Då så, då har det gått ett år sedan jag skrev denna tråd. Och det var tungt som fan i början, att sluta med gamla vanor, är som sagt alltid svårt att lära gamla hundar och sitta. Men är man bara envis som en stucken gris och har en morot att se fram emot så går det mesta att klara av här i livet. Gäller inte bara när man skall gå ner i vikt, det gäller livet i övrigt skulle jag säga.
Nu var det iaf så att jag kände att jag behövde gå ner i vikt, och har jag bestämt mig för något så brukar jag alltid genomföra det också, visst får man försaka mycket så är det, men skall man bli fin så får man lida pin som det så fint heter, Hihi. Vad gjorde jag då?! Ja, först och främst så slutade jag med all läsk, bullar, kakor, glas och sötsaker, mindre portioner mat, bort med alkohol helt och hållet. För att det skall gå snabbare så måste man ju börja röra sig, då jag har problem med både knän och en fotled pga långvarigt idrottande så kan jag längre inte springa/löpa tyvärr.
Så det var bara att börja cykla, i början var en timme jäkligt jobbigt men med tiden så blev 1 timme till 1,5 timme, som blev till 2 timmar som nu blivit till 3 timmar allt som oftast 5 dagar i veckan. Lägg där till att jag gör 400 situps varje gång också, så det har blivit en rutin som fått stannat faktiskt. Naturligtvis så har även rutinerna för maten blivit kvar, någon frukt till frukost, en vanlig lunch med allt vad det innebär med både mjölk, smör på hårdmacka i mellan åt, händer att det blir både potatis, ris, och pasta någon gång i veckan, dock inte alla dagar. Till kvällsmat så blir det alltid sallad, här blir det grönsallad med tillbehör varannan dag, dom övriga dagar så äter jag/vi fruktsallad och dom dagarna väntar jag alltid till.
Som sagt så har detta sitt pris, läsk och sötsaker etc får bara ätas på lördagar, det lördag som är min frossa dag, då behöver jag inte bry mig ett piss om vad jag stoppar i mig, men det är faktiskt lugnt, jag känner att jag inte offrar något alls, och jag känner att jag inte förskar något faktiskt.
Jag måste säga att jag trivs med mitt nya jag, har jag gått och blivit lyckligare bara för att jag gått och blivit smal undra ni?! För det är stor skillnad nu, samma tid för ett år sedan så vägde jag nästan 20kg mer (91,2kg) . Men svaret är faktiskt nej, jag har samma problem som förut vad det nu innebär, det som är den stora skillnaden är att jag känner mig mycket friskare och piggare än vad jag har gjort på många, många år.
Jag skall på allvar försöka hålla i denna livsstil som jag håller på med nu, att äta nyttigt och att röra på sig kan aldrig vara skadligt, så är det.
La in en liten omröstning om mitt skägg, där jag frågade er, om jag skulle behålla det eller inte, svaret var ju ganska solklart där det visade sig att 70% tyckte jag skulle behålla det. Nu blev det ju inte så, som ni såg i tråden, jag ville ha en för nying även där när jag skulle börja mitt nya jag. Men skägg går lätt att odla fram igen om man nu vill ha det, så det har faktiskt fått växa till sig igen mina damer och herrar.
Klock Jesus is BACK!
2016-01-17 och vågen står på.
2015-01-18, då stod vågjäveln på.