• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Äntligen får även jag vara med och leka i den här tråden! Dagens inköp!
image.jpeg
Grattis! Superfin!:)

Tack! Det blir jag nog. Känns bra hittills iaf. :) Fick med ett kort men som inte gick att fylla i utan istället hänvisade till en sida som inte fanns (kanske missade någon / eller nåt...). Men hittade tillslut ett sätt att åtminstone lägga in klockan i typ "my vault" eller nåt efter att ha registrerat mig som användare. Får se om det räcker när jag fått svar från deras kundservice.
Inte bara svar, man brukar få en lite ask till klockan för resan! Jag har i alla fall fått två!:)

Någon som vet vart man kan köpa Straps för GT?
Sugen på något i blått läder
Eller kanske sandfärgad mocka?

Någon som vet vart man kan köpa Straps för GT?
Sugen på något i blått läder
Eller kanske sandfärgad mocka?

Camille Fournet är ju poppis att namedroppa på forumet. Där kan du designa det själv - material, färg, längd och andra detaljer.

Kolla på originalläder till JLC annars. Behöver ju inte vara just till GT, för då är det så få val. Kolla mått så att det stämmer!

Camille Fournet är ju poppis att namedroppa på forumet. Där kan du designa det själv - material, färg, längd och andra detaljer.

Kolla på originalläder till JLC annars. Behöver ju inte vara just till GT, för då är det så få val. Kolla mått så att det stämmer!
Camille Fournet har mått vilket är smidigt, om de har rätt, vilket de sällan har. :D

Har inte sett många av denna bjässe till Reverso som introducerades 2012 på SiHH.

Det slog mig att denna klocka har många attributer/egenskaper som jag aldrig haft/ägt förut.

Det är min första JLC:
Fyrkantig
Vändbar
Kalender
Månfas
Utan sekundvisaren
Blåa visare
Manuell och 231 delar
Dubbelt viklås
Etc etc...

image.jpeg

Det ända som kan ses som negativt eller positivt så här efter knappt två dagars bekantskap är att den behöver mycket kärlek med tanke på komplikationerna och 45h gång reserv. Så lösningen kommer bli mycket armtid framöver :)

Har inte sett många av denna bjässe till Reverso som introducerades 2012 på SiHH.

Det slog mig att denna klocka har många attributer/egenskaper som jag aldrig haft/ägt förut.

Det är min första JLC:
Fyrkantig
Vändbar
Kalender
Månfas
Utan sekundvisaren
Blåa visare
Manuell och 231 delar
Dubbelt viklås
Etc etc...

image.jpeg

Det ända som kan ses som negativt eller positivt så här efter knappt två dagars bekantskap är att den behöver mycket kärlek med tanke på komplikationerna och 45h gång reserv. Så lösningen kommer bli mycket armtid framöver :)
Stiligt. Grattis och välkommen :)

Idag har hela dagen gått till att reka klockarmband till min nya Lady! Svart alligator är fint och ett måste, men blir lite stift i längden. Har läst hela helgen och googlat som en gnu! Finns en hel del info på WUS, men inget glas klart om Grand Reverso!

När jag läste att dom nya jlc banden har en plast kappa blev jag omedelbart lite orolig. Tvekade först att äns byta band pga av detta, se bild nedan.
image.jpeg

Tänkte som sagt att nu var det kört! Det är OEM som gäller och som brukar vara mitt självklara valf, men just nu har jag lust att exprimentera och testa gränserna med min nya semi dressare.

Så jag tog chansen att inhandla en Rhein Fils, vintage strap. Jösses vilken kvalitet på lädret solida grejer! Svårt att fånga den slitna fina blåa tonen som matchar mina visare.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Jag trodde att plastkappan skulle vara ett måste för att inte få en glipa, men så är inte fallet kör man 4mm tjocklek och uppåt med runda kanter kommer det gå bra!
image.jpeg

image.jpeg

Så nu är blir det även en struts inom kort hoppas jag :) Så har du tvekat att inte gå för OEM pga av plastkappan så är det inget problem, kör på :)

Allt väl, allt gott
Xalle

Senast ändrad:
Idag har hela dagen gått till att reka klockarmband till min nya Lady! Svart alligator är fint och ett måste, men blir lite stift i längden. Har läst hela helgen och googlat som en gnu! Finns en hel del info på WUS, men inget glas klart om Grand Reverso!

När jag läste att dom nya jlc banden har en plast kappa blev jag omedelbart lite orolig. Tvekade först att änd byta band pga av detta, se bild nedan.

Tänkte som sagt att nu var det kört! Det är OEM som gäller och som brukar vara mitt självklara valf, men just nu har jag lust att exprimentera och testa gränserna med min nya semi dressare.

