• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Dubbepostar pga gillar denna så mycket.
577CD68C-8FD5-45D6-A9D2-CAFB40FD1D77.jpeg

Det låter ju lovande. Men, klockan är 8 år gammal. Så jag kommer förmodligen att behöva göra som du gjorde. Jag har en till JLC, fast en reverso. Den har jag dock ingen aning om hur den går, den klockan har jag inte på mig för att se vad tiden är!

Man tackar! Haha ja, nu har nog första repan kommit, så nu är det bara att köra på. Det var mycket intressant! Jag har försökt att hitta någon officiell information från JLC, men den verkar inte omnämnas på deras hemsida. Att meteoritbiten kommer från Muoniosalusta är otroligt häftigt.

Vad har du för meteoritklocka?
Som sagt… mycket enklare: Zelos Swordfish 40 i brons.

B8EDB4EC-B7E0-4A46-AD4D-149AAE39D34B.jpeg

… min JLC är i helsilver och även om jag tycker att den är grymt fin så hade gärna bytt mot din 😅… Ska vi säga det, ett byte 1-till-1? …eller, va fasen jag slänger med min Zelos också så 2-till-1 😬

082081BA-B46E-4FA3-A5BF-3603AB7F7976.jpeg

Som sagt… mycket enklare: Zelos Swordfish 40 i brons.

B8EDB4EC-B7E0-4A46-AD4D-149AAE39D34B.jpeg

… min JLC är i helsilver och även om jag tycker att den är grymt fin så hade gärna bytt mot din 😅… Ska vi säga det, ett byte 1-till-1? …eller, va fasen jag slänger med min Zelos också så 2-till-1 😬

082081BA-B46E-4FA3-A5BF-3603AB7F7976.jpeg

Såg att zelosens urtavla är målad med "C3"? Det ser i alla fall på bild verklighetstroget ut. Riktigt snygg pjäs!

Vi kan säga så här. Du får min klocka gratis om du också tar en av mina söner. Du får välja på tre- eller sexåringen.

Jag har aldrig sett en klocka i silver för övrigt. Är det ett praktiskt material? Eller känsligt?

Såg att zelosens urtavla är målad med "C3"? Det ser i alla fall på bild verklighetstroget ut. Riktigt snygg pjäs!

Vi kan säga så här. Du får min klocka gratis om du också tar en av mina söner. Du får välja på tre- eller sexåringen.

Jag har aldrig sett en klocka i silver för övrigt. Är det ett praktiskt material? Eller känsligt?
C3 är bara lume-materialet/färgen - inte själva tavlan utan den är svart"betsad" meteorit.

Uttryckte mig slarvigt om min JLC, menade bara att den är silverfärgad (stål) - inte att den är gjord av silver.

När det gäller dealen måste jag att backa ur 😅 - lämnade småbarnsåren för några år sedan och har fullt upp med två halvvuxna i övre tonåren... 😬

Vad glad jag blev att JLC till Watches & Wonders efter sina prishöjningar äntligen presenterade lite affordables med startpris 286K för alla reverso-diggare!
Hade ju hoppats på presentation av någon sportigare modell, känns som Reverso står för en jättedel av utbudet? Polaris finns ju men tycker den är rätt slätstruken jämfört med de äldre Master Compressor-modellerna.

Hej,

Jag är i början av min klockresa men med begränsad kunskap och budget behöver jag eran hjälp,
Då "Reverso Classic" är en våt dröm så börjar jag i denna tråden,

Jag är ständigt inne på Chrono24 men känner att klockorna i skicket "mycket bra" är i vissa fall över min budget,

Så min fråga är,

Kan man använda samma logik som med fastigheter, dvs köpa ett renoveringsobjekt och att fräscha upp för att på så sätt komma ner i pris ?

I mitt fall skulle det innebära att köpa en i skick "Bra" och låta någon professionell person polera klockan,

Men det kommer många följdfrågor,
  • Förstör man klockan ?
  • Försämrar man värdet på sikt ?

Tacksam för era tankar,

Önskar er en fortsatt bra dag :)

Hej,

Jag är i början av min klockresa men med begränsad kunskap och budget behöver jag eran hjälp,
Då "Reverso Classic" är en våt dröm så börjar jag i denna tråden,

Jag är ständigt inne på Chrono24 men känner att klockorna i skicket "mycket bra" är i vissa fall över min budget,

Så min fråga är,

Kan man använda samma logik som med fastigheter, dvs köpa ett renoveringsobjekt och att fräscha upp för att på så sätt komma ner i pris ?

I mitt fall skulle det innebära att köpa en i skick "Bra" och låta någon professionell person polera klockan,

Men det kommer många följdfrågor,
  • Förstör man klockan ?
  • Försämrar man värdet på sikt ?

Tacksam för era tankar,

Önskar er en fortsatt bra dag :)
Om jag var du så skulle jag spara lite extra, du kommer tycka det är roligare om du får köpt en fräsch klocka som du känner dig nöjd med.

Tror det kan bli jobbigt om du ska börja dra ner på budgeten och köpa utan box och cert... skicka iväg på polering osv. Polering kan kosta några tusenlappar också.

Sedan är många annonser på c24 något höga i priset, i och med att c24 tar 8% i provision. Går du till handlarnas egna hemsida så är det ofta billigare därigenom.

Håll koll här på KS är mitt tips, här brukar det prissättas rimligt generellt sett 😄

Om jag var du så skulle jag spara lite extra, du kommer tycka det är roligare om du får köpt en fräsch klocka som du känner dig nöjd med.

Tror det kan bli jobbigt om du ska börja dra ner på budgeten och köpa utan box och cert... skicka iväg på polering osv. Polering kan kosta några tusenlappar också.

Sedan är många annonser på c24 något höga i priset, i och med att c24 tar 8% i provision. Går du till handlarnas egna hemsida så är det ofta billigare därigenom.

Håll koll här på KS är mitt tips, här brukar det prissättas rimligt generellt sett 😄
Tack för ditt svar, det uppskattar jag 💫

Ska ta med mig detta 🤝
Med vänlig hälsning,

Tillbaka
Topp