• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inga teorier. Du menar på fullaste allvar att du är beredd att dyka ner på 10-20 m med din Patek för 500 lök bara för att det står i din manual att den fixar 3 atm :D
Släpp detta nu, du vet ju att jag har rätt.
Att du inte vågar är en helt annan sak. En klocka märkt med 3 atm tåler minst 3 atm när alla packningar är friska.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Att du inte vågar är en helt annan sak. En klocka märkt med 3 atm tåler minst 3 atm när alla packningar är friska.

Nu är du där igen. Jag sa inte att jag inte vågade (eftersom jag vet) utan konstaterade att du skulle bli besviken.
Jag säger lycka till och önskar dig all lycka i badandet.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu är du där igen. Jag sa inte att jag inte vågade (eftersom jag vet) utan konstaterade att du skulle bli besviken.
Jag säger lycka till och önskar dig all lycka i badandet.
Hoppas du är full, vad jag gör med mina klockor är väl helt irrelevant. Du säger att klockan inte är tät på 30 m, vilket är felaktigt. Så enkelt är det, du behöver inte gå på mig och börja svamla om klockor för 500'. Fakta är fakta.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Fortsätter min Master Calendar spam då det var kvällens klocka på semester.

IMG_2033.JPG
 

couch

Breitling
Är helt grön på forumet och när det gäller intresse för klockor. Har fastnat för ultra thin moon med ljus tavla och har till slut bestämt mig för att köpa den. Gillar (möjligen p g a nybörjarnaivitet) månfas som jag tycker verkar vara en härligt meningslös komplikation samt den i övrigt helt rena tavlan. Därför är t ex Master calender inget alternativ den här gången. Har dock sett att det som jag uppfattar som ren tavla på ultra thin moon kan uppfattas som lite tomt och tråkigt. Ni som har haft klockan ett tag. Har ni tröttnat på tavlan?
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Jag har aldrig riktigt tyckt om hur min Reverso Grande Calendar sitter på min smala handled med sitt hårda/styva alligatorband. Bandet och infästningen lägger till några millimeter och det blir till och med ett glapp mellan band och handled...
20170724_154916.jpg


@Margarinkungen tipsade om mjukt och snyggt strutsband på GTGn och nu ramlade det ner i brevlådan...

Mycket bättre passform... :)
20170724_155017.jpg


Sommarsnyggt med struts dessutom... :D
20170724_155437.jpg
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har aldrig riktigt tyckt om hur min Reverso Grande Calendar sitter på min smala handled med sitt hårda/styva alligatorband. Bandet och infästningen lägger till några millimeter och det blir till och med ett glapp mellan band och handled...
20170724_154916.jpg


@Margarinkungen tipsade om mjukt och snyggt strutsband på GTGn och nu ramlade det ner i brevlådan...

Mycket bättre passform... :)
20170724_155017.jpg


Sommarsnyggt med struts dessutom... :D
20170724_155437.jpg
Sorry, ser fortfarande galet ut. Blir ond varje gång jag ser hur man våldtar en fin klassiker genom att göra dem bankrånarstora. Det var bättre förr.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Sorry, ser fortfarande galet ut. Blir ond varje gång jag ser hur man våldtar en fin klassiker genom att göra dem bankrånarstora. Det var bättre förr.

Håller helt med om storleken och har funderat på att byta ned mig i storlek, men inte hittat någon modell/tavla som jag tycker är lika snygg som Calendern. Sökandet går dock vidare...
 

Jolly

Cartier
Jag har aldrig riktigt tyckt om hur min Reverso Grande Calendar sitter på min smala handled med sitt hårda/styva alligatorband. Bandet och infästningen lägger till några millimeter och det blir till och med ett glapp mellan band och handled...
20170724_154916.jpg


@Margarinkungen tipsade om mjukt och snyggt strutsband på GTGn och nu ramlade det ner i brevlådan...

Mycket bättre passform... :)
20170724_155017.jpg


Sommarsnyggt med struts dessutom... :D
20170724_155437.jpg
Jag gillar det!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig riktigt tyckt om hur min Reverso Grande Calendar sitter på min smala handled med sitt hårda/styva alligatorband. Bandet och infästningen lägger till några millimeter och det blir till och med ett glapp mellan band och handled...
20170724_154916.jpg


@Margarinkungen tipsade om mjukt och snyggt strutsband på GTGn och nu ramlade det ner i brevlådan...

Mycket bättre passform... :)
20170724_155017.jpg


Sommarsnyggt med struts dessutom... :D
20170724_155437.jpg
Vad är det för strutsband och var köpte du det?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag har aldrig riktigt tyckt om hur min Reverso Grande Calendar sitter på min smala handled med sitt hårda/styva alligatorband. Bandet och infästningen lägger till några millimeter och det blir till och med ett glapp mellan band och handled...
20170724_154916.jpg


@Margarinkungen tipsade om mjukt och snyggt strutsband på GTGn och nu ramlade det ner i brevlådan...

Mycket bättre passform... :)
20170724_155017.jpg


Sommarsnyggt med struts dessutom... :D
20170724_155437.jpg

Den där modellen är verkligen magisk!
 
Topp