Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förstår det! Skulle jag också vara, grymt bra
Deep Sea! Fasen så nöjd!
Välkommen till klubben ;-)
Vad menar du med klackar?Tittar på en Reverso Tribute to 1931 men kommer isf behöva byta band direkt. Hur ligger det till, behöver ett sånt band ha ”klackar” för att det ska sitta bra? Bara JLC själva som gör sådana band, eller finns det andra som gör det? Mailade Camille Fournet men de hävdade att det är ett ”vanligt” band, dvs utan klack till den modellen.
Tittar på en Reverso Tribute to 1931 men kommer isf behöva byta band direkt. Hur ligger det till, behöver ett sånt band ha ”klackar” för att det ska sitta bra? Bara JLC själva som gör sådana band, eller finns det andra som gör det? Mailade Camille Fournet men de hävdade att det är ett ”vanligt” band, dvs utan klack till den modellen.
Vad menar du med klackar?
ah, hittade en post i denna tråd som verkar handla om detta. @Scipio - din erfarenhet av band med vs utan klackar till din 1931:a?För några veckor sedan diskuterades om att oem-straps har klackar som tvingar bandet att starta rakt ut istället för rakt ner från stiften. Det senare gjorde att luggarna stod ut som horn. Nu har jag köpt nytt oem. Tack Krons ur för en utomordentlig service! Det ska vara oem på en Reverso. Så är det bara. Det blev en helt annan klocka och jag, som var nöjd innan, är nu mer än nöjd. Klackarna som trycker mot boetten gör verkligen sitt. Nu följer bandet klockans form och allting blir ett.
Min erfarenhet var att lugsen stack rakt ut. Det var fult. Med klackar blev klockan riktigt snygg och skön att bära då bandet följde klockans form och blev till en enhet. Det var stor skillnad, som jag upplevde det.ah, hittade en post i denna tråd som verkar handla om detta. @Scipio - din erfarenhet av band med vs utan klackar till din 1931:a?
Min erfarenhet var att lugsen stack rakt ut. Det var fult. Med klackar blev klockan riktigt snygg och skön att bära då bandet följde klockans form och blev till en enhet. Det var stor skillnad, som jag upplevde det.
Hej alla reversoexperter!
Jag börjar bli extremt(!) sugen på en reverso efter att provat Cartier tank solo small men tycker det känns tråkigt med kvarts.
Det finns en hel uppsjö med reversos, jag vill ha en mindre (inte för hög heller) men vad i övrigt bör man tänka på? Jag tar gärna bildexempel och om ni i så fall kan ange storlek både på klocka och handled!
Tack på förhand!
Deep Sea! Fasen så nöjd!
De är riktigt fina de där!! Ni får gärna posta lite mer bilder på dem!Välkommen till klubben ;-)
Så snart jag fått klart med ett eventuellt lägenhetsköp ska jag fortsätta med mina planer på en Reverso.Återvänder till civilisationen med Reverson stolt på armen
Tack för vänliga ord, personligen köpte jag denna för att den är så tunn, duon bygger någon millimeter till. Men då har du ju två tavlor/klockor så det kanske är värt det?Så snart jag fått klart med ett eventuellt lägenhetsköp ska jag fortsätta med mina planer på en Reverso.
Inspirerad av dina bilder gäller just idag en Classic small second Large med det bruna Casa Faglianobandet. Viklås som tillbehör.
Men ibland en duoface, då ingår också viklåset. Brunt band är snyggt, svart också. Omöjligt att bestämma sej ibland...
Nej! Inte värt det... tavla nr "2" är ofta rätt "ful", det är ju inte som att de har en likadan tavla som den vanliga men i annan färg, dessutom får jag för mig att jag läst att urverk ett blir både kättare att ställa till det med/för och så skulle jag störa ihjäl mig på att ha kronan på fel sida mot vad jag är van vid.Tack för vänliga ord, personligen köpte jag denna för att den är så tunn, duon bygger någon millimeter till. Men då har du ju två tavlor/klockor så det kanske är värt det?
Jag är även jag intresserad av en sådan här (eller liknande) med EN tavla. Hur många olika finns det egentligen nu, som går att köpa nya i butik? Och vilka är de vanligaste storlekarna. Krons och Nymans mäter olika och svårtolkat när man läser på deras sidor..Återvänder till civilisationen med Reverson stolt på armen
Jag hade gått på en Medium Thin. Har du möjlighet så titta förbi hos Krons. Jag var själv där för några veckor sen och klämde på några olika varianter av Reverso.Jag är även jag intresserad av en sådan här (eller liknande) med EN tavla. Hur många olika finns det egentligen nu, som går att köpa nya i butik? Och vilka är de vanligaste storlekarna. Krons och Nymans mäter olika och svårtolkat när man läser på deras sidor..
Vad är en bra storlek på min handled på dryga 17cm enligt er välklädda människor som nyttjar dressklockor i regel.
Det finns en bild påminna handled i IWC tråden med en portuguiser på. Om nån vill ha något att gå efter
Tack på förhand för hjälpen
Okej tack för tipset. Jag ska titta in hos Krons och prova lite då.Jag hade gått på en Medium Thin. Har du möjlighet så titta förbi hos Krons. Jag var själv där för några veckor sen och klämde på några olika varianter av Reverso.
Precis det jag också funderat över, hur ofta kommer man använda den "andra sidan"? Bär den verkligen klockan på egen hand?Nej! Inte värt det... tavla nr "2" är ofta rätt "ful", det är ju inte som att de har en likadan tavla som den vanliga men i annan färg, dessutom får jag för mig att jag läst att urverk ett blir både kättare att ställa till det med/för och så skulle jag störa ihjäl mig på att ha kronan på fel sida mot vad jag är van vid.
Efter att ha ägt en duoface i tre år så kan jag skriva under på att det alltid är trevlig att kunna byta sida på klockan. En ny look till kvällen eller dyliktPrecis det jag också funderat över, hur ofta kommer man använda den "andra sidan"? Bär den verkligen klockan på egen hand?
När klockan är ny så kommer man ju flippa över den mer eller mindre oavbrutet, men sedan?
Och på resa om jag verkligen behöver en GMT, det finns kanske något tooligare än en Reverso Duoface...
Pendeln svänger över mot en "vanlig" Reverso igen
Den kommentaren underlättade ju inte valet precis...Efter att ha ägt en duoface i tre år så kan jag skriva under på att det alltid är trevlig att kunna byta sida på klockan. En ny look till kvällen eller dylikt
Duoface ger en härlig tyngd på en i övrigt mycket sofistikerad, klassisk och elegant klocka
Riktigt snygg den där. Börjar ju onekligen att bli sugen på en Reverso Duoface. Lite osams med plånboken bara haha.Duoface ger en härlig tyngd på en i övrigt mycket sofistikerad, klassisk och elegant klocka
Så klart du ska en Reverso jag gillar verkligen min!Riktigt snygg den där. Börjar ju onekligen att bli sugen på en Reverso Duoface. Lite osams med plånboken bara haha.