JLSM
Basic
Var sååå nära att klippa den på Krons för 40k när de kom. Grym klocka!Denna hamnade här. Extremt trevlig modell!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var sååå nära att klippa den på Krons för 40k när de kom. Grym klocka!Denna hamnade här. Extremt trevlig modell!
Låg de på 40k när de kom? Jag vill minnas att den listade runt 60k 2019 så det var ju en ganska saftig ökning på två år isfVar sååå nära att klippa den på Krons för 40k när de kom. Grym klocka!
Jag kanske minns fel, kan ha varit 60k på Krons där jag testade den, men 40k på c24.Låg de på 40k när de kom? Jag vill minnas att den listade runt 60k 2019 så det var ju en ganska saftig ökning på två år isf
Riktigt bra! Kul att den hamnade hos någon som vet att uppskatta denPerfekt kostymklocka
Riktigt bra! Kul att den hamnade hos någon som vet att uppskatta den
Inte helt inkörd vad gäller reverso. Hur placeras denna storleksmässigt i förhållande till tidigare modeller?
Ny Reverso i ny storlek. Hur bra?
Den nya Q7168420Inte helt inkörd vad gäller reverso. Hur placeras denna storleksmässigt i förhållande till tidigare modeller?
Inte helt inkörd vad gäller reverso. Hur placeras denna storleksmässigt i förhållande till tidigare modeller?
Det här är en riktigt bra storlek. Riktigt, riktigt bra. Ska bli kul att se den liveDen nya Q7168420
Dimensions (L x W): 40.1 x 24.4 mm
Thickness: 7.56mm
Medium Q3858522
Dimensions (L x W): 45.6 x 27.4 mm
Quartz Q2618540
Dimensions (L x W): 35.78 x 21 mm
Thickness: 7.4mm
Mycket intressant!Den nya Q7168420
Dimensions (L x W): 40.1 x 24.4 mm
Thickness: 7.56mm
Medium Q3858522
Dimensions (L x W): 45.6 x 27.4 mm
Quartz Q2618540
Dimensions (L x W): 35.78 x 21 mm
Thickness: 7.4mm
Hur bra som helst tyvärr....plånboken ligger illa till
Ny Reverso i ny storlek. Hur bra?
Första dagen på första jobbet efter uni i måndags, med flytt till storstaden. Jaegern kändes rätt för en sån milstolpe i livet.
På ny strap som jag faktiskt vann från Bulang & Sons på en giveaway på instagram. Grönt för en gröngöling
Gerhard Gren är en levande legend. Det finns inte mycket han inte klarar av när det kommer till stora ur.Äntligen! Atmos nyservad och åter på sin plats i hemmet. Efter mycket letande bland olika urmakare så kunde till sist Klockbodens ägare Gerhard Gren i Göteborg få igång det känsliga urverket igen. Resa från Östergötland till västkusten fick jag på köpet. Inget kolli man skickar med Postnord direkt...
Otrolig pjäs - vad är det för modell?Äntligen! Atmos nyservad och åter på sin plats i hemmet. Efter mycket letande bland olika urmakare så kunde till sist Klockbodens ägare Gerhard Gren i Göteborg få igång det känsliga urverket igen. Resa från Östergötland till västkusten fick jag på köpet. Inget kolli man skickar med Postnord direkt...
Nej, det var ett sant nöje att hämta ut klockan! Man förstår att han har varit länge i branschen när servicenummret på min klocka blev 16596. Gerhard berättade att han satt servicenummer 1 1971, och har med andra ord jobbat med nästan 16600 klockor. Respekt!Gerhard Gren är en levande legend. Det finns inte mycket han inte klarar av när det kommer till stora ur.
Tack! Atmos med Kaliber 560. Föll pladask för de kornblå siffrorna och visarna mot den pärlemorfärgade urtavlan, omgivna av rhodium-plätterad mässing. Det blir inte bättreOtrolig pjäs - vad är det för modell?
Vitguld ja, min gamla som var omöjlig att sälja. Tror den slog rekord i att ligga ute till försäljning länge. Referensen ger inte många träffar. Väldigt ovanlig klocka i hög kvalitet.Väldigt fin må jag säga. Vad är detta för ref? Vitt guld?
Tack svar. Det förklarar varför det varit svårt att få någon vettig träff när jag sökte på nätet.Vitguld ja, min gamla som var omöjlig att sälja. Tror den slog rekord i att ligga ute till försäljning länge. Referensen ger inte många träffar. Väldigt ovanlig klocka i hög kvalitet.
Är det den 38x23 mm? I så fall vad tycker du om storleken och vad har du för handledsmått?Classique
Det stämmer, de klassiska måtten och proportionerna ända från 1930 talet. Det är en liten nätt klocka och den sitter jättebra på handleden (som förresten är 18 cm). Hade den varit större så hade den börjat peka ut på ena eller andra sidan av handleden iom att de är så långa och platta. Bandbredden är 17mm och snudd på minimum för en herrklocka i mitt tycke. Snarlika proportioner med Cartiers lika klassiska Tank (också 23mm bred och 17mm band).Är det den 38x23 mm? I så fall vad tycker du om storleken och vad har du för handledsmått?
1 mm längre än originalet!Det stämmer, de klassiska måtten och proportionerna ända från 1930 talet. Det är en liten nätt klocka och den sitter jättebra på handleden (som förresten är 18 cm). Hade den varit större så hade den börjat peka ut på ena eller andra sidan av handleden iom att de är så långa och platta. Bandbredden är 17mm och snudd på minimum för en herrklocka i mitt tycke. Snarlika proportioner med Cartiers lika klassiska Tank (också 23mm bred och 17mm band).
Och någon mm tunnare än originalet!1 mm längre än originalet!