Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen elegant. Kombinationen med svart tavla och boett i roséguld känns… Monte Carlo, typ.Reverso Classique 250.2.86
Vackert. Stort grattis!Äntligen unboxing av min första Jaeger LeCoultre!
Tackar!Vackert. Stort grattis!
Verkligen. Enkelt och elegant. Otroligt tjusigt, särskilt med "resten" lite nedtonat.Verkligen elegant. Kombinationen med svart tavla och boett i roséguld känns… Monte Carlo, typ.
Den vita Reverson är ju superhäftig, från -33 alltså? Classique-måtten? Originaldelar?Börjar bli ett gäng nu. 30-tal, 1933, 30-tal, 1945, 50-tal och 70-80-tal:
Mmm, en av de absolut första. De är en millimeter kostare än classique. Är inte säker på hur denna såg ut när den lämnade fabriken. Tror tavlan är tvättad. Verkar vara få av dessa tidiga som har orörda tavlor. DuoPlan vid sidan av Reverson var en lite lyxigare klocka, tror den kostade dubbelt så mycket och hade safirglas.Den vita Reverson är ju superhäftig, från -33 alltså? Classique-måtten? Originaldelar?
Riktigt fint , speciellt den guldiga till höger. Vad är det för referens på den om man får fråga?Börjar bli ett gäng nu. 30-tal, 1933, 30-tal, 1945, 50-tal och 70-80-tal:
Den i guldguld? Ingen aning. Från 50 eller 60-talet.Riktigt fint , speciellt den guldiga till höger. Vad är det för referens på den om man får fråga?
Ja exakt , attans. Tänkte att jag skulle försöka hitta enDen i guldguld? Ingen aning. Från 50 eller 60-talet.
Tycker inte klockan är speciellt nätt. Är ju relativt tjock sportklocka i grunden som man ofta har ett inte alltför tunt läder på. Kruxet är snarare att få till det så att viklåset ej skär in i handleden.Hur funkar viktlås på Reverso Classique? Finemang eller bygger en del på en annars "nättare" klocka?
Den är grym, men deras Atmos Hybris Mechanica är något utav det sjukaste jag har sett! Tyvärr ingenting man tar med ut på krogen, då får krogen komma hem till en istället…
Polaris Perpetual Calender, är tyvärr inte rätt person för en sådan här pjäs, men jädrar så snygg den är
Jag försökte övertyga mig själv att det inte gjorde det (för att jag hade spenderat 4k+), men det gör det. Testade med byta tillbaka till ett vanligt spänne och det var mycket mer bekvämt, både tjockleken men främst passformen för mig personligen. Har dock en ”medium small seconds”.Hur funkar viktlås på Reverso Classique? Finemang eller bygger en del på en annars "nättare" klocka?