• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

IMG_5921.jpeg

Master Control 37mm, en favorit!

Ja, efter att ha sneglat på en i över ett decennium så slog jag till på en. Hade ett riktigt risigt armband så just nu sitter ett förvisso snyggt mocka band. Men det var lite för smalt för att passa med spännet så jag har fått "fulklippa" det lite.

Ja, efter att ha sneglat på en i över ett decennium så slog jag till på en. Hade ett riktigt risigt armband så just nu sitter ett förvisso snyggt mocka band. Men det var lite för smalt för att passa med spännet så jag har fått "fulklippa" det lite.
Bra snygg den där ;) Känner du dig lite för välbärgad och vill ändra på det kan jag rekommendera ett alligatorband från Molequin. Annars kör jag mest med ett vintage kudu från Royalstraps. Finns inte längre hos dem, men där finns ju annat snyggt.

Inte världens bästa bilder men får duga så länge. Ska ta bättre när tid finns. Men såhär långt är jag väldigt nöjd. Tavlan är helt fantastisk i solljus. En helt underbar sunburst effekt. Spännet med dubbel vikning är det bästa jag haft. Riktigt bekvämt och håller samma höga kvalitet som klocka och gummi rem.

En liten fråga, vad är det vanligaste när det gäller datum förflyttning? Att det börjar sega sig till byte vid 23 snåret eller står helt stilla och reptilsnabbt så man inte hinner se övergången 24.00??

Finns intresse tar jag bättre bilder när förutsättningarna är bättre.

Trevlig kväll!

Bilagor

• IMG_1080.jpeg
    IMG_1080.jpeg
    542.2 KB · Visningar: 20
  • IMG_1079.jpeg
    IMG_1079.jpeg
    537 KB · Visningar: 17
Lite nya bilder från alla sidor. Svårt med ljuset och få till det, plus att jag inte är någon super fotograf verken med mobil eller hederlig kamera. Tycker det är lite coolt att rotorn är gjord i volfram. Som gammal pansar soldat (lumpen) vet man ju att pansarbrytande projektiler är gjorda av just volfram. 😊

Bilagor

• IMG_1087.jpeg
    IMG_1087.jpeg
    651.3 KB · Visningar: 10
  • IMG_1086.jpeg
    IMG_1086.jpeg
    628.9 KB · Visningar: 13
  • IMG_1085.jpeg
    IMG_1085.jpeg
    501.9 KB · Visningar: 17
  • IMG_1084.jpeg
    IMG_1084.jpeg
    791.4 KB · Visningar: 16
  • IMG_1088.jpeg
    IMG_1088.jpeg
    373.7 KB · Visningar: 21
Lite nya bilder från alla sidor. Svårt med ljuset och få till det, plus att jag inte är någon super fotograf verken med mobil eller hederlig kamera. Tycker det är lite coolt att rotorn är gjord i volfram. Som gammal pansar soldat (lumpen) vet man ju att pansarbrytande projektiler är gjorda av just volfram. 😊
Hur tycker du den sitter på handleden? Är den något topptung? Magiskt vacker! 👍😃

Hur tycker du den sitter på handleden? Är den något topptung? Magiskt vacker! 👍😃
Den sitter fantastiskt bra måste jag säga. Remmen i gummi gör den väldigt behaglig att bära. Den väger det gör den. Men topptung du tänker att den sitter och dallrar fast den sitter fast? Kan inte säga att den gör det. Tror det har med bandhorn vinkel osv för den känns väldigt slimmad. Min Seiko turtle känns mer dallrig i så fall.

Den sitter fantastiskt bra måste jag säga. Remmen i gummi gör den väldigt behaglig att bära. Den väger det gör den. Men topptung du tänker att den sitter och dallrar fast den sitter fast? Kan inte säga att den gör det. Tror det har med bandhorn vinkel osv för den känns väldigt slimmad. Min Seiko turtle känns mer dallrig i så fall.
Det var nog mest att den ser ut att bygga en del på höjden, men gummit gör säkert att den sitter stadigt! Otroligt snygg i vilket fall, väcker starkt habegär!

Det var nog mest att den ser ut att bygga en del på höjden, men gummit gör säkert att den sitter stadigt! Otroligt snygg i vilket fall, väcker starkt habegär!
Den är 13,8 mm på höjden tror jag?! Känns inte högre än någon av mina andra klockor. Skulle säga att det är samma som min Speedmaster. Däremot min Seiko Turtle känns betydligt större och högre. Hoppas detta är svar på din fråga? Annars utvecklar jag gärna om jag kan. 😊

Det enda som diskuteras för närvarande, på de JLC-forum jag är med i, är deras omotiverat höga och ständiga prishöjningar.
Har helt tagit fokus från själva klockorna.
Ja det där är trist. Samma känsla hos Cartier och andra Richemont bolag, Lange höjde vissa modeller >60% förra året.

Man får väl hoppas att det är en infaltionsdriven spurt just nu och att det normaliseras en aning framöver.

Lägger in den här igen för att få tillbaka fokus till det viktiga :D

C9E8E607-B0B8-443F-AF13-2136EDFB6AF6.jpeg

Tillbaka
Topp