Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nytt införskaffat?Är sjukt nöjd.![]()
Bra snygg den därJa, efter att ha sneglat på en i över ett decennium så slog jag till på en. Hade ett riktigt risigt armband så just nu sitter ett förvisso snyggt mocka band. Men det var lite för smalt för att passa med spännet så jag har fått "fulklippa" det lite.
Oooo… nice.Glad att se att mer guld i denna tråd.
![]()
Riktigt bra den där. Den ser vi gärna mer bilder påMitt senaste inköp. Kom i måndags men varit på resande fot. Blev paket öppning igår.
Inte hunnit ta så mycket bilder ännu men här kommer en till jag tog innan idag. Inte världens bästa men kommer mer.Riktigt bra den där. Den ser vi gärna mer bilder på![]()
Är den där ”boutique edition”? Var köpte du den?Mitt senaste inköp. Kom i måndags men varit på resande fot. Blev paket öppning igår.
Jag köpte den från JLC hemsida. Väldigt smidigt måste jag säga.Är den där ”boutique edition”? Var köpte du den?![]()
Hur tycker du den sitter på handleden? Är den något topptung? Magiskt vacker!Lite nya bilder från alla sidor. Svårt med ljuset och få till det, plus att jag inte är någon super fotograf verken med mobil eller hederlig kamera. Tycker det är lite coolt att rotorn är gjord i volfram. Som gammal pansar soldat (lumpen) vet man ju att pansarbrytande projektiler är gjorda av just volfram.![]()
Den sitter fantastiskt bra måste jag säga. Remmen i gummi gör den väldigt behaglig att bära. Den väger det gör den. Men topptung du tänker att den sitter och dallrar fast den sitter fast? Kan inte säga att den gör det. Tror det har med bandhorn vinkel osv för den känns väldigt slimmad. Min Seiko turtle känns mer dallrig i så fall.Hur tycker du den sitter på handleden? Är den något topptung? Magiskt vacker!![]()
Det var nog mest att den ser ut att bygga en del på höjden, men gummit gör säkert att den sitter stadigt! Otroligt snygg i vilket fall, väcker starkt habegär!Den sitter fantastiskt bra måste jag säga. Remmen i gummi gör den väldigt behaglig att bära. Den väger det gör den. Men topptung du tänker att den sitter och dallrar fast den sitter fast? Kan inte säga att den gör det. Tror det har med bandhorn vinkel osv för den känns väldigt slimmad. Min Seiko turtle känns mer dallrig i så fall.
Den är 13,8 mm på höjden tror jag?! Känns inte högre än någon av mina andra klockor. Skulle säga att det är samma som min Speedmaster. Däremot min Seiko Turtle känns betydligt större och högre. Hoppas detta är svar på din fråga? Annars utvecklar jag gärna om jag kan.Det var nog mest att den ser ut att bygga en del på höjden, men gummit gör säkert att den sitter stadigt! Otroligt snygg i vilket fall, väcker starkt habegär!
Ja det där är trist. Samma känsla hos Cartier och andra Richemont bolag, Lange höjde vissa modeller >60% förra året.Det enda som diskuteras för närvarande, på de JLC-forum jag är med i, är deras omotiverat höga och ständiga prishöjningar.
Har helt tagit fokus från själva klockorna.