Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm… gäller ju alla JLC (utom en) på sidan… verkar vara en ”0”:a för mycket?!Fick en efterlängtad bok lagom till helgen från Mr Porter.
Om ni kollar länken..
https://www.mrporter.com/en-se/mens...ather-watch-ref-no-q3848422/16301891330335187
Vad har jag missat tänker på priset på klockan. Gäller inte bara den. Har jag missat något väsentligt eller har Mr Porter skrivit fel?
Trevlig helg!
Tänker också att det borde va så det ligger till.Hmm… gäller ju alla JLC (utom en) på sidan… verkar vara en ”0”:a för mycket?!
Grejen med The Collectibles är att det just är en samlarserie. Läs mer här: https://www.jaeger-lecoultre.com/us-en/news/watchmaking/the-collectiblesFick en efterlängtad bok lagom till helgen från Mr Porter.
Om ni kollar länken..
https://www.mrporter.com/en-se/mens...ather-watch-ref-no-q3848422/16301891330335187
Vad har jag missat tänker på priset på klockan. Gäller inte bara den. Har jag missat något väsentligt eller har Mr Porter skrivit fel?
Trevlig helg!
Fast när man tittar på de aktuella referensnumren så är det ju helt vanliga modeller - vad differentierar dem från alla andra klockor med samma ref?Grejen med The Collectibles är att det just är en samlarserie. Läs mer här: https://www.jaeger-lecoultre.com/us-en/news/watchmaking/the-collectibles
Priset är såklart galet men målgruppen är väl lika liten som okänslig när det kommer till pris.
De kommer med en bok..? Nä, seriöst jag har ingen aning men med den prislappen ska det ju vara något extraordinärt förstås.Fast när man tittar på de aktuella referensnumren så är det ju helt vanliga modeller - vad differentierar dem från alla andra klockor med samma ref?
Nja, nu har inte jag hunnit så långt ännu men det är en riktig tegelsten till bok 557 sidor. Gillar man JLC och är lite allmänt nördig så är den väldigt informativ och trevlig att bläddra i med väldigt mycket bilder på verk osv.De kommer med en bok..? Nä, seriöst jag har ingen aning men med den prislappen ska det ju vara något extraordinärt förstås.
Jag har fått intrycket att det är vintageur, återställda till nyskick i fabriken och sedan marknadsförda som en kollektion av unika mästerverk
PrecisFast när man tittar på de aktuella referensnumren så är det ju helt vanliga modeller - vad differentierar dem från alla andra klockor med samma ref?
Sent svar men är det någon som vet vilket klockans referensnummer? Fruktansvärt fin klocka.Var det någon här inne som knep denna skönhet från Bukowskis för några veckor sen?
Aj vad fin den är. Aj!
Vet inte ref men de kallas typ triple date/calendar rectangular moonphase.Sent svar men är det någon som vet vilket klockans referensnummer? Fruktansvärt fin klocka.
Fick en ny bok idag. Är det bara jag som ser likheter med Batman??Fick en efterlängtad bok lagom till helgen från Mr Porter.
Om ni kollar länken..
Trevlig helg!
Lego Batman ska kanske tilläggasFick en ny bok idag. Är det bara jag som ser likheter med Batman??
Lego-Batmans och Dilberts kärleksbarn...Fick en ny bok idag. Är det bara jag som ser likheter med Batman??
Av dessa två är vit bäst!Sugen på en 140.8.98.S igen, men frågan är om man ska satsa på vit eller svart tavla. Har haft den vita men dum som man är så flippades den. Har en pam372 som jag skulle kunna vara owg med, och en tudor submariner som isåfall får lämna till förmån för JLCn. Vilken tycker ni är snyggast och funkar till mest?
Kärringen motström tycker såklart (?) svart är bättre. Ljus tavla blir större vilket funkar bättre på tex en Reverso. Svart blir mer diskret och blir mer anpassningsbar. Mina 2 cent iaf...Sugen på en 140.8.98.S igen, men frågan är om man ska satsa på vit eller svart tavla. Har haft den vita men dum som man är så flippades den. Har en pam372 som jag skulle kunna vara owg med, och en tudor submariner som isåfall får lämna till förmån för JLCn. Vilken tycker ni är snyggast och funkar till mest?
Tycker helt klart svartSugen på en 140.8.98.S igen, men frågan är om man ska satsa på vit eller svart tavla. Har haft den vita men dum som man är så flippades den. Har en pam372 som jag skulle kunna vara owg med, och en tudor submariner som isåfall får lämna till förmån för JLCn. Vilken tycker ni är snyggast och funkar till mest?
Snyggt! Jag skulle killgissa på ja men konstigt att inte nämna det i beskrivningen från Kaplans. Får man fråga vad du fick ge för den? Verkar vara i bra skick också!
Ropade in denna på Kaplans, så nöjd!
En fundering dock: Slog serienumret på JLC:s hemsida och då står det att den är servad 2022/07, kan man anta att det stämmer? I så fall blev den billig..
Riktigt fin! Står det på JLCs hemsida så stämmer det.
Ropade in denna på Kaplans, så nöjd!
En fundering dock: Slog serienumret på JLC:s hemsida och då står det att den är servad 2022/07, kan man anta att det stämmer? I så fall blev den billig..
Får försöka dubbelkolla med JLC vad som är gjort! Gav ca 74k inkl Kaplans påslag, köpte en likadan här på KS 2019 för 60 så om den är servad tycker jag det var ett bra pris! Jättefint skick med nytt läder och helt utan dings, vet inte om den är polerad men det är i så fall fint gjort.Snyggt! Jag skulle killgissa på ja men konstigt att inte nämna det i beskrivningen från Kaplans. Får man fråga vad du fick ge för den? Verkar vara i bra skick också!
Alltså, den är så sjukt snygg... bra att du verkligen använder den.Nu har det gått lite mer än en vecka. Jag har burit den typ varje dag, men jag har ångest över att den kommer bli repig. På denna vecka har jag troligtvis grovpolerat klockan hårdare än vad tidigare ägare gjort sedan 2016.
Men insikten är nog att klockan är till för att användas, så jag får helt enkelt ta det.
Den tappar tio minuter om dagen. Det skvallrar nog tydligt om servicebehovet. Men kan det vara så att klockan kommer igång? Föregående ägare har inte överanvänt klockan.
Det var ju en tråkig inledning på min första "recension av klockan", så nu till godbitarna: den är så fantastiskt fin som jag har fantiserat om att den ska vara. Ibland vågar jag inte riktigt titta på den i rädsla för att jag inte ska tycka att den är lika fin som vid föregående titt.
39 mm men bärs kanske något större. Roséguld är min personliga favoritmetall, så det kan knappast bli bättre.
Mycket snygg klocka - grattis!Nu har det gått lite mer än en vecka. Jag har burit den typ varje dag, men jag har ångest över att den kommer bli repig. På denna vecka har jag troligtvis grovpolerat klockan hårdare än vad tidigare ägare gjort sedan 2016.
Men insikten är nog att klockan är till för att användas, så jag får helt enkelt ta det.
Den tappar tio minuter om dagen. Det skvallrar nog tydligt om servicebehovet. Men kan det vara så att klockan kommer igång? Föregående ägare har inte överanvänt klockan.
Det var ju en tråkig inledning på min första "recension av klockan", så nu till godbitarna: den är så fantastiskt fin som jag har fantiserat om att den ska vara. Ibland vågar jag inte riktigt titta på den i rädsla för att jag inte ska tycka att den är lika fin som vid föregående titt.
39 mm men bärs kanske något större. Roséguld är min personliga favoritmetall, så det kan knappast bli bättre.
Alltså, den är så sjukt snygg... bra att du verkligen använder den.
Ge den ett par veckors användning så kanske den kommer igång som du skrev. Jag hade en liknande erfarenhet med min JLC som också hade legat still ett tag. Det löste sig efter ett par veckors vardagsanvändning - den fick sig en service lite senare ändå, men det var mer på principiell grund än något påtagligt behov
Mycket snygg klocka - grattis!
Känner igen mig i oron att repa en fin klocka men det är, som du skriver, bara att bita ihop (första lilla repan du vet att du själv förorsakat känns alltid lite extra jobbig )
Jag har förstått att JLC använt Muonionalusta-meteoriten och personligen tycker jag att det är en lite kul sak att ha en bit meteorit som landade i Sverige för närmare ca 800 000 år sedan på armen (jag har en AVSEVÄRT mycket enklare meteorit-klocka)... Muonionalusta är även (som jag läst) världens äldsta kända meteorit och eftersom den skapades INNAN jorden skapades så är det en bit av världens äldsta kända material.