• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har bestämt mig, nu skall "SKITEN" bort!!!

Skall jag ha helskägg eller inte?!

  • JA!

    Röster: 74 70.5%
  • NEJ!

    Röster: 31 29.5%

  • Totala väljare
    105
  • Enkät stängd .

Snårtas

Rolex
Otroligt bra jobbat! En inspiration för oss soffpotatisar därute. Ser fram emot lite Rolex Sweep inom snar framtid :)
 
Otroligt imponerande, förbannat bra kämpat.

Har själv dragit igång träningen här i vår men 2 timmar om dagen på en cykel skulle jag aldrig klara av, får koncentrera mig på intaget av mat istället. Kanske inte var en sån dum idé egentligen, bara kött i gång om dagen och sen bara grönäta. :)

/gustav
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Otroligt imponerande, förbannat bra kämpat.

Har själv dragit igång träningen här i vår men 2 timmar om dagen på en cykel skulle jag aldrig klara av, får koncentrera mig på intaget av mat istället. Kanske inte var en sån dum idé egentligen, bara kött i gång om dagen och sen bara grönäta. :)

/gustav

Är precis så jag gött tillväga, en frukt och vatten till frukost, ett riktigt mål mat till lunch, inget småätande mellan måltiderna, sallad till kvällsmat, grönsallad med tonfisk eller kyckling, fetaost m.m. ena dagen, andra dagen så är det fruktsallad med valfria frukter. Mycket vatten, inga sötsaker, förutom på lördagarna. Motionera 5 dagar i veckan med minst 1 timmas cykling eller gång/löpning och så många situps man orkar så får man upp förbränningen. Detta är överkurs tillväga sättet, om du gör som du säger och även skippar sötsakerna 6 dagar i veckan så kommer kilorna att rasa i vilket fall som helst.

Jag säger, Lycka till ;)!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Grymt som fan, imponerad! Ser fram emot en riktigt duktig paketöppning :D Är något på ingång?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nästan 20kg på ett halvår är sjukt bra jobbat!
Med viljestyrka kan man komma långt. :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Bra kämpat!:)
Hur ser planen ut för att hålla i detta på längre sikt. Känns lite som det kanske blir svårt i längden att vara så disciplinerad som du varit?
iof kan man ju lägga in nya klockