• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Skrev in uppgifterna på JLCs hemsida och fick fram att uppskattat pris för en komplett service var 8 600 kr. Kan det verkligen stämma? Läste på watchuseek att folk varnade för att servicekostnaderna för en sån här modell skulle vara helt sjuka. Det här känns ju i underkant... Nu verkar den gå bra och servades 2018 så inget behov nu, men kan vara bra att veta inför framtiden.
Låter spontant "billigt". Runt 10k hade jag nog killgissat.

Rob Engström skriver från 11200 SEK.
 

Tachymeter

Cartier
Önskar er alla en trevlig fredag!
4B95699D-21F8-438B-B15D-F005291C280D.jpeg
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Efter två dygn med klockan så är jag väldigt nöjd. +1 sek/dygn är toppen, och komplikationerna gör klockan lite mindre strikt dress enligt mig. Lutar åt att det blir ett brunt kalvskinsläder likt det på den senaste Master Calender för att ytterligare dressa ner klockan.
IMG_20221007_154247_edit_267692814629985.jpg
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Mailade JLC och frågade om länken som sitter på vissa äldre 37mm Master Calendar, och vad den skulle gå loss på. Fick som svar att referensnumret för länken är QM799680, och att den går att beställa för 17 400 kr via telefon. Ganska saftigt om man säger så. Samtidigt så bekräftade personen att priset för service av min referens är 790 euro, så det är ju ändå positivt. Bild på länken i fråga:
Skärmavbild 2022-10-11 kl. 19.13.19.png

Åsikter om den här, kvalitetskänsla osv?
 
Topp