• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Denna hamnade här. Extremt trevlig modell!

IMG_6464.jpeg
IMG_6465.jpeg
IMG_6471.jpeg
IMG_6468.jpeg
Var sååå nära att klippa den på Krons för 40k när de kom. Grym klocka!
 
Första dagen på första jobbet efter uni i måndags, med flytt till storstaden. Jaegern kändes rätt för en sån milstolpe i livet.

IMG_3340.jpeg
IMG_3342.jpeg

På ny strap som jag faktiskt vann från Bulang & Sons på en giveaway på instagram. Grönt för en gröngöling 🍀

Väldigt fin må jag säga. Vad är detta för ref? Vitt guld?
 
Äntligen! Atmos nyservad och åter på sin plats i hemmet. Efter mycket letande bland olika urmakare så kunde till sist Klockbodens ägare Gerhard Gren i Göteborg få igång det känsliga urverket igen. Resa från Östergötland till västkusten fick jag på köpet. Inget kolli man skickar med Postnord direkt...
IMG_20241006_073710.jpg
 
Äntligen! Atmos nyservad och åter på sin plats i hemmet. Efter mycket letande bland olika urmakare så kunde till sist Klockbodens ägare Gerhard Gren i Göteborg få igång det känsliga urverket igen. Resa från Östergötland till västkusten fick jag på köpet. Inget kolli man skickar med Postnord direkt...
IMG_20241006_073710.jpg
Gerhard Gren är en levande legend. Det finns inte mycket han inte klarar av när det kommer till stora ur.
 
Äntligen! Atmos nyservad och åter på sin plats i hemmet. Efter mycket letande bland olika urmakare så kunde till sist Klockbodens ägare Gerhard Gren i Göteborg få igång det känsliga urverket igen. Resa från Östergötland till västkusten fick jag på köpet. Inget kolli man skickar med Postnord direkt...
IMG_20241006_073710.jpg
Otrolig pjäs - vad är det för modell?
 
Gerhard Gren är en levande legend. Det finns inte mycket han inte klarar av när det kommer till stora ur.
Nej, det var ett sant nöje att hämta ut klockan! Man förstår att han har varit länge i branschen när servicenummret på min klocka blev 16596. Gerhard berättade att han satt servicenummer 1 1971, och har med andra ord jobbat med nästan 16600 klockor. Respekt!
 
Vitguld ja, min gamla som var omöjlig att sälja. Tror den slog rekord i att ligga ute till försäljning länge. Referensen ger inte många träffar. Väldigt ovanlig klocka i hög kvalitet.
Tack svar. Det förklarar varför det varit svårt att få någon vettig träff när jag sökte på nätet.
 
Är det den 38x23 mm? I så fall vad tycker du om storleken och vad har du för handledsmått?
Det stämmer, de klassiska måtten och proportionerna ända från 1930 talet. Det är en liten nätt klocka och den sitter jättebra på handleden (som förresten är 18 cm). Hade den varit större så hade den börjat peka ut på ena eller andra sidan av handleden iom att de är så långa och platta. Bandbredden är 17mm och snudd på minimum för en herrklocka i mitt tycke. Snarlika proportioner med Cartiers lika klassiska Tank (också 23mm bred och 17mm band).

Edit: Min fru älskar klockan då den fungerar lika bra på henne, så på så sätt delar vi på dem
 

Bilagor

  • IMG_3620.jpeg
    IMG_3620.jpeg
    511 KB · Visningar: 2
  • IMG_4097.jpeg
    IMG_4097.jpeg
    494.7 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Det stämmer, de klassiska måtten och proportionerna ända från 1930 talet. Det är en liten nätt klocka och den sitter jättebra på handleden (som förresten är 18 cm). Hade den varit större så hade den börjat peka ut på ena eller andra sidan av handleden iom att de är så långa och platta. Bandbredden är 17mm och snudd på minimum för en herrklocka i mitt tycke. Snarlika proportioner med Cartiers lika klassiska Tank (också 23mm bred och 17mm band).
1 mm längre än originalet!
 
Tillbaka
Topp