Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Reverson är långt från att vara skör, delikat och bräcklig.Hej,
Ni som sitter på en classique; hur funkar den som office-beater? Har alltid gillat reverson skarpt men samtidigt tänkt att den ser så ”ömtålig” ut, för brist på bättre adjektiv, och därmed avskrivit den som vardagsklocka.
Hej,
Ni som sitter på en classique; hur funkar den som office-beater? Har alltid gillat reverson skarpt men samtidigt tänkt att den ser så ”ömtålig” ut, för brist på bättre adjektiv, och därmed avskrivit den som vardagsklocka.
+1 på det. Nu har jag ju iofs inte ens haft min i 1 månad än, men det finns inget ömtåligt alls över den. Bortsett från vattentåligheten då. Den känns klart mer gedigen än ömtålig för mig iaf. Utmärkt vardagsklocka på kontor skulle jag säga.Reverson är långt från att vara skör, delikat och bräcklig.
Kör på!
Här är min office beater (bild fr 29/8)Hej,
Det glädjer mig att höra! Ikonisk klocka och en som man dessutom relativt lätt kan få tag på (vilket är en ynnest nuförtiden).Reverson är långt från att vara skör, delikat och bräcklig.
Kör på!
Tack för att du delar din erfarenhet! Blir att kika på en classique helt enkelt.+1 på det. Nu har jag ju iofs inte ens haft min i 1 månad än, men det finns inget ömtåligt alls över den. Bortsett från vattentåligheten då. Den känns klart mer gedigen än ömtålig för mig iaf. Utmärkt vardagsklocka på kontor skulle jag säga.
Jag har en och det är inget jag har tänkt på tidigare, men du har en bra poäng i att det inte hänger ihop riktigt.Är inte Reverso Duo ref 270,8,54 väldigt ologisk? Om du ska använda den för att hålla koll på två tidszoner när du reser behöver du använda både kronan och tryckknappen. Rimligen vill du ju ha lokal tid på den ljusa tavlan och hemtid på den svarta eftersom den även visar 24 h. Och eftersom båda tavlorna ställs med kronan behöver du först ställa in lokal tid med den när du passerar en tidszon, och sedan justera den svarta sidan med tryckknappen till att visa hemtid. Om man istället hade justerat den ljusa sidan, och inte 24 h-indikatorn med tryckknappen hade det räckt med att använda den för att ställa in lokal tid. Samtidigt hade då den svarta sidan visat hemtid samt om det är dag eller natt hemma så att man inte ringer och väcker nån.
Är det bara jag som stör mig på detta?
Haha, sorry! Har aldrig tänkt på det tidigare heller förrän igår när jag helt plötsligt inte fick ihop hur dom tänkt. Och då har jag säkert haft klockan i 20 år…Jag har en och det är inget jag har tänkt på tidigare, men du har en bra poäng i att det inte hänger ihop riktigt.
Inget som stör dock, men det beror nog på att jag ser tidzoner som en udda funktion snarare än något jag kommer ha praktisk nytta av.
Men nu kommer jag så klart börja tänka på det…
Kan du inte tänka att hemma tiden är på silvertavlan? Eller köpa en tribute där silvertavlan är på andra sidanHaha, sorry! Har aldrig tänkt på det tidigare heller förrän igår när jag helt plötsligt inte fick ihop hur dom tänkt. Och då har jag säkert haft klockan i 20 år…
Det finns otroligt få, om ens någon, klocka som gör sig så bra till skjorta+tröja på kontor. Grattis!Här är min office beater (bild fr 29/8)
Tack!Det finns otroligt få, om ens någon, klocka som gör sig så bra till skjorta+tröja på kontor. Grattis!
Här är min office beater (bild fr 29/8)
Blev inspirerad och tog Reverson idag.Det finns otroligt få, om ens någon, klocka som gör sig så bra till skjorta+tröja på kontor. Grattis!
Egentligen är det en Master Calendar. JLC är generellt svårsålda i andra hand. Tar tid. Men ny kostar den ca 130, tror att de faktiskt höjt till 158 nu. På Chrono24 finns det några för 85. Så 55-65 är väl ett rimligt pris. Lite beroende på servicebehov.God kväll! Det ligger en JLC Master Moon ref. 140.8.98.S. i 37mm ute här på ks, och har legat ett bra tag. Den ligger ute för 65'. Vad anser ni är ett rimligt pris för denna modell?
