• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

David71

Rolex
2-Faktor
Hade en av dessa. En rejäl kloss. Men dessa designades faktiskt efter urverkets komplikationer - urverket fyller hela klockan åtminstone.


_7302451.JPG
Snygg! Ser ut att sitta bra. Jo jag antar att 8 dagars verk och komplikationer tar plats. Den hade jag också på min lista då, hade nästan glömt den. Kul med Power reserve-indikatorn på baksidan, lite annorlunda variant. :)
 
Senast ändrad:

DrDre

Patek
Nej, jag kan tyvärr inte presentera en källa på större handleder, men det är inte mitt påstående heller.
I filmen jag länkar till är det företaget Jaeger LeCoultre som hänvisar till att "människor blivit större" sedan 30-talet, därför gör de nu större klockor också.

Lite OT, men ändå intressant. Kvinnor idag i USA väger lika mkt som männen gjorde på 60-talet.

C779B160-3D16-44D8-9EB2-338A5178477A.jpeg
838B220F-9A35-4229-815C-1795412E1ED2.jpeg
 
Senast ändrad:

Kaká

Omega
Behöver lite inspiration. Letar efter nytt band till min Reverso. Har varit ytterst konservativ fram tills nu och enbart kört struts men känner att det är dags för lite omväxling.

Vad säger juryn?
 
Topp