Sjukt nöjd plockade faktiskt upp den igår och tog mig en söndagspromenad med den för att känna in den liteoch har nog blivit kär
Kul, stort grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt nöjd plockade faktiskt upp den igår och tog mig en söndagspromenad med den för att känna in den liteoch har nog blivit kär
Grattis, den är mycket mycket vacker. Jag håller med om att just YG är speciellt.Sjukt nöjd plockade faktiskt upp den igår och tog mig en söndagspromenad med den för att känna in den liteoch har nog blivit kär
Det är inget "problem" för massan då den är limiterad till 30 exemplar.Härlig klocka med fantastisk tavla, synd att de gjorde den som Grande, skulle varit så mkt bättre i Grande Taille size.
Baaaam!Det är inget "problem" för massan då den är limiterad till 30 exemplar.![]()
Dagstur genom Hydepark.![]()
Det är inget "problem" för massan då den är limiterad till 30 exemplar.![]()
Jag är också väldigt väldigt nöjd. Det är en så otroligt vacker klocka som jag alltid känner mig bekväm i. I helgen satt den på höger arm och det gick det också
Det där är riktigt, riktigt bra!
Helt ny?
Vad är det för ref?
Debaterar med mig själv om att jag vill ha något i gulguld och velar kring att det är lite vräkigt. Reverso är dock epitetet att av smak i YG.
TackarKul, stort grattis!
![]()
I went with the MUT Moon, really like the slim profile, wouldn't have minded if it was 37 or 38 though.
As for prices I'd recommend another option - buy in HK! Last time I checked the list price was HKD 68' and think you should be able to get -25% off on that with some negotiation. That way you both get a super nice watch and a weekend trip![]()
Hmm, not sure what sellers you checked on C24 but HKD58' sounds way too high. You should definitely be able to get it <50'. Just checked C24 myself and it seems some HK dealers are offering it for ard 47'. Can't remember what I paid for mine but I believe it was ard 43' from an AD. That was 1.5 yrs ago though.Oh man, just when I think I made my decision someone posts a great photo of the other model!
As far as HK goes, I actually have a good friend living there that can pick up a watch for me on his next visit, however, I see it's 58,000HKD on Chrono24- It's 61'ish SEK, same price as a VAT-return purchase in CPH for me.
Are you aware of any possible discounts in Stockholm/Copenhagen?
Jag kan lätt tänka mig både två eller tre reversos. Så du är i gott sällskap.Fasiken vad jag börjar sakna min gamla GT.
![]()
![]()
Är man helt rubbad om man har två reversos?
Du får väl satsa på en "Patek-Reverso"Jag kan lätt tänka mig både två eller tre reversos. Så du är i gott sällskap.
Just nu är jag inne i en "Patek-period" så reverson får vänta ett tag. Men en reverso blir det!
Den hade inte gjort ont på armen. Plånboken hade nog mått lite sämre. Snabb googling tyder på att prislappen ligger runt 1.5MSEK, kan det stämma?Du får väl satsa på en "Patek-Reverso"
http://www.christies.com/lotfinder/Lot/patek-philippe-a-fine-and-extremely-rare-5309262-details.aspx
Nej lite av en Graal den därDen hade inte gjort ont på armen. Plånboken hade nog mått lite sämre. Snabb googling tyder på att prislappen ligger runt 1.5MSEK, kan det stämma?
Hur vanligt är det på forumet att folk har klockor för 1MSEK+ ? Upp till 0,5MSEK hade jag kunnat "motivera" för mig själv, men sedan blir det nästan lite Picasso-priser över det hela ... eller?Nej lite av en Graal den därjo någonstans där omkring ge och ta några hundra tusen.
Vad är det för ref? Det ser ut som att armbandet är gummi, stämmer det? Stiligt, hursomhelst
Lika som bär!
Ja det är lite sjukt hade nog haft svårt att motivera en halv miljon för min egen del.Hur vanligt är det på forumet att folk har klockor för 1MSEK+ ? Upp till 0,5MSEK hade jag kunnat "motivera" för mig själv, men sedan blir det nästan lite Picasso-priser över det hela ... eller?
Vad är det för ref? Det ser ut som att armbandet är gummi, stämmer det? Stiligt, hursomhelst![]()
Lika som bär!Men din är ny och fin (och stor!) medan min är gammal (sjuttio år äldre?)
Riktigt fin och cool länk!
Taskigt ljus nu, men här ser man länken lite bättre i alla fall
![]()