• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
IMG_3320.JPG
Dagstur genom Hydepark.

Det där är riktigt, riktigt bra!

Helt ny?

Vad är det för ref?

Debaterar med mig själv om att jag vill ha något i gulguld och velar kring att det är lite vräkigt. Reverso är dock epitetet att av smak i YG.
 

Lund

Cartier
Det där är riktigt, riktigt bra!

Helt ny?

Vad är det för ref?

Debaterar med mig själv om att jag vill ha något i gulguld och velar kring att det är lite vräkigt. Reverso är dock epitetet att av smak i YG.

Jag tror den är ifrån 2010 så inte direkt helt ny ;)
Ref. 270154 och tycker den gör sig riktigt bra i YG och jag i vanliga fall inget fan av det.
Tror det har med att göra att den är så nätt.
 

M.B.

Cartier
IMG_3114.JPG

I went with the MUT Moon, really like the slim profile, wouldn't have minded if it was 37 or 38 though.
As for prices I'd recommend another option - buy in HK! Last time I checked the list price was HKD 68' and think you should be able to get -25% off on that with some negotiation. That way you both get a super nice watch and a weekend trip ;)


Oh man, just when I think I made my decision someone posts a great photo of the other model!:arghh:
As far as HK goes, I actually have a good friend living there that can pick up a watch for me on his next visit, however, I see it's 58,000HKD on Chrono24- It's 61'ish SEK, same price as a VAT-return purchase in CPH for me.
Are you aware of any possible discounts in Stockholm/Copenhagen?
 

Phileas Fogg

Cartier
Oh man, just when I think I made my decision someone posts a great photo of the other model!:arghh:
As far as HK goes, I actually have a good friend living there that can pick up a watch for me on his next visit, however, I see it's 58,000HKD on Chrono24- It's 61'ish SEK, same price as a VAT-return purchase in CPH for me.
Are you aware of any possible discounts in Stockholm/Copenhagen?
Hmm, not sure what sellers you checked on C24 but HKD58' sounds way too high. You should definitely be able to get it <50'. Just checked C24 myself and it seems some HK dealers are offering it for ard 47'. Can't remember what I paid for mine but I believe it was ard 43' from an AD. That was 1.5 yrs ago though.
 
Vad är det för ref? Det ser ut som att armbandet är gummi, stämmer det? Stiligt, hursomhelst :)

Det är en Squadra Hometime. Den fanns med vit tavla och svart (då som boutique edition). Min har en gummiklädd stållänk (mycket bekvämt), medan den vittavlade fanns med antingen vanlig stållänk, aligator eller "vanligt" gummiband.
 
Topp