• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Vilken är den perfekta storleken på en Reverso för en svennehand på mellan 17-18 cm?
Tanken är väll att den enkelt ska glida in under skjortärmen iom att det är en dressare.

/i
1931 Reversi Classique är väl det enkla svaret, men det är ju en smak sak. Alla Reverso går under skjortärmen tror min är Grande är 10.2 hög men nästan 50 mm lång och 30 bred den funkar iaf som dressera för mig, men även till vardags. (säkert någon annan som har en helt annan uppfattning.) Gå på känsla är nog svaret blir nog lätt fel att gå utifrån råd om den perfekta storleken då det det är du som skall bära den. Lycka till :)

Hehe väldigt kul att läsa ditt inlägg har själv knarkat armband till min Grande Duo. Var först inne på något brunt för jag kör mest bruna skor och andra bruna läderdetaljer.
Köpte nog en 6-7 stycken inklusive ett pythonband från CF.
Men tyckte att inget slog originalbandet så det blev ett nytt sådant när jag var i Rom.

Gratulera till klockan! Helt jävla fantastisk. Skulle kunna vara en OWG med min.
Välkommen till klubben :)
Min hälsar!

1463045213819-671893085.jpg
14630452448351274362417.jpg

Då blev du väl närapå rånad, då CF:s band är långtifrån billiga.... Det är så svårt att köpa band över nätet, färger material och storlek är inte helt lätt att kontrollera, så det blir lätt fel.
Det övre på bilden ser nästan blått ut men är svart.
Den andra bilden med strut ser ut som man är van att se strutsbrunt, men det är bara för man sett den färgen så många gånger som man är helt säker på den.

IMG_3672.JPG
IMG_3071 (1).JPG

Nu har jag fått mail från JLC:s serviceavdelning, efter ha väntat 13 veckor mot utlovade 6-12 veckor skrev jag ett mail.......varpå de ber om ursäkt för att de missat skicka min bekräftelse på vilken service jag ville ha till urmakaren.

De har alltså väntat i 13 veckor utan att göra något pga ett internt misstag.....och skriver nu att jag får vänta 6-8 veckor.....ibland blir man lite förvånad:banghead: :banghead:
JLC reverso.JPG

Nu har jag fått mail från JLC:s serviceavdelning, efter ha väntat 13 veckor mot utlovade 6-12 veckor skrev jag ett mail.......varpå de ber om ursäkt för att de missat skicka min bekräftelse på vilken service jag ville ha till urmakaren.

De har alltså väntat i 13 veckor utan att göra något pga ett internt misstag.....och skriver nu att jag får vänta 6-8 veckor.....ibland blir man lite förvånad:banghead: :banghead:
JLC reverso.JPG
"Den som väntar på något gott väntar på sin Jaeger."
Känt klockägar-ordspråk...

Surt, men vad kan man göra - åka ner till Schweiz och skälla lite?

Hoppas fan att du är på väg nu :D finns ju inget mer som kan vara mer värt en fredagseftermiddag.

Är det en keeper:)? Hur ser din samling ut idag?

Sitter på tåget nu :D

Detta blir definitivt en keeper, på riktigt denna gång. Kritar på gravyr as we speak. Väldigt personlig...

Jaeger-LeCoultre xxx -16 ;)
Rolex Datejust 1601 -64
Tudor Submariner 76100 -84
Swatch camo -16
Tissot Visodate -15
Ärvd Omega Seamaster dress 50-tal
Två ärvda Seiko 5 (vet ej årtal)

En meteorit till…?

Nope ;)

Då blev du väl närapå rånad, då CF:s band är långtifrån billiga.... Det är så svårt att köpa band över nätet, färger material och storlek är inte helt lätt att kontrollera, så det blir lätt fel.
Det övre på bilden ser nästan blått ut men är svart.
Den andra bilden med strut ser ut som man är van att se strutsbrunt, men det är bara för man sett den färgen så många gånger som man är helt säker på den.

IMG_3672.JPG
IMG_3071 (1).JPG

Ja det var inte billigt..

Är strutsbandet från CF?

Tillbaka
Topp