• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Wboy

Panerai
En vecka på handleden.

image.jpeg


https://www.hodinkee.com/articles/j...-control-date-sector-dial-a-week-on-the-wrist
Tycker det är bland de starkare i JLC:s utveckling av standardsegmentet på länge
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Åker upp på Köp & sälj imorgon. Tänkte ge er heads up om någon är sugen :)
IMG_3822.PNG

Fan! Man jag behöver verkligen ha siktet på en Panerai men suget på att addera en till Reverso kliar en smula. Saknar min GT oerhört. Kanske flyger köpet under radarn om jag säger till frugan att den är till henne (hon hatar modellen så det blir en win win).
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Fan! Man jag behöver verkligen ha siktet på en Panerai men suget på att addera en till Reverso kliar en smula. Saknar min GT oerhört. Kanske flyger köpet under radarn om jag säger till frugan att den är till henne (hon hatar modellen så det blir en win win).
Bara att komma med bud ;)
Tittar ner på min nästan identiska och känner mig tillfreds. Varför ska du sälja GTn? Bästa reverson och produceras inte längre.
Den är förbannat bra men nu är annat påväg in och då kommer den här bli liggande och GT'n är för bra för att bara ligga hemma.
 

M.B.

Cartier
Been ready to pull the trigger for almost a year, but can't make my mind between the master calendar and the ultra thin:banghead:
By the way, any recommended boutiques in Sweden or Copenhagen for best prices?
 

Bilagor

  • 20160928_164615.jpg
    20160928_164615.jpg
    73.8 KB · Visningar: 103
  • 20160928_164138.jpg
    20160928_164138.jpg
    93 KB · Visningar: 93
  • 20160926_072825.jpg
    20160926_072825.jpg
    54 KB · Visningar: 94

Phileas Fogg

Cartier
Been ready to pull the trigger for almost a year, but can't make my mind between the master calendar and the ultra thin:banghead:
By the way, any recommended boutiques in Sweden or Copenhagen for best prices?

Tough choice, both beautiful watches! Cannot go wrong with either. I went with master calendar and it's a great watch.

IMG_1440.JPG

IMG_3114.JPG

I went with the MUT Moon, really like the slim profile, wouldn't have minded if it was 37 or 38 though.
As for prices I'd recommend another option - buy in HK! Last time I checked the list price was HKD 68' and think you should be able to get -25% off on that with some negotiation. That way you both get a super nice watch and a weekend trip ;)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
IMG_3114.JPG

I went with the MUT Moon, really like the slim profile, wouldn't have minded if it was 37 or 38 though.
As for prices I'd recommend another option - buy in HK! Last time I checked the list price was HKD 68' and think you should be able to get -25% off on that with some negotiation. That way you both get a super nice watch and a weekend trip ;)

Totally agree with this, would not hurt if these watches were slightly smaller although I have a pretty skinny wrist.
 
Topp