1945 tror jag, missade precis kriget.Stenhård! Vilket år?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
1945 tror jag, missade precis kriget.Stenhård! Vilket år?
“I can’t be overdrawn, I still have some checks left”Hittade en rare idag.
Synd att unlimited krediten är borttagen på mitt kort.
Hahah!Jevejso
Törs man fråga om det (facila?) priset?Köpte en clasp till min Reverso idag. Gör inte samma misstag som jag, köp klockan MED claspen istället för att köpa till det i efterhand
tog det för givet min broderKöpte en clasp till min Reverso idag. Gör inte samma misstag som jag, köp klockan MED claspen istället för att köpa till det i efterhand
Ord. pris 5500kr, jag betalade 3500krTörs man fråga om det (facila?) priset?
3500kr var ändå överkomligt tycker jag.Ord. pris 5500kr, jag betalade 3500kr
Det var ett riktigt bra pris, kul!Ord. pris 5500kr, jag betalade 3500kr
3500kr var ändå överkomligt tycker jag.
Bra val, känn ingen ångest över detta
Det var ett ”bra” pris i förhållande till ordinarie prisDet var ett riktigt bra pris, kul!
Det är så skönt med viklås tycker jag
Verkligen, sinnes!Påminner mig om när jag fick slanta upp 3000 för ett nytt gummi till Bregueten. Groteska priser för enkla varor!
Blasphemy! Den där måste användas varje dag
Fick dammat av reverson efter snart ett halvår
GrattisDå gör man debut i den här tråden
Verkligen snygg. Och redan inställd på sovmorgonDå gör man debut i den här tråden
Vet ni varför Monoface (talar om Small Seconds) ej har en clasp (utan spänne), medan Duoface har det? Lite tråkigt att behöva köpa till en clasp om man är ute efter en Monoface...Köpte en clasp till min Reverso idag. Gör inte samma misstag som jag, köp klockan MED claspen istället för att köpa till det i efterhand
Heelt galet vad snygg den ärJLCs "julhälsning" är makalöst vacker.
"Reverso Tribute Enamel Hidden Treasures
Designed, made and assembled in our Manufacture
_
To create an elegant counterpoint to the rich gold and russet tones of the painting reproduced in miniature, Sunset at Montmajour by Van Gogh, our Métiers Rares Workshop decorated this Reverso dial with the traditional sunrayed guilloché. On top of it, thin layers of translucent enamel were applied to create a captivating deep green and underline the delicate guillochage realised."
Ibland har en högre och tyngre klocka vikspänne som "motvikt" medans en lättare och tunnare klocka kan ha C-spänne för att bli riktigt smäcker.Vet ni varför Monoface (talar om Small Seconds) ej har en clasp (utan spänne), medan Duoface har det? Lite tråkigt att behöva köpa till en clasp om man är ute efter en Monoface...
Blir den verkligen märkbar elegantare i detta fall? När jag testade på både Mono och Duo märkte jag ingen skillnad rent estetiskt i bandet.Ibland har en högre och tyngre klocka vikspänne som "motvikt" medans en lättare och tunnare klocka kan ha C-spänne för att bli riktigt smäcker.
Men det finns givetvis massor av undantag till och från detta.