• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har bestämt mig, nu skall "SKITEN" bort!!!

Skall jag ha helskägg eller inte?!

  • JA!

    Röster: 74 70.5%
  • NEJ!

    Röster: 31 29.5%

  • Totala väljare
    105
  • Enkät stängd .

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Pengar rullar in som det ska [det går bra nu]
Hennessy och Moët i mitt glas [det går bra nu]
Rolex på min handled [det går bra nu]
Det går bra nu, Klocksnackare, det går bra nu
[Jag sa]
pengar rullar in som det ska [det går bra nu]
Grabbarna är med när jag drar [för det går bra nu]
Släng upp en klocka eller två [det går bra nu]
Det går bra nu, kompis, det går bra nu...

Fan va nice, snart nere på 70 pannor!
image.jpg


Och jakten på en ny klocka är på gång, men det är jäkligt svårt att komma på vad man skall lägga till samlingen.

Ska jag utöka Rolex samlingen eller ska man köpa in något annat istället kanske...
 
Senast ändrad:

Zacke

Vacheron
2-Faktor
FAN VA GÖTT! Då var jag äntligen "DÄR" ! Har inte vägt mig på ett tag, då jag har haft fullt upp med både jobb på jobbet och massor av jobb här hemma. Men jag ställde mig på vågen nyss, och se på FAN! Jag är nått mitt mål med råge, jag sa att jag skulle gå ner till 75kg men vågen står på 73,1 och jag blir så glad för det är ju ren bonus.

Jag har med andra ord gått ner, nästan 20kg sedan starten 18 januari och nu kan den riktiga jakten på ny klocka börja, har nästan till 100% bestämt mig för vad det skall bli faktiskt. Hade det inte varit för att jag varit sjuk i över 6 veckor under denna period och inte kunnat träna under denna tid så hade jag säkert klarat av mitt mål att varit nere på 75kg till midsommar, men SKIT samma, nu är jag där iaf.
nu-ska-8-jpg.102318


Har gått ner 19,9kg och jag är nöjd...
image-jpg.158283


Klocka vid invägningen var en Oyster Quartz från 1984!
image-jpg.158282


Detta skrev jag 20015-01-18.
https://klocksnack.se/threads/jag-har-bestämt-mig-nu-skall-skiten-bort.34290/

Men det har kostat på, 2 timmar cykling efter jobbet, och 350-400 situps 5 dagar i veckan eller mer vecka ut och vecka in dom senaste månaderna nu. Före det, när jag började så cyklade jag 1 timme 150 situps och någon månad senare så cyklade jag 1,5 timme och 250 situps. Så det är ju klara bevis att man orkar mer när man fått hålla på ett tag.
nu-ska-9-jpg.102319

dsc_1386-jpg.102331


Även det godaste jag vet har jag fått lugna mig med, detta är vad jag kunde trycka i mig varje dag 7 dagar i vecka då jag älskar fikabröd då jag hade slutat med att äta godis/smågodis för flera år sedan och började dricka många liter läsk; coca cola och JULmust om dagen. Nu käkar och dricker jag bara sådan på lördagarna och inte som förr, lördag hela veckan.
image-jpg.102015


Hm...nu ska jag bara bestämma mig ifall jag skall spara ut till helskägg igen, Hahaha!! Är inte så dumt att va rakad då det kliar mindre :D, men det är för JÄVLA tråkigt att raka ett par gånger i veckan bara.
nu-ska-jpg.102310


Glad sommar på er Klocksnackare, för det skall jag ha, nu törs man tom visa upp sig på en badstrand Haha :p!

Så otroligt imponerande Affe! Bra kämpat, du är en stor inspirationskälla!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jävlar vad det går undan!
Ställde mig på vågen igår för första gången på en månad. Ner 3kg, från 85 till 82! Allt jag gjort är att sluta dricka läsk.

Fortsätt såhär Alf! Det går bra nu!
 

UNO

Panerai
""Ska jag utöka Rolex samlingen eller ska man köpa in något annat istället kanske...""

