• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Psykel

Patek
Lite vintagefägring i JLC-tråden! Dagens, en jumbo (36mm) från ca 1945.
b85b6152-029c-4989-acdf-9f02d7d502b4-jpeg.1901962
 

Henken

Omega
2-Faktor
Hej JLC-tråden!
Har alltid gillat denna klockan men aldrig fått möjlighet att prova en. uret.se kan ordna en, har mailat med dem och fått det bekräftat och priset känns rätt, (eller?)
Någon här som har en eller testat och kan säga något om klockan, hur bärs den på handleden, känns den stor? Jag tycker den är superfin och tanken är att sälja en DJ36 och köpa denna.
D4B9B941-2D8D-478C-BE6F-B9E00EC47155.png



Edit: fick nytt mail från Uret där man förklarar att det skett ett misstag och jag inte kan köpa klockan längre efter jag meddelar att jag vill göra så. Trist men får leta vidare.
 
Senast ändrad:

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Hej JLC-tråden!
Har alltid gillat denna klockan men aldrig fått möjlighet att prova en. uret.se kan ordna en, har mailat med dem och fått det bekräftat och priset känns rätt, (eller?)
Någon här som har en eller testat och kan säga något om klockan, hur bärs den på handleden, känns den stor? Jag tycker den är superfin och tanken är att sälja en DJ36 och köpa denna.
D4B9B941-2D8D-478C-BE6F-B9E00EC47155.png
Grymt snygg. Älskar sektor-tavlan. Kan dock inte uttala mig om priset
 

Laplander

Rolex
Edit: fick nytt mail från Uret där man förklarar att det skett ett misstag och jag inte kan köpa klockan längre efter jag meddelar att jag vill göra så. Trist men får leta vidare.
Riktigt fin kronograf, har också haft ögonen på en sådan bra länge. Får du en ny chans så kör! 👍
Gissar att du redan kollat allt som finns på Youtube?


Gjorde ett klockköp via Harveystore (och betalade), och fick också ett mail efteråt att de inte kunde leverera, grymt irriterande... :confused:
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Har sett allt som finns att se om klockan på youtube tror jag😅
Mailade med en AD i Spanien som verkar ha en hemma så får se hur det går.
Jag har också spanat efter denna få det är den perfekta kronografen, tror jag. (Bortsett från att man inte har någon sekundvisare på vanliga tidtagningen om man inte kör kronografen kontinuerligt)
Misstänkte att uret inte skulle kunna leverera då
den ÄR svår att få tag på. Blir spännande att se om du får napp och vad priset blir.
 

Henken

Omega
2-Faktor
Jag har också spanat efter denna få det är den perfekta kronografen, tror jag. (Bortsett från att man inte har någon sekundvisare på vanliga tidtagningen om man inte kör kronografen kontinuerligt)
Misstänkte att uret inte skulle kunna leverera då
den ÄR svår att få tag på. Blir spännande att se om du får napp och vad priset blir.
Ja den är riktigt fin! håller med om att den verkar svår att få tag i men jag letar vidare.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vad heter bandet du har på 5196an och är det kompatibelt med originallåset?


Det är kompatibelt.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Jag var förbi Bukowskis och tittade på TT1931-reverson de säljer på Important Timepieces. https://www.bukowskis.com/sv/auctio...tre-grande-reverso-ultra-thin-tribute-to-1931. Inte testat modellen tidigare men spanat ett tag. Det är tavlan som gör klockan helt klart. Tyvärr blev jag lite besviken. Boetten kändes lite stor. Avstår nog den här gången.
Ja den är lång och platt så även handleden bör vara platt.

Var tvungen att kolla serienummer och det är min gamla, den var head only och hade ett slitet armband så säljaren har bytt armband, skaffat låda och reseetui.

Här är den när jag sålde den: https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3654/vara/1586098
 

Fredrikbj

Breitling
Ja den är lång och platt så även handleden bör vara platt.

Var tvungen att kolla serienummer och det är min gamla, den var head only och hade ett slitet armband så säljaren har bytt armband, skaffat låda och reseetui.

Här är den när jag sålde den: https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3654/vara/1586098
Kul att det var din. Levde i tron om att min handled var tillräckligt platt, men tydligen inte. Stämmer att det var något Fagliano-inspirerat band monterat.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kul att det var din. Levde i tron om att min handled var tillräckligt platt, men tydligen inte. Stämmer att det var något Fagliano-inspirerat band monterat.
Platt och platt. Man måste ha en rejäl handled för att de skall sitta bra. Därför de säljs med specialband som inte böjer lika tvärt.
 

Exekys

Cartier
Alligator MTO från Molequin har anlänt. Riktigt trevlig höstig brun nyans. Även perfekt passform med viklåset. Nöjd!
9900C690-5203-489E-A40C-D966E4DDDD8A.jpeg
3FEE6039-F70C-4BC8-8F9A-752C66FBF8FA.jpeg
313B9CD7-C4C6-464A-B1E2-BE5C027AD82D.jpeg
Verkligen snyggt. Vad är det för modell?
Jag håller på att leta efter en motsvarande, kikar på en 270.0.62 men det var ju det här med storlek. Har du något tips, annat än att leta upp en och prova den såklart ;-)
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Verkligen snyggt. Vad är det för modell?
Jag håller på att leta efter en motsvarande, kikar på en 270.0.62 men det var ju det här med storlek. Har du något tips, annat än att leta upp en och prova den såklart ;-)
Tack! Är ref 250.1.08. Alltid svårt med storlek såvida man inte precis som du nämner provar klockan. Till syvende och sist är det personliga preferensen och vad man är van vid som räknas. Är personligen ganska konservativ vad beträffar passform och komfort. 23x38 blir således bra på min runda 16cm handled, men då är jag van vid att bära fyrkantiga pjäser i mindre storlek.
 
Topp