bandbredden bredare ut än på min.
Jopp, en JLC till, för visst betyder det otur att ha ett ojämnt antal? Pre-JLC Reverso räknas väl?Nej, ska vara samma. Kul att boetterna ser likadana ut. Nu vet du vad du måste skaffa...
@Echo Delta he knowsDe båda Polaris, med respektive utan datum, har olika urverk. Cal 899A/1 i datumvarianten och cal 898E/1 i den utan.
Är det någon som vet vad det är för skillnader mellan dessa verk? Är de lika gamla eller tillhör de olika generationer? Finns det någon för- respektiva nackdel rent praktiskt med något av dem?
Såg den live på Nymans ur och det är verkligen en fantastisk klocka!!Asså! Finner inte ord!!
Äntligen lyckats komplettera min Jaeger-guldare från 1960-talet med originalkrona och spänne. Skulle haft cert så hade det varit pricken över i. Servade klockan för ett par månader och den går fantastiskt. Diffar någon sekund per dygn. Riktigt härlig kvalitet på dessa ur.
(obs, medveten att bandet är 1mm för kort)
[/QUOTE.
Smaskigt. Du kan ju donera dem till mig annars, så slipper du lägga ut pengar på en skjortaGive away från JLC. Kanske dax att investera i en skjorta
Den är 8,6cm tjock. Tror att det är originalglas också.Hur tunn är klockan? En perfekt dressare
Riktigt bra. Den ser pristine ut!Den är 8,6cm tjock. Tror att det är originalglas också.