Samtidigt är den som ligger ute på K&S i güld och otroligt mycket bang for the buckEgentligen är det en Master Calendar. JLC är generellt svårsålda i andra hand. Tar tid. Men ny kostar den ca 130, tror att de faktiskt höjt till 158 nu. På Chrono24 finns det några för 85. Så 55-65 är väl ett rimligt pris. Lite beroende på servicebehov.
Kollar du på rätt klocka? Den ser väldigt stålig ut och det står uttryckligen att den är i stål i annonsenSamtidigt är den som ligger ute på K&S i güld och otroligt mycket bang for the buck
Du tittar på fel klocka.Samtidigt är den som ligger ute på K&S i güld och otroligt mycket bang for the buck
Guldarn som ligger ute är en MUT Moon, endast ett halvår gammal, för 160. Listar enligt Nymans hemsida 206 men den lär inte vara uppdaterad. Enligt JLC kostar den nu 264Samtidigt är den som ligger ute på K&S i güld och otroligt mycket bang for the buck
Kollar du på rätt klocka? Den ser väldigt stålig ut och det står uttryckligen att den är i stål i annonsen
Blandade ihop, kollar på denna 37mm Master Calendar i güld för 69K som är riktigt trevligGuldarn som ligger ute är en MUT Moon, endast ett halvår gammal, för 160. Listar enligt Nymans hemsida 206 men den lär inte vara uppdaterad. Enligt JLC kostar den nu 264
JLC har höjt sina priser orimligt mycket. Lär slå tillbaka på försäljningen.
Där kan jag hålla med att det är mycket klocka för pengen (även om du inte får någon månfas)Blandade ihop, kollar på denna 37mm Master Calendar i güld för 69K som är riktigt trevlig
Avslutad - Jaeger-LeCoultre
Hej säljer en fin 37mm JLC master calendar 140.1.87 i 18k, Klockan kommer med box och certifikat (1996) Den är i bra skick och den funkar bra. Byte är av intresse, även dyrare. Billigaste på c24 ligger på 85k med B/P så jag lägger mig en bit under :)klocksnack.se
Känns som att JLC höjt priset lite väl aggressivt mycket på hela sortimentet
Ja den var också extremt fin. Hmm kanske kan leva utan månfas...Där kan jag hålla med att det är mycket klocka för pengen (även om du inte får någon månfas)
Här är min office beater (bild fr 29/8)
Vad tror ni en service av en master calendar går loss på? Fattar ju att det inte är billigt, men jag har frågat om just den modellen på något annat forum, och blev varnad att servicekostnaden skulle vara galet dyr.Egentligen är det en Master Calendar. JLC är generellt svårsålda i andra hand. Tar tid. Men ny kostar den ca 130, tror att de faktiskt höjt till 158 nu. På Chrono24 finns det några för 85. Så 55-65 är väl ett rimligt pris. Lite beroende på servicebehov.
Här kan du skriva in referensnumret och få en uppfattning direkt: https://www.jaeger-lecoultre.com/us-en/services/service-price-calculatorVad tror ni en service av en master calendar går loss på? Fattar ju att det inte är billigt, men jag har frågat om just den modellen på något annat forum, och blev varnad att servicekostnaden skulle vara galet dyr.
Hur som så är jag extremt sugen på den som ligger här på ks, och den servades 2018 och ska gå bra så lär väl inte föreligga något omedelbart servicebehov.
Är det den i guld för 67k?Vad tror ni en service av en master calendar går loss på? Fattar ju att det inte är billigt, men jag har frågat om just den modellen på något annat forum, och blev varnad att servicekostnaden skulle vara galet dyr.
Hur som så är jag extremt sugen på den som ligger här på ks, och den servades 2018 och ska gå bra så lär väl inte föreligga något omedelbart servicebehov.
Nej det är den här jag tänker på: https://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-master-moon-37mm-och-memovox-gt.165035/Är det den i guld för 67k?
Att den inte säljs så billigt kan jag inte förstå! Hade jag varit likvid hade jag klippt till direkt.
Nej det är den här jag tänker på: https://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-master-moon-37mm-och-memovox-gt.165035/
Varit inne på den i guld också, men lutar mer åt den i stål.