• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

DrDre

Patek
Snygg detalj med orange nedre del på kronan som bara syns i utskruvat läge.

E33D7A6B-8A7D-4154-9629-93688CD0BEB7.jpeg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är det nån här i tråden som sitter på nån rolig Heraion eller Kryos? Är själv riktigt sugen på en sådan här Heraion, men det finns inte mycket bilder eller info om dessa modeller
C295E22F-5990-4414-9D73-499738C7FB21.jpeg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Strax under 1,5 k. Helt ok tycker jag. Vill egentligen ha ett Casa Fagliano men när jag fick veta att de kostar 5 k var jag inte lika sugen längre.
Men 5 är väl för de Argentinska direkt från CF. De som är licenstillverkade och som kommer från JLC ligger väl på 3-3,5. I och för sig dubbelt upp från 1,5.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Åfan? Har bara varit i direktkontakt med CF. Beställer man via Typ Nymans annars eller?
Yes. Däremot så kan dom ju bara beställa de varianter som JLC tagit fram. CF har säkert större urval. Struts finns via JLC men inte i modell CF.
Kom på att när jag beställde mitt blå CF-band till min Reverso så fans det inte normalt i den bredden men de tog fram ett.
 
Senast ändrad:

Floffen

Panerai
Yes. Däremot så kan dom ju bara beställa de varianter som JLC tagit fram. CF har säkert större urval. Struts finns via JLC men inte i modell CF.
Kom på att när jag beställde mitt blå CF-band till min Reverso så fans det inte normalt i den bredden men de tog fram ett.

Med CF syftar vi på Casa och inte Camille, eller hur? Är nån standardvariant av Casa som jag skulle vilja ha så får bli en sväng till Nymans då!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Härligt, funderar själv på ett till band till min reverso. Ett ljusare mindre formellt. Ljusbrunt struts känns som det självklara men aldrig riktigt fastnat för det. Kanske typ ödla eller vad tycker ni?
20201008_104159.jpg
Jag tycker om den här typen av band. Alligator i ljust brunt. I varje fall mot gult guld, men du kan ju prova hur det ser ut mot stål. Det ger fortfarande ett lyxigt intryck, men lite mer casual än svart.
Skärmavbild 2020-10-23 kl. 11.27.29.png
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack! Och även mitt intåg in i JLC världen! Jag gillar ju tunna pjäser och har lite svårt att få ett exakt grepp om tjockleken, står lite olika på nätet, någon som har koll här?
Jag antar att den är lite tjockare än ultra thin, som jag hade förut med den svarta tavlan. Tror den var 0.7 eller 0.8 mm. Kan din vara 1.1 mm? Du får tejpa den och kolla med skjutmått.
 
  • Like
Reactions: Dhx
Har sett från 7,4-9,7. Den officiella sidan finns inte längre och det är bara att vänta och se!
Hej, har för mig att den är 9 mm, vilket får anses som bra med tanke på att det är en duo och att själva Reversons konstruktion gör att de bygger på höjden en smula. "Vanliga ultra-thin" (med stålbaksida) från samma era är 7 mm om minnet inte sviker. Säger grattis i förskott och hoppas att du blir nöjd med klockan. Tycker tavlan är fantastisk som går från intensivt klarblå till nästan svart beroende på ljusförhållanden. Den silvervita duo-tavlan går inte av för hackor heller. Bild (gammal) på min:

29008263842_183469e909_b.jpg

28491858874_bc229b0d0a_b.jpg
 

Dhx

Omega
Hej, har för mig att den är 9 mm, vilket får anses som bra med tanke på att det är en duo och att själva Reversons konstruktion gör att de bygger på höjden en smula. "Vanliga ultra-thin" (med stålbaksida) från samma era är 7 mm om minnet inte sviker. Säger grattis i förskott och hoppas att du blir nöjd med klockan. Tycker tavlan är fantastisk som går från intensivt klarblå till nästan svart beroende på ljusförhållanden. Den silvervita duo-tavlan går inte av för hackor heller. Bild (gammal) på min:

29008263842_183469e909_b.jpg

28491858874_bc229b0d0a_b.jpg
Jag har spanat på den lääänge och slog till sist till. Känner redan på mig att det blir en keeper! (Jag har å andra sidN aldrig sålt någon klocka) är du nöjd? Får den mycket tid?
 
Jag har spanat på den lääänge och slog till sist till. Känner redan på mig att det blir en keeper! (Jag har å andra sidN aldrig sålt någon klocka) är du nöjd? Får den mycket tid?
Jag är mycket nöjd med klockan, som sagt är urtavlorna mycket bra och storleken på boetten passar mig. Kör den på ljusbrunt läder just nu. Mycket handledstid? Hmm - samvetsfråga... Inte så mycket tid den egentligen förtjänar, men jag har en brokig klockgarderob som jag försöker motionera, så får skylla på det :angel:.
38506847926_8b9b0c3871_b.jpg
 
Topp