• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

52476882613_3dc3eb2d53_k.jpg

Glömde att "lägga håret"... ledsen för den håriga klockan.

Japp! De hade den blåa vilken också är väldigt fin men väntetid på båda. Säljaren berättade i förbifarten att de räknar med en ordentlig prishöjning vid nyår. ”Vi jobbar oss mot att prissättas som konkurrensen”

”Ni skjuter er i foten” sa jag
Högre nivå än många konkurrenter men det ger inte alltid efterfrågan som ger prislappen, tror dom går bort sig med för stora prisökningar. Andrahands värdet gör också att ”folk” vågar betala mer el mindre.

Den gröna är grym 👍

Japp! De hade den blåa vilken också är väldigt fin men väntetid på båda. Säljaren berättade i förbifarten att de räknar med en ordentlig prishöjning vid nyår. ”Vi jobbar oss mot att prissättas som konkurrensen”

”Ni skjuter er i foten” sa jag
En ny kommande prishöjning från JLC? Har de inte höjt nog på ett tag nu 🤔

Ni får ta det med en nypa salt då jag tror det var en taktik för att få mig att slå till men enligt säljaren ska de ta flera steg upp så att de hamnar i nivå för ”konkurrensen från VC och Patek”. Som sagt, tror det är en tuff väg att gå..
Då kan de börja direkt med att sluta använda guldplätterade tungsten rotorer i sina urverk och börja med the real deal 😜

Jag har ett oanvänt 18k viklås till en Reverso Classique cirka millennieskiftet liggandes hemma. Vad vore lämpligt att lägga ut det för? Helt nyskick, jag är inte mycket för viklås!

Man undrar ju vad den nya prissättningen kommer göra för försäljningsvolymen och andrahandspriserna. Den som lever får se såklart. Personligen känner jag fortfarande att JLC är mer ett entusiastmärke än ett investeringsobjekt.

Tack gode gud för det. Ju färre muppar som viftar med sina klockor på sociala medier eller lägger ett lass i brallan vid blotta tanken på att förlora pengar på sitt inköp gör mig genuint glad.

Var det någon här inne som knep denna skönhet från Bukowskis för några veckor sen?
Aj vad fin den är. Aj!
47B2EFD6-BF25-45B7-AA01-D219BEB6C029.jpeg

Bilagor

• 0CBAC344-7896-4BF3-9408-CAC6C63A17EF.jpeg
    0CBAC344-7896-4BF3-9408-CAC6C63A17EF.jpeg
    195.7 KB · Visningar: 14
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp