• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Ascool! Dit vill man ju, anmäler mig frivilligt om någon vill bjuda på en resa dit. ;)

image.jpeg
image.jpeg

Har glömt posta dessa bilder i tråden. Provade ju en Master Ultra Thin Perpetual på flygplatsen under Baselresan. Satan vad bra den satt, klockren storlek för mig och riktigt mysig pappersstruktur på tavlan. Nu var ju detta WG-versionen och inte stålversionen vilken jag siktar på men bra var den, riktigt bra.

Jag slängde precis upp en tråd om klockor med komplikationer. Där jag hade en IWC för 200 tkr + och önskade ngt i samma still med lägre pris. Kikar sedan in här och då är det precis det du visar. Men jag skulle vilja få ner priset litet till...

Jag slängde precis upp en tråd om klockor med komplikationer. Där jag hade en IWC för 200 tkr + och önskade ngt i samma still med lägre pris. Kikar sedan in här och då är det precis det du visar. Men jag skulle vilja få ner priset litet till...
De flesta klockor 2016 har ju komplikationer, frågan är VILKA du vill ha. ;)
Exempelvis Master Calendar har inte evighetskalender utan "vanlig" kalender+månfas, kostar 90'.

Jag har börjat intressera mig för JLC Master Compressor Chrono 2, häftig modell från en utomordentlig tillverkare. Är här någon med erfarenhet om hur den upplevs på armen? Tjock? Tung? Klumpig eller smidig? Första oron är just storleken. Det andra jag är förundrad över är begpriserna; låg en full set 2010:a på K&S för 51k, vilket känns helt otroligt för vad man får, det är ju Datejust-pengar! Är det en fråga om skyhöga servicekostnader eller bara tveksamt andrahandsvärde?

Slänger med en stulen bild också så att man inte somnar av tristess :)

jl086_im.jpg

Den var en riktig pärla

Grattis, hoppas du blir nöjd nu :)
Tack! Det blir jag nog. Känns bra hittills iaf. :) Fick med ett kort men som inte gick att fylla i utan istället hänvisade till en sida som inte fanns (kanske missade någon / eller nåt...). Men hittade tillslut ett sätt att åtminstone lägga in klockan i typ "my vault" eller nåt efter att ha registrerat mig som användare. Får se om det räcker när jag fått svar från deras kundservice.

Är det någon som kan hjälpa mig ta fram info om denna skönhet?
Allt jag vet är att den är 36mm och drivs av batteri.
4264746_xxl.jpg

Tillbaka
Topp