• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Blev ett svart Cordovan från eBay: https://www.ebay.co.uk/itm/XS-Cordo...0mm-2-Choice-Black-Braun-Germany/352905997557

1332B830-0AF3-456B-A74F-64CE152728C0.jpeg
9E1FAD4A-7251-4DB6-BF82-A8C0D02C3BA9.jpeg
E2F62F2B-1480-4309-BACB-80752181E8D8.jpeg
Passade fint!

Tack.

I princip omöjligt att veta allt, så du är ursäktad :)

Vänstra delen är PR, fullt uppdragen = 8 dagar
Högra är kombinerad, dag/natt (24h)
Det lilla fönstret i högra delen visar rött när man inte får ställa kalendern.
Tack, då har jag lärt mej något nytt! Hade lite på känn att det kunde vara PR, men dagtid/natt hade jag aldrig listat ut. 8 dagar PR är imponerande!

Tack.

I princip omöjligt att veta allt, så du är ursäktad :)

Vänstra delen är PR, fullt uppdragen = 8 dagar
Högra är kombinerad, dag/natt (24h)
Det lilla fönstret i högra delen visar rött när man inte får ställa kalendern.
Hur länge är den röd? Funderar på när jag ska ställa mitt jlc-verk...

Hur länge är den röd? Funderar på när jag ska ställa mitt jlc-verk...

Den MUT perpetual jag hade bytte datum vid typ kl 03 på natten (försökte vänta ut den nån nyårsnatt utan framgång minns jag...). Och jag har för mig den började bli ”röd” (blå på den modellen) runt kl 20... om det hjälper.... men är väl bäst att ställa den runt kl 06 så man slipper oroa sig.

Har gått en månad sedan jag köpte min JLC Reverso medium thin. Har inte fått någon handledstid alls förutom första provning. Funderar på att ha premiär på måndag... vi får se.

Tillbaka
Topp