• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

papabear

Panerai
2-Faktor
Dött här, får väl bidra med lite nytt in idag. Classic Medium!

C9DF30E9-C571-4FAA-A5B0-647B2A86FE0B.jpeg
AAC1799C-E478-4DAD-91CB-2322F2417B78.jpeg
Grattis! Riktigt snygg! Vad har du för storlek runt handleden?
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Är väldigt sugen på en reverso, men bor långt ifrån en AD så har inte möjlighet att testa en i nuläget. Har 16,5-17cm runt handleden. Ägde en 39mm master control date som var perfekt storleksmässigt. Kör dock en 44mm panerai som jag också är bekväm med så jag anser att allt är en vanesak.

Är verkligen inte insatt i de olika referenserna, så jag skulle verkligen behöva tips. Kan tänka mig att lägga 40, men gärna mindre. Den måste vara manuell dessutom. Är 250.8.86 ett bra insteg tycker ni?
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Är väldigt sugen på en reverso, men bor långt ifrån en AD så har inte möjlighet att testa en i nuläget. Har 16,5-17cm runt handleden. Ägde en 39mm master control date som var perfekt storleksmässigt. Kör dock en 44mm panerai som jag också är bekväm med så jag anser att allt är en vanesak.

Är verkligen inte insatt i de olika referenserna, så jag skulle verkligen behöva tips. Kan tänka mig att lägga 40, men gärna mindre. Den måste vara manuell dessutom. Är 250.8.86 ett bra insteg tycker ni?
Kör! 250.8.86 sitter perfekt på en handled med din omkrets. 26-28k borde du kunna få en i helt okej skick för här på forumet.
 

DrDre

Patek
Är väldigt sugen på en reverso, men bor långt ifrån en AD så har inte möjlighet att testa en i nuläget. Har 16,5-17cm runt handleden. Ägde en 39mm master control date som var perfekt storleksmässigt. Kör dock en 44mm panerai som jag också är bekväm med så jag anser att allt är en vanesak.

Är verkligen inte insatt i de olika referenserna, så jag skulle verkligen behöva tips. Kan tänka mig att lägga 40, men gärna mindre. Den måste vara manuell dessutom. Är 250.8.86 ett bra insteg tycker ni?
En smaksak hur stor (liten) man vill att den ska vara men för mig funkar inte mindre än Grande Taille. Jag har en sådan sedan länge och är nöjd med den. Det ligger en på K&S just nu. Jag har dock ingen koll på priset, den specifika klockan eller säljaren.

 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Tjopp,

Jag är ny vad det gäller att köpa Jaeger. Hur är möjligheten att förhandla ner priser på de vanligare modellerna, tänker främst på Reverso Classic (medium)? Verkan gå att finna "billigt" via nätet men jag tänkte byta in en klocka samtidigt så då är det smidigare i butik.
 

JLSM

Omega
Tjopp,

Jag är ny vad det gäller att köpa Jaeger. Hur är möjligheten att förhandla ner priser på de vanligare modellerna, tänker främst på Reverso Classic (medium)? Verkan gå att finna "billigt" via nätet men jag tänkte byta in en klocka samtidigt så då är det smidigare i butik.
Enligt min erfarenhet så råder det ingen prutmån på de populära JLC modellerna hos svenska ADs. Möjligen att de slänger med ett viklås på köpet eller liknande.
 
Hur hög är den, från bandhorn till bandhorn? Det är väl det viktigaste måttet när det gäller reverso, om jag förstått det rätt? Samt hur breda handleder man har då, naturligtvis:)
Då är den ca 46 mm från horn till horn. Höjden skulle jag tippa på en 12-13 mm. Inget skjutmått tillgängligt kör med tumstock.. 😜 Men du borde få en uppfattning om storleken hur eller hur 😊 Är min bekvämaste klocka jag har måste jag säga. Den slår min speedmaster som varit min dagliga klocka i 20 år.
 
Då är den ca 46 mm från horn till horn. Höjden skulle jag tippa på en 12-13 mm. Inget skjutmått tillgängligt kör med tumstock.. 😜 Men du borde få en uppfattning om storleken hur eller hur 😊 Är min bekvämaste klocka jag har måste jag säga. Den slår min speedmaster som varit min dagliga klocka i 20 år.
Hur tjocka handleder har du?
Jag har en omkrets på 17.5 och 57mm tvärs över på smalaste stället.

Mvh.
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor

Någon men 16,5-17cm handleder som kör en grande taille och kan dela wrist shot så man kan bilda sig en uppfattning. Är van vid panerai så tror inte jag kommer uppfatta den som för stor.
 
Senast ändrad:

cjm

Omega
2-Faktor

Någon men 16,5-17cm handleder som kör en grande taille och kan dela wrist shot så man kan bilda sig en uppfattning. Är van vid panerai så tror inte jag kommer uppfatta den som för stor.
Här är klockan på ~17,5 cm handled:
4D288093-EF90-41EC-944F-0D9D9E25DF0D.jpeg
 
Topp