Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice! Var det superdyrt? Funderar på att byta ut min till ett nytt struts.Ny struts från Camille Fournet! 2 vardagar från beställning till hemleverans, riktigt bra.
Nice! Var det superdyrt? Funderar på att byta ut min till ett nytt struts.
Ah samma här. 1.5 var ju riktigt bra!Strax under 1,5 k. Helt ok tycker jag. Vill egentligen ha ett Casa Fagliano men när jag fick veta att de kostar 5 k var jag inte lika sugen längre.
Härligt, funderar själv på ett till band till min reverso. Ett ljusare mindre formellt. Ljusbrunt struts känns som det självklara men aldrig riktigt fastnat för det. Kanske typ ödla eller vad tycker ni?
Men 5 är väl för de Argentinska direkt från CF. De som är licenstillverkade och som kommer från JLC ligger väl på 3-3,5. I och för sig dubbelt upp från 1,5.Strax under 1,5 k. Helt ok tycker jag. Vill egentligen ha ett Casa Fagliano men när jag fick veta att de kostar 5 k var jag inte lika sugen längre.
Men 5 är väl för de Argentinska direkt från CF. De som är licenstillverkade och som kommer från JLC ligger väl på 3-3,5. I och för sig dubbelt upp från 1,5.
Yes. Däremot så kan dom ju bara beställa de varianter som JLC tagit fram. CF har säkert större urval. Struts finns via JLC men inte i modell CF.Åfan? Har bara varit i direktkontakt med CF. Beställer man via Typ Nymans annars eller?
Yes. Däremot så kan dom ju bara beställa de varianter som JLC tagit fram. CF har säkert större urval. Struts finns via JLC men inte i modell CF.
Kom på att när jag beställde mitt blå CF-band till min Reverso så fans det inte normalt i den bredden men de tog fram ett.
det undrar jag med. Har du fått svar änLetat efter en Reverso Classique i typ två år nu. De få som kommit på forumet har jag missat. Chrono24 tycker jag är en djungel. Hur får jag tag i en fin till en vettig peng?
det undrar jag med. Har du fått svar än
Två riktigt fina tavlor. Mycket vacker klocka.Efter en lång väntan och bevakning slog jag till slut till på en Grand Reverso Duoface Blue. Kommer att dela med mig några bilder när jag väl får den! Någon som förresten sitter på en sån här i forumet? Ref Q378858J.
Tack! Och även mitt intåg in i JLC världen! Jag gillar ju tunna pjäser och har lite svårt att få ett exakt grepp om tjockleken, står lite olika på nätet, någon som har koll här?Två riktigt fina tavlor. Mycket vacker klocka.
Jag tycker om den här typen av band. Alligator i ljust brunt. I varje fall mot gult guld, men du kan ju prova hur det ser ut mot stål. Det ger fortfarande ett lyxigt intryck, men lite mer casual än svart.Härligt, funderar själv på ett till band till min reverso. Ett ljusare mindre formellt. Ljusbrunt struts känns som det självklara men aldrig riktigt fastnat för det. Kanske typ ödla eller vad tycker ni?
Jag antar att den är lite tjockare än ultra thin, som jag hade förut med den svarta tavlan. Tror den var 0.7 eller 0.8 mm. Kan din vara 1.1 mm? Du får tejpa den och kolla med skjutmått.Tack! Och även mitt intåg in i JLC världen! Jag gillar ju tunna pjäser och har lite svårt att få ett exakt grepp om tjockleken, står lite olika på nätet, någon som har koll här?
Nu snackar vi riktigt tunnt, 0,8 mm. Det är väl världsrekord, eller?Jag antar att den är lite tjockare än ultra thin, som jag hade förut med den svarta tavlan. Tror den var 0.7 eller 0.8 mm. Kan din vara 1.1 mm? Du får tejpa den och kolla med skjutmått.
Förlåt, decimalen hamnade fel för jag tänkte fel. 8, 9 eller 11 mm ska det vara. Tyvärr hittar jag inget mått på tjockleken för en ultra thin, men någonstans där är det.Nu snackar vi riktigt tunnt, 0,8 mm. Det är väl världsrekord, eller?
Jag antar att den är lite tjockare än ultra thin, som jag hade förut med den svarta tavlan. Tror den var 0.7 eller 0.8 mm. Kan din vara 1.1 mm? Du får tejpa den och kolla med skjutmått.
Nej men en rolig:Är det nån här i tråden som sitter på nån rolig Heraion eller Kryos? Är själv riktigt sugen på en sådan här Heraion, men det finns inte mycket bilder eller info om dessa modeller
Absolut en rolig en, dock bra många gånger dyrare ocksåNej men en rolig:
Hej, har för mig att den är 9 mm, vilket får anses som bra med tanke på att det är en duo och att själva Reversons konstruktion gör att de bygger på höjden en smula. "Vanliga ultra-thin" (med stålbaksida) från samma era är 7 mm om minnet inte sviker. Säger grattis i förskott och hoppas att du blir nöjd med klockan. Tycker tavlan är fantastisk som går från intensivt klarblå till nästan svart beroende på ljusförhållanden. Den silvervita duo-tavlan går inte av för hackor heller. Bild (gammal) på min:Har sett från 7,4-9,7. Den officiella sidan finns inte längre och det är bara att vänta och se!
Jag har spanat på den lääänge och slog till sist till. Känner redan på mig att det blir en keeper! (Jag har å andra sidN aldrig sålt någon klocka) är du nöjd? Får den mycket tid?Hej, har för mig att den är 9 mm, vilket får anses som bra med tanke på att det är en duo och att själva Reversons konstruktion gör att de bygger på höjden en smula. "Vanliga ultra-thin" (med stålbaksida) från samma era är 7 mm om minnet inte sviker. Säger grattis i förskott och hoppas att du blir nöjd med klockan. Tycker tavlan är fantastisk som går från intensivt klarblå till nästan svart beroende på ljusförhållanden. Den silvervita duo-tavlan går inte av för hackor heller. Bild (gammal) på min:
Jag är mycket nöjd med klockan, som sagt är urtavlorna mycket bra och storleken på boetten passar mig. Kör den på ljusbrunt läder just nu. Mycket handledstid? Hmm - samvetsfråga... Inte så mycket tid den egentligen förtjänar, men jag har en brokig klockgarderob som jag försöker motionera, så får skylla på det .Jag har spanat på den lääänge och slog till sist till. Känner redan på mig att det blir en keeper! (Jag har å andra sidN aldrig sålt någon klocka) är du nöjd? Får den mycket tid?