• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

P-vakten

Patek
2-Faktor
Japp, jag köpte Sveriges första ;)

Tycker att den var bra, inte renodlad dressklocka. Storleken gör att den funkar lika bra till T-shirt och jeans. Se till att du jämför olika tavlor så att du vet att du verkligen gillar just den - för alla är unika.

Köp!
Ja men precis! JLC kunde inte valt en mer passade storlek än 39mm för just denna modell, den är lite som en Volvo V70 dvs. lagom av allt. Lagom dressad & lagom sportig. Helt perfekt med andra ord om syftet är att hålla sig ovan vattenytan pga WR på 5 ATM.

Någon som däremot vet/kan uppskatta hur många ex som tillverkas? Frågade butiken igår som svarade "tills stenen är slut" :D
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
GTG är alltid trevligt vi är på!
IMG_0038.JPG
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
När jag stannade till i klockbutiken på Heathrow terminal 5, och "råkade" visa expediten min meteoritklocka blev han överförtjust. De hade inte lyckats få in någon och denna är så mycket mer levande än den enklare tavlan. Kan bara hålla med...
IMG_1809.JPG
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
När jag stannade till i klockbutiken på Heathrow terminal 5, och "råkade" visa expediten min meteoritklocka blev han överförtjust. De hade inte lyckats få in någon och denna är så mycket mer levande än den enklare tavlan. Kan bara hålla med...
IMG_1809.JPG
Har du möjlighet att bjuda på lume-shot? Är lumen blå?
Otroligt vacker tavla, verkligen den bästa av alla
 
  • Like
Reactions: TiE

Brutus

Cartier
2-Faktor
När jag stannade till i klockbutiken på Heathrow terminal 5, och "råkade" visa expediten min meteoritklocka blev han överförtjust. De hade inte lyckats få in någon och denna är så mycket mer levande än den enklare tavlan. Kan bara hålla med...
IMG_1809.JPG
Så nära ett konstverk man kan komma den där!
 
  • Like
Reactions: TiE

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Alla tavlor är unika i sig men komplikationerna är ju också "Nice to have" ;)

@Ernesto var det du som haft en sådan? Om ja, går det få ett litet utlåtande :)

Ja, tavlorna är verkligen olika. Som man kan se på bilderna jag lade upp, har min mer stavmönster än den du klämde på. Extra spännande är mönstret rund 4:an.
@Ernesto skrev mycket om klockan i sin öppningstråd.
 

Duckie

Omega
När jag stannade till i klockbutiken på Heathrow terminal 5, och "råkade" visa expediten min meteoritklocka blev han överförtjust. De hade inte lyckats få in någon och denna är så mycket mer levande än den enklare tavlan. Kan bara hålla med...
IMG_1809.JPG

Håller också med. Har sett båda tavlor bredvid varandra och den vanliga "sunbursten" som normalt ser bra ut framstår då som ganska blek och livlös i jämförelse med meteoriten. Hade jag varit spekulant på denna modell hade jag utan tvekan betalat mer för meteoriten.
 
  • Like
Reactions: TiE

Dixie

Audemars
2-Faktor
När jag stannade till i klockbutiken på Heathrow terminal 5, och "råkade" visa expediten min meteoritklocka blev han överförtjust. De hade inte lyckats få in någon och denna är så mycket mer levande än den enklare tavlan. Kan bara hålla med...
IMG_1809.JPG
Den är riktigt jäkla bra!
 
  • Like
Reactions: TiE

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Funkade bra :) har beställt ett från Camille Fournet, hoppas på att det kommer i veckan.
Jag tänker också göra det men det har varit lite annat som kommit emellan, värmepump och en räkning på 3800 som jag inte räknade med... men jag har ett som ligger i min varukorg... golden brown ostrich. Vilken färg beställde du?
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Ja, tavlorna är verkligen olika. Som man kan se på bilderna jag lade upp, har min mer stavmönster än den du klämde på. Extra spännande är mönstret rund 4:an.
@Ernesto skrev mycket om klockan i sin öppningstråd.
Du hade verkligen mycket mer "levande" tavla i din än den jag klämde på. Mycket snyggare! Jag ska ta och spana in den tråden också. Tack för du delade med dig av din tavla :)
 

Jolly

Cartier
Har du fått bandet än? Jag beställde likadant några månader sen och trivs riktigt bra!

Camille Fournet till vänster och originalbandet i mörkbrunt som följde med klockan till höger.

IMG_1912.JPG
Tyvärr inte fabriken är stängd resten av veckan (sedan i onsdags) och jag som hade hoppats på att få den innan min födelsedag på måndag ^^
Man blir ju inte direkt mindre sugen efter att man sett dina bilder! Riktigt bra !!
 

Speedo

Breitling
Tyvärr inte fabriken är stängd resten av veckan (sedan i onsdags) och jag som hade hoppats på att få den innan min födelsedag på måndag ^^
Man blir ju inte direkt mindre sugen efter att man sett dina bilder! Riktigt bra !!

Segt att det ska ta sån tid... Får passa på att önska dig grattis på födelsedagen så länge!!
 
Topp