• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
D1030227-DA70-4AEE-A895-C4685255E6B2.jpeg
Riktigt bra!
 

Shadow

Omega
2-Faktor
Jag vill minnas att servicekostnaden för dem var rätt mastig. Eller är jag ute och cyklar?

Har inte kommit till en service ännu:nailbiting: när jag undersökt ligger det mellan cirka 7-13. Roterar den med flera klockor, älskar att kombinera kläder och accessoarer som tar upp de färgen i de blå visarna:cigar:
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Har inte kommit till en service ännu:nailbiting: när jag undersökt ligger det mellan cirka 7-13. Roterar den med flera klockor, älskar att kombinera kläder och accessoarer som tar upp de färgen i de blå visarna:cigar:

styva 7 får du nog ge för det vanliga manuella verket i en Classic. Skulle jag gissa så får du nog lägga en bit över 15 för en duo.
 

Marshall

Omega
2-Faktor
ACCA0287-397F-44BF-9993-EF63E38515B0.jpeg
30B2252D-FD9F-4101-9DF9-55BC7A6A2713.jpeg
De är riktigt fina de där!! Ni får gärna posta lite mer bilder på dem!

Tavlan och visarna på klockan är nära på perfektion i mina ögon. Den klocka som öppnade mina ögon för klockvärlden var Zenith De Luca mk1 med dess raka tim- och minutvisare + magiska sekundvisaren. Tavlan har även en en fin textur och detaljer. Älskar att sätta på kronografen och se när minuträknaren hoppar ett snäpp prick på 60sekunder.
Det är även kul att ha en klocka som nästan ingen känner till, för när någon väl känner till den så vet man att man har med en klocknörd att göra.
 
styva 7 får du nog ge för det vanliga manuella verket i en Classic. Skulle jag gissa så får du nog lägga en bit över 15 för en duo.
Då känns det, iaf för mig, inte värt de extra pengarna. Då köpte jag hellre en TILL klocka om jag ändå måste betala för en extra service vart femte år sänkan jag lika gärna lägga pengarna som skiljer de båda åt på en till klocka
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Som sagt, forumets äldsta JLC? Enligt serienumret från 1936 (dvs året innan Jaeger LeCoultre slogs samman...)
039D5871-B6F4-4451-B151-E976B5C5645A.jpeg
93050F7B-F31D-47D2-AFFB-DAE002CC944C.jpeg


Jag kontaktade den holländska samlaren Geert Schoots som har tillgång till JLC produktionslistor och detta är svaret på när min gamla Reverso (bara märkt Jaeger), denna klocka samt min Duoplan
928270FB-7151-4169-96B8-FA1E308ECC0F.jpeg
 
Jaeger-le Coultre EPSA 30 diam 33 20
Kanske inte helt rätt ställe och fråga detta, men jag har ett sånt här och har ingen nytta av det.
Tänkte lägga ut det här på säljes tillbehör men eftersom jag nästan inte hittar någon bild alls på nätet är frågan:
Vad är det?
kan det användas idag?
Vad är det värt?
sorry om det är lite OT
8A32D8E7-DD15-43EA-9CF3-F506CD41CC14.jpeg
 
Topp