• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

JohanRe

Cartier
Nu ställer jag nog en korkad fråga, men..

Vilka ÅF för JLC har vi här i Sverige? Är sjukt sugen på en reverso duo men vill gärna klämma lite på en först. Jag har halvstor armar(18,5-19 cm) och är hårig som bara den. Detta gör att jag har svårt för klockor som är för tunna och försvinner i pälsen på armarna. :)
 

Oktogon

Panerai
Nu ställer jag nog en korkad fråga, men..

Vilka ÅF för JLC har vi här i Sverige? Är sjukt sugen på en reverso duo men vill gärna klämma lite på en först. Jag har halvstor armar(18,5-19 cm) och är hårig som bara den. Detta gör att jag har svårt för klockor som är för tunna och försvinner i pälsen på armarna. :)
I Sthlm har du Krons, Nymans och NK.
 

PNM

Panerai
Homerun i mitt tycke.
Resized_Screenshot_20201001-110743_Instagram.jpg

17.600$ mariner memovox och 11.100$ mariner date ex sales tax på jlc hemsida. Vet inte vad jag tycker om prissättningen men ser ruskigt fina ut.
Snygg färgskala men Explorer-typsnittet på 12, 6, 9 känns så daterat.
 

RBJSWE

Cartier
Efter en wristroll på en instagramprofils konto har jag fått upp ögonen för JLC Master Calendar Meteroite. Har sökt här på forumet och det verkar inte finnas särskilt många, eller? Kryllar inte av dom på Chrono24 heller. Nån som har koll på modellen? Vad är ett rimligt pris idag? Mellan vilka år tillverkades dom?

Bild stulen från nätet så vi vet vad vi pratar om.
Jaeger-LeCoultre-Master-Calendar-Meteorite-aBlogtoWatch-6.jpg


Tack på förhand!
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Efter en wristroll på en instagramprofils konto har jag fått upp ögonen för JLC Master Calendar Meteroite. Har sökt här på forumet och det verkar inte finnas särskilt många, eller? Kryllar inte av dom på Chrono24 heller. Nån som har koll på modellen? Vad är ett rimligt pris idag? Mellan vilka år tillverkades dom?

Bild stulen från nätet så vi vet vad vi pratar om.
Jaeger-LeCoultre-Master-Calendar-Meteorite-aBlogtoWatch-6.jpg


Tack på förhand!
@Ernesto du har haft en va?
 

Falken

Panerai
Vilka storlekar finns det på reverson i stål? Classique. Medium & large idag medans vintage-kvarts som gäller om man komma ner i size? Eller 😊
 

daniel_se

Omega
Har hugg på en 250.5.86, alltså Reverso guld/stål, på brunt struts. Är det en poppis referens här på KS om man inte skulle trivas ihop och vill skicka den vidare? Vad är skillnad mot 250.8.86?
 

Oktogon

Panerai
Har hugg på en 250.5.86, alltså Reverso guld/stål, på brunt struts. Är det en poppis referens här på KS om man inte skulle trivas ihop och vill skicka den vidare? Vad är skillnad mot 250.8.86?
250.5.86 är väl tvåton medan 250.8.86 är stål. Båda är classique och mekaniska.

Personligen gillar jag inte tvåton förutom på enstaka modeller. Föredrar då hellre helguld eller stål. Med det sagt känns det som Classique Reverso går att sälja rätt enkelt på KS.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Har hugg på en 250.5.86, alltså Reverso guld/stål, på brunt struts. Är det en poppis referens här på KS om man inte skulle trivas ihop och vill skicka den vidare? Vad är skillnad mot 250.8.86?
Är ganska säker på att en i helguld eller stål är bra mycket enklare att sälja än en i two tone. Gillar du guld så tycker jag du ska satsa på en i helt 18k istället. Lite dyrare men värt varenda krona extra IMO.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Väldigt bra! Den är 39mm va? Hur bärs den? Kan du jämföra med något?

Tack! 39mm, ja.
Bär bra, lite större så att den går att bära ”casual” även fast den designmässigt är dressad – tycker jag. Svårt att jämföra med något annat än just runda och tunna dressare. Bär vanligtvis en Rolex 18238 eller en Panerai 973 och detta blev ett bra komplement.

CB1560F6-3D69-4CFB-B340-78544EB1BFE5.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack! 39mm, ja.
Bär bra, lite större så att den går att bära ”casual” även fast den designmässigt är dressad – tycker jag. Svårt att jämföra med något annat än just runda och tunna dressare. Bär vanligtvis en Rolex 18238 eller en Panerai 973 och detta blev ett bra komplement.

CB1560F6-3D69-4CFB-B340-78544EB1BFE5.jpeg
Kan du sätta fingret på varför du tycker en klocka med större boettdiameter är mindre uppklädd? Aldrig tänkt den tanken själv så är nyfiken.
 
Topp