Starta med att köpa 20 bra matlådor i plast + 10 st i halvstorlek.
Köp god kvalité där locket har en del i gummi/mjuk plast så att locket inte spricker när du bryter upp den fryskall. Mikra inte och ät inte med metallbestck i dessa lådor så håller dom sig fräscha länge.
Köp en fin Rolex(till) när du hållit vikten 1år typ.
 
Senast ändrad:

cjperry

Audemars
2-Faktor
Grymt imponerande! Har själv aldrig behövt gå ner i vikt men har hört och sett vilken självdisciplin som behövs.
Hatten av.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jäklar Affe, jag är full av beundran för din beslutsamhet och envishet. Klart en värdig belöning. Stort Grattis till både klockan och de tappade kilona!:):cigar:
 

Macklin

Cartier
Häftigt att du lyckats i din kamp mot kilona och nu erövrat ditt krigsbyte!

Ang. skäggfrågan så är mitt förslag att skaffa mustasch.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jäklar Affe, jag är full av beundran för din beslutsamhet och envishet. Klart en värdig belöning. Stort Grattis till både klockan och de tappade kilona!:):cigar:

Tackar, tackar @TiE, känner mig nöjd i dubbel bemärkelse faktiskt! Min envishet kommer väl tillpass när man skall söka den ultimata klockan eller bara ligga på för att kilorna ska rasa!
 
  • Like
Reactions: TiE

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då så, då har det gått ett år sedan jag skrev denna tråd. Och det var tungt som fan i början, att sluta med gamla vanor, är som sagt alltid svårt att lära gamla hundar och sitta. Men är man bara envis som en stucken gris och har en morot att se fram emot så går det mesta att klara av här i livet. Gäller inte bara när man skall gå ner i vikt, det gäller livet i övrigt skulle jag säga.

Min morot blev denna 16518.
dsc_2729-jpg.192476


Nu var det iaf så att jag kände att jag behövde gå ner i vikt, och har jag bestämt mig för något så brukar jag alltid genomföra det också, visst får man försaka mycket så är det, men skall man bli fin så får man lida pin som det så fint heter, Hihi. Vad gjorde jag då?! Ja, först och främst så slutade jag med all läsk, bullar, kakor, glas och sötsaker, mindre portioner mat, bort med alkohol helt och hållet. För att det skall gå snabbare så måste man ju börja röra sig, då jag har problem med både knän och en fotled pga långvarigt idrottande så kan jag längre inte springa/löpa tyvärr.

Så det var bara att börja cykla, i början var en timme jäkligt jobbigt men med tiden så blev 1 timme till 1,5 timme, som blev till 2 timmar som nu blivit till 3 timmar allt som oftast 5 dagar i veckan. Lägg där till att jag gör 400 situps varje gång också, så det har blivit en rutin som fått stannat faktiskt. Naturligtvis så har även rutinerna för maten blivit kvar, någon frukt till frukost, en vanlig lunch med allt vad det innebär med både mjölk, smör på hårdmacka i mellan åt, händer att det blir både potatis, ris, och pasta någon gång i veckan, dock inte alla dagar. Till kvällsmat så blir det alltid sallad, här blir det grönsallad med tillbehör varannan dag, dom övriga dagar så äter jag/vi fruktsallad och dom dagarna väntar jag alltid till.

Som sagt så har detta sitt pris, läsk och sötsaker etc får bara ätas på lördagar, det lördag som är min frossa dag, då behöver jag inte bry mig ett piss om vad jag stoppar i mig, men det är faktiskt lugnt, jag känner att jag inte offrar något alls, och jag känner att jag inte förskar något faktiskt.

Jag måste säga att jag trivs med mitt nya jag, har jag gått och blivit lyckligare bara för att jag gått och blivit smal undra ni?! För det är stor skillnad nu, samma tid för ett år sedan så vägde jag nästan 20kg mer (91,2kg) . Men svaret är faktiskt nej, jag har samma problem som förut vad det nu innebär, det som är den stora skillnaden är att jag känner mig mycket friskare och piggare än vad jag har gjort på många, många år.

Jag skall på allvar försöka hålla i denna livsstil som jag håller på med nu, att äta nyttigt och att röra på sig kan aldrig vara skadligt, så är det.

