Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg patinaDet var länge sedan, nu får det bli en fredagsbild på Bettan. Någon som matchar?
Tackar! Jag använder klockan i stort sett dagligen så lite spår är det allt.Snygg patina
Som det ska vara, trist med bankfacksklockor tycker jag.Tackar! Jag använder klockan i stort sett dagligen så lite spår är det allt.
Snyggt nysläpp. Polaris Geographic.
Om det är stål är priset inte så attraktivt, nej..
Den där var ju riktigt trevlig men priset måste vara ett skämt?
Hallå! Ursäkta om detta redan diskuterats, men vad tycker ni om den rätt markanta prisökningen på JLC klockor senaste åren? Jag tänker att Richemont försöker etablera JLC som ett mer premium brand, men tror ni detta verkligen är hållbart i långa loppet?
Jomen det tycker jag!Jag håller inte kolla på priserna, men viss är JLC roligare som premium än Omega?
Instämmer här också!Jomen det tycker jag!
Tycker även som är mer premium är Rolex. Mer avancerade och bättre gjorde.
Tror du man skulle få samma svar inne i en av Rolex-trådarna?Instämmer här också!
Tror du man skulle få samma svar inne i en av Rolex-trådarna?
Jag tror JLC skjutit sig rejält i foten. Man lade en ny strategi under covid när det gick att sälja i princip varsomhelst till orimliga priser. JLC har dress som styrka, men dress är inte poppis. För egen del tycker jag bara att det är ännu ett brand som skall bli ”kejsarens nya kläder” och väljer att avsluta min vurm för JLC.Hallå! Ursäkta om detta redan diskuterats, men vad tycker ni om den rätt markanta prisökningen på JLC klockor senaste åren? Jag tänker att Richemont försöker etablera JLC som ett mer premium brand, men tror ni detta verkligen är hållbart i långa loppet?
Haha nej det känns lite svårare att få medhåll där kanskeTror du man skulle få samma svar inne i en av Rolex-trådarna?
Ja det är lite tragiskt... JLC är absolut ett av mina favoritmärken och jag är glad att jag har en "Master Ultra Thin" sedan några år tillbaks. Hade gärna kompletterat med både Reverso och Polaris men kan inte riktigt motivera mig till att spendera pengarna som krävs längre...I dagsläget får man sitta nöjd med de JLC man har ( är ju i alla fall några stycken) då priserna gått bananas. De enda klockorna under 100k i dag är några enkla Reversos. Den Duoface jag köpte för ett antal år sedan för under 80 ligger i dag på det dubbla. Och enklaste Polaris kostar väl runt 120. En gång i tiden ansågs JLC vara prisvärda klockor. Det var väl en åsikt de ville förändra.
Ja det är lite tragiskt... JLC är absolut ett av mina favoritmärken och jag är glad att jag har en "Master Ultra Thin" sedan några år tillbaks. Hade gärna kompletterat med både Reverso och Polaris men kan inte riktigt motivera mig till att spendera pengarna som krävs längre...
Otroligt finJuvelen i kronan har jag dock inte kvar. Måste ju säga att jag saknar den emellanåt.
Det är väll det man har personal till? Eller Winder om man e fattig…Otroligt fin
Jag är ärlig mot mej själv och vet att en kalender inte är för mej, jag har inte disciplinen att hålla igång en sådan pjäs...