Så jag tog chansen att inhandla en Rhein Fils, vintage strap. Jösses vilken kvalitet på lädret solida grejer! Svårt att fånga den slitna fina blåa tonen som matchar mina visare.

Jag trodde att plastkappan skulle vara ett måste för att inte få en glipa, men så är inte fallet kör man 4mm tjocklek och uppåt med runda kanter kommer det gå bra!

Så nu är blir det även en struts inom kort hoppas jag :) Så har du tvekat att inte gå för OEM pga av plastkappan så är det inget problem, kör på :)

Allt väl, allt gott
Xalle
Bilderna?

När jag läste att dom nya jlc banden har en plast kappa blev jag omedelbart lite orolig. Tvekade först att äns byta band pga av detta, se bild nedan.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Allt väl, allt gott
Xalle

Blev ju riktigt bra det där!

Tjena!

Sugen på att testa en Reverso. Har tidigare haft en Grand Taille på handleden och jag upplevde den som på tok för stor. Vad tror ni om det här exemplaret. Är helt nybörjare på JLC så skulle uppskatta lite hjälp från experterna.

http://www.chrono24.se/jaegerlecoultre/reverso-classique-medio-252886-acciaio--id4290067.htm
Det skiljer ca 4 mm på längen och 3 mm på bredden mellan Reverso medio och GT om det hjälper något. Priser var det iaf inget fel på vid första ögon kast men inga tillbehör och service utförd hos återförsäljaren. Jag personligen hade lagt några extra kronor på ett annat ex bara utifrån detta.

Det skiljer ca 4 mm på längen och 3 mm på bredden mellan Reverso medio och GT om det hjälper något. Priser var det iaf inget fel på vid första ögon kast men inga tillbehör och service utförd hos återförsäljaren. Jag personligen hade lagt några extra kronor på ett annat ex bara utifrån detta.
Ja. Det är min invändning också. Men du såg ingenting på bilderna som du tycker ser lustigt ut?

Ja. Det är min invändning också. Men du såg ingenting på bilderna som du tycker ser lustigt ut?
Är inget proffs sorry kan knappt spottta en fake sub. Dock är den 100 % garanterad polerad går inte att att ha den polishen efter 16 år. Reverson och rhodium är som klippt och skuret för hairlines.

image.jpeg
Är det bara jag som tycker viklåset till jlc (Reverso) känns väldigt billigt och tanigt? Klart det skall vara nätt till dressare men någon motta får det vara känns lite alibaba.com kvalitet.

Blir frestad att köpa en buckle istället. Kan någon svara på om det är aluminium känsla eller gediget.
(Är ute efter storlek 20mm)

Senast ändrad:
image.jpeg
Är det bara jag som tycker viklåset till jlc (Reverso) känns väldigt billigt och tanigt? Klart det skall vara nätt till dressare men någon motta får det vara känns lite alibaba.com kvalitet.

Blir frestad att köpa en buckle istället. Kan någon svara på om det är aluminium känsla eller gediget.
(Är ute efter storlek 20mm)
Jag skulle väl inte säga att det är gjort av gjutjärn precis, men "väldigt billigt och tanigt" håller jag inte med om. Lite mer dressar-stil än dykarstil kanske är en bättre klassificering... :)

Jag funderar också på ett vanligt spänne, mest för att jag får inge perfekt passform på viklåset relativt armen.

Jag skulle väl inte säga att det är gjort av gjutjärn precis, men "väldigt billigt och tanigt" håller jag inte med om. Lite mer dressar-stil än dykarstil kanske är en bättre klassificering... :)

Jag funderar också på ett vanligt spänne, mest för att jag får inge perfekt passform på viklåset relativt armen.
Hehe, tanig var fel ord val kanske ;)
Passformen kan jag inte klaga på men bara aleminum känslan:( Dock så är det inte hela världen när rästen av klockan levererar :)

Hehe väldigt kul att läsa ditt inlägg har själv knarkat armband till min Grande Duo. Var först inne på något brunt för jag kör mest bruna skor och andra bruna läderdetaljer.
Köpte nog en 6-7 stycken inklusive ett pythonband från CF.
Men tyckte att inget slog originalbandet så det blev ett nytt sådant när jag var i Rom.

Gratulera till klockan! Helt jävla fantastisk. Skulle kunna vara en OWG med min.
Välkommen till klubben :)
Min hälsar!

1463045213819-671893085.jpg
14630452448351274362417.jpg

Tack,synd bara man vänta så länge innan man vågade gå rektangulärt!
Din klocka är väldigt fin den med så ja vara owg med duo är ju inte så dumt ;)

Vilken är den perfekta storleken på en Reverso för en svennehand på mellan 17-18 cm?
Tanken är väll att den enkelt ska glida in under skjortärmen iom att det är en dressare.

/i

Tillbaka
Topp