La in en liten omröstning om mitt skägg, där jag frågade er, om jag skulle behålla det eller inte, svaret var ju ganska solklart där det visade sig att 70% tyckte jag skulle behålla det. Nu blev det ju inte så, som ni såg i tråden, jag ville ha en för nying även där när jag skulle börja mitt nya jag. Men skägg går lätt att odla fram igen om man nu vill ha det, så det har faktiskt fått växa till sig igen mina damer och herrar.

Klock Jesus is BACK!


2015-01-18, då jag började stod vågjäveln på!
nu-ska-8-jpg.102318


I somras i juli, stod vågen på.
image.jpeg


2016-01-17 och vågen står på, tycker jag håller vikten hyfsat bra.
image.jpeg

 
Senast ändrad:

Greven

Audemars
Då så, då har det gått ett år sedan jag skrev denna tråd. Och det var tungt som fan i början, att sluta med gamla vanor, är som sagt alltid svårt att lära gamla hundar och sitta. Men är man bara envis som en stucken gris och har en morot att se fram emot så går det mesta att klara av här i livet. Gäller inte bara när man skall gå ner i vikt, det gäller livet i övrigt skulle jag säga.

Nu var det iaf så att jag kände att jag behövde gå ner i vikt, och har jag bestämt mig för något så brukar jag alltid genomföra det också, visst får man försaka mycket så är det, men skall man bli fin så får man lida pin som det så fint heter, Hihi. Vad gjorde jag då?! Ja, först och främst så slutade jag med all läsk, bullar, kakor, glas och sötsaker, mindre portioner mat, bort med alkohol helt och hållet. För att det skall gå snabbare så måste man ju börja röra sig, då jag har problem med både knän och en fotled pga långvarigt idrottande så kan jag längre inte springa/löpa tyvärr.

Så det var bara att börja cykla, i början var en timme jäkligt jobbigt men med tiden så blev 1 timme till 1,5 timme, som blev till 2 timmar som nu blivit till 3 timmar allt som oftast 5 dagar i veckan. Lägg där till att jag gör 400 situps varje gång också, så det har blivit en rutin som fått stannat faktiskt. Naturligtvis så har även rutinerna för maten blivit kvar, någon frukt till frukost, en vanlig lunch med allt vad det innebär med både mjölk, smör på hårdmacka i mellan åt, händer att det blir både potatis, ris, och pasta någon gång i veckan, dock inte alla dagar. Till kvällsmat så blir det alltid sallad, här blir det grönsallad med tillbehör varannan dag, dom övriga dagar så äter jag/vi fruktsallad och dom dagarna väntar jag alltid till.

Som sagt så har detta sitt pris, läsk och sötsaker etc får bara ätas på lördagar, det lördag som är min frossa dag, då behöver jag inte bry mig ett piss om vad jag stoppar i mig, men det är faktiskt lugnt, jag känner att jag inte offrar något alls, och jag känner att jag inte förskar något faktiskt.

Jag måste säga att jag trivs med mitt nya jag, har jag gått och blivit lyckligare bara för att jag gått och blivit smal undra ni?! För det är stor skillnad nu, samma tid för ett år sedan så vägde jag nästan 20kg mer (91,2kg) . Men svaret är faktiskt nej, jag har samma problem som förut vad det nu innebär, det som är den stora skillnaden är att jag känner mig mycket friskare och piggare än vad jag har gjort på många, många år.

Jag skall på allvar försöka hålla i denna livsstil som jag håller på med nu, att äta nyttigt och att röra på sig kan aldrig vara skadligt, så är det.

La in en liten omröstning om mitt skägg, där jag frågade er, om jag skulle behålla det eller inte, svaret var ju ganska solklart där det visade sig att 70% tyckte jag skulle behålla det. Nu blev det ju inte så, som ni såg i tråden, jag ville ha en för nying även där när jag skulle börja mitt nya jag. Men skägg går lätt att odla fram igen om man nu vill ha det, så det har faktiskt fått växa till sig igen mina damer och herrar.

Klock Jesus is BACK!


2016-01-17 och vågen står på.
image.jpeg


2015-01-18, då stod vågjäveln på.
nu-ska-8-jpg.102318
Bra där!
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Pengar rullar in som det ska [det går bra nu]
Hennessy och Moët i mitt glas [det går bra nu]
Rolex på min handled [det går bra nu]
Det går bra nu, Klocksnackare, det går bra nu
[Jag sa]
pengar rullar in som det ska [det går bra nu]
Grabbarna är med när jag drar [för det går bra nu]
Släng upp en klocka eller två [det går bra nu]
Det går bra nu, kompis, det går bra nu...


Den texten gjorde min dag, stort tack att du använde kungen´s text !
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Då så, då har det gått ett år sedan jag skrev denna tråd. Och det var tungt som fan i början, att sluta med gamla vanor, är som sagt alltid svårt att lära gamla hundar och sitta. Men är man bara envis som en stucken gris och har en morot att se fram emot så går det mesta att klara av här i livet. Gäller inte bara när man skall gå ner i vikt, det gäller livet i övrigt skulle jag säga.

Nu var det iaf så att jag kände att jag behövde gå ner i vikt, och har jag bestämt mig för något så brukar jag alltid genomföra det också, visst får man försaka mycket så är det, men skall man bli fin så får man lida pin som det så fint heter, Hihi. Vad gjorde jag då?! Ja, först och främst så slutade jag med all läsk, bullar, kakor, glas och sötsaker, mindre portioner mat, bort med alkohol helt och hållet. För att det skall gå snabbare så måste man ju börja röra sig, då jag har problem med både knän och en fotled pga långvarigt idrottande så kan jag längre inte springa/löpa tyvärr.

Så det var bara att börja cykla, i början var en timme jäkligt jobbigt men med tiden så blev 1 timme till 1,5 timme, som blev till 2 timmar som nu blivit till 3 timmar allt som oftast 5 dagar i veckan. Lägg där till att jag gör 400 situps varje gång också, så det har blivit en rutin som fått stannat faktiskt. Naturligtvis så har även rutinerna för maten blivit kvar, någon frukt till frukost, en vanlig lunch med allt vad det innebär med både mjölk, smör på hårdmacka i mellan åt, händer att det blir både potatis, ris, och pasta någon gång i veckan, dock inte alla dagar. Till kvällsmat så blir det alltid sallad, här blir det grönsallad med tillbehör varannan dag, dom övriga dagar så äter jag/vi fruktsallad och dom dagarna väntar jag alltid till.

Som sagt så har detta sitt pris, läsk och sötsaker etc får bara ätas på lördagar, det lördag som är min frossa dag, då behöver jag inte bry mig ett piss om vad jag stoppar i mig, men det är faktiskt lugnt, jag känner att jag inte offrar något alls, och jag känner att jag inte förskar något faktiskt.

Jag måste säga att jag trivs med mitt nya jag, har jag gått och blivit lyckligare bara för att jag gått och blivit smal undra ni?! För det är stor skillnad nu, samma tid för ett år sedan så vägde jag nästan 20kg mer (91,2kg) . Men svaret är faktiskt nej, jag har samma problem som förut vad det nu innebär, det som är den stora skillnaden är att jag känner mig mycket friskare och piggare än vad jag har gjort på många, många år.

Jag skall på allvar försöka hålla i denna livsstil som jag håller på med nu, att äta nyttigt och att röra på sig kan aldrig vara skadligt, så är det.

La in en liten omröstning om mitt skägg, där jag frågade er, om jag skulle behålla det eller inte, svaret var ju ganska solklart där det visade sig att 70% tyckte jag skulle behålla det. Nu blev det ju inte så, som ni såg i tråden, jag ville ha en för nying även där när jag skulle börja mitt nya jag. Men skägg går lätt att odla fram igen om man nu vill ha det, så det har faktiskt fått växa till sig igen mina damer och herrar.

Klock Jesus is BACK!


2016-01-17 och vågen står på.
image.jpeg


2015-01-18, då stod vågjäveln på.
nu-ska-8-jpg.102318
Grymt jobbat!
 

PCB

Audemars
Grymt!
Har själv liknande projekt
Gått från 95 kg maj 2015
Till 78 kg januari 2016
Unnat mej massa breitlings under resan:)
Målet är 75 kg och ny speedy
Men fuskade och beställde en redan nu:cool:
 
Topp