• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
1D94574E-23DF-48C5-BEF7-9244BC3DE5D9.jpeg
 

EHedin

Cartier
2-Faktor
Fick hem min första Reverso för några veckor sen och är så nöjd!
Skulle vilja köpa ett lite ljusare band nu till sommartid men 17mm gör det inte så lätt. Nån som har tips? En ljus / beige typ suede eller liknande hade varit topp! Eller går det rentav att klämma in ett 18mm utan att det ser fel ut?
37B3CEA8-3519-4953-89CA-1436120B39D6.jpeg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Fick hem min första Reverso för några veckor sen och är så nöjd!
Skulle vilja köpa ett lite ljusare band nu till sommartid men 17mm gör det inte så lätt. Nån som har tips? En ljus / beige typ suede eller liknande hade varit topp! Eller går det rentav att klämma in ett 18mm utan att det ser fel ut?
37B3CEA8-3519-4953-89CA-1436120B39D6.jpeg
Camille forunet, skräddarsytt.
 

Elias.A

Cartier
Fick hem min första Reverso för några veckor sen och är så nöjd!
Skulle vilja köpa ett lite ljusare band nu till sommartid men 17mm gör det inte så lätt. Nån som har tips? En ljus / beige typ suede eller liknande hade varit topp! Eller går det rentav att klämma in ett 18mm utan att det ser fel ut?
37B3CEA8-3519-4953-89CA-1436120B39D6.jpeg
Nått från hirsch kanske? Skulle spontant inte rekommendera 18mm. Ser ofta väldigt påträngt ut
 

David71

Rolex
2-Faktor
Icke limiterad, boutique edition. Men Nymans/Krons får ibland in boutique editions.

De första 100 ska säljas online.

Pris: 107k SEK.
Edit: glömde citera @JonWin
 
Senast ändrad:

DrDre

Patek
Någon so vet HUR begränsad, HUR dyr och VAR man skulle kunna få se denna?

Jag tittade på den i en "ren" JLC butik i Zurich. Priset var 9150 Franc. Det fanns ingen prutmån men kvinnan i butiken (hon hade en MBA, så hon var nog ngn form av chef där) kunde toppa upp med ngt armband och ett besök i fabriken.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag tittade på den i en "ren" JLC butik i Zurich. Priset var 9150 Franc. Det fanns ingen prutmån men kvinnan i butiken (hon hade en MBA, så hon var nog ngn form av chef där) kunde toppa upp med ngt armband och ett besök i fabriken.
Låter inte som någon större vits att köpa där. Om man ska göra det rätt och kräva tillbaka deras moms på 7,7% och sedan betala våra 25% och lite valutaförluster så hamnar man väl över 110’..
Men ett fabriksbesök är ju trevligt, om man bortser från att man väl behöver betala resa och uppehälle själv.😉
 

JonWin

Omega
Glashütte, vad vet någon om detta märke?
 

Bilagor

  • Screenshot_2022-05-29-20-31-10-876_com.brave.browser.jpg
    Screenshot_2022-05-29-20-31-10-876_com.brave.browser.jpg
    111.8 KB · Visningar: 13

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Nån som har koll på huruvida grön Reverso Tribute är boutique only? Är som bekant lite knepigt att få snabba svar från AD..
Vill minnas att jag fått höra att den blåa är det men osäker ang grön


1654008214880.png
 
Topp