• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

DML20

Omega
image.jpg


En härlig gammal Quartz-klocka. Får inte mycket tid på armen men det ska det blir ändring på!
 

Vigge_S

Omega
Hej!
Jag funderar på att skaffa en JLC vintage. Var och kollade på denna häromdagen, tycker den är riktigt vacker! Men min fundering är hur svårt och dyrt det är att serva dem i Sverige / Stockholm. Någon som har någon erfarenhet av det?
 

Bilagor

  • IMG_20200208_143306.jpg
    IMG_20200208_143306.jpg
    318.8 KB · Visningar: 5

DrDre

Patek
Tack för svaret. Brukar AD i Stockholm kunna möta Uretpriser?

Lite OT, men inte helt kanske. Jag var inne hos en AD i Grekland i somras. (Min hustru är lite intresserad av en Reverso). Vi var tydliga redan när vi kom in i butiken med att vi bara var inne för en första titt och för att orientera oss lite. Dvs inga signaler alls om att *ger du oss ett bra pris så slår vi till direkt*. Trots det erbjöds vi ca 20% rabatt utan att ens pratat om priset.
 

Marshall

Omega
2-Faktor
Så mina vänner, har kört Longines en månad nu och det är dags att plocka fram JLC igen. Har fått hem ett par nya 21 mm band och uppgraderat bandbytarverktyget.

Tycker ni jag ska ta det nya gröna eller det IWC inspirerade svarta?
 

Bilagor

  • D381F083-A5A6-4041-AD88-CA196AC6AD77.jpeg
    D381F083-A5A6-4041-AD88-CA196AC6AD77.jpeg
    501.5 KB · Visningar: 2
  • 29AECC8A-6EDA-4D22-BF5A-73C0156BFBDA.jpeg
    29AECC8A-6EDA-4D22-BF5A-73C0156BFBDA.jpeg
    519.7 KB · Visningar: 3

Pelarn

Patek
2-Faktor
Bytte du in din andra?
Grattis iaf. Mycket bra armbandsur, ska nog slänga på strutsen på min och köra reverso en vecka nu
Tackar! jag sålde den andra här på KS. Trodde faktiskt att jag skulle köpa en Reverso, men när jag testade lite olika JLC så insåg jag att denna hade vad jag saknade på min förra. Lite arabiska siffror, en blå sekundvisare, datum och faktiskt även lite lume. Lite dress men ”sportigare” än min förra. Hoppas att jag blir nöjd;)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Tackar! jag sålde den andra här på KS. Trodde faktiskt att jag skulle köpa en Reverso, men när jag testade lite olika JLC så insåg jag att denna hade vad jag saknade på min förra. Lite arabiska siffror, en blå sekundvisare, datum och faktiskt även lite lume. Lite dress men ”sportigare” än min förra. Hoppas att jag blir nöjd;)
Slutet gott allting gott!
Tror och hoppas du blir nöjd, Annars finns ju reverson kvar
 
Topp