• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

77D92710-E834-442C-896B-3BA0FDBCE835.jpeg

Röd/vit är en indikator på att kronografen är igång, hel röd=stoppad. Är bara en gimmick idag, men förr i tiden vad jag har förstått var det en livs viktig funktion för piloter och en del av instrument brädan. Deep Sea Chronograph är inte en ny utgåva ifrån någon tidigare existerande modell men jag antar att designerna bakom DPC har fått inspiration ifrån Jaeger LeCoultre Futurematic även kallad “Porthole” ref E502/ Cal 817/1 som har en fantastisk power reserv indikator.
se där vilken okunskap jag har! tack för info :)

96416E82-F9B0-46C4-82B6-60CA2AE2803F.jpeg

5056248D-6B94-4241-9610-AE7E055F436E.jpeg

Jaeger-LeCoultre Chronoflight series of professional dashboard skall visst vara originalet till det röda kronograf fönstret om jag nu har förstått det rätt. Hur som haver är väldigt nöjd men denna klocka som har varit på armen sista veckan och den levererar i alla lägen :)

Tycker inte den passar dig... sälj av den till mig istället..Kompis pris... ;)

Skämt å sido, mycket fin klocka, jag kollat runt en del själv men hittar inget vettigt till salu :(

• Like
Reactions: S.N
Grattis @Xalle, en riktigt fin och snygg klocka!
Deep Sea Chronograph är inte en ny utgåva ifrån någon tidigare existerande modell men jag antar att designerna bakom DSC har fått inspiration ifrån Jaeger LeCoultre Futurematic även kallad “Porthole” ref E502/ Cal 817/1 som har en fantastisk power reserv indikator.
Alla Deep Sea modellerna får sin design från Deep Sea Alarm som i sin tur är en ny utgåva av en dykarklocka från 1959.

_B023906.JPG

Senast ändrad:
Grattis @Xalle, en riktigt fin och snygg klocka!

Alla Deep Sea modellerna får sin design från Deep Sea Alarm som i sin tur är en ny utgåva av en dykarklocka från 1959.
Tack :) yes tänkte på kronografen som en egen modell, men är helt enig med att Deep Sea Alarm är urmodern.

_B023906.JPG
Tack :)

AE37BCD8-0A77-4B71-B323-B6B1F70F6C6C.jpeg

Förutom en glasad baksida är det inget jag saknar med denna!
Jag är av motsatsen! Känns fel på en ISO6425 men jag fattar grejen med insyn :)

Tillbaka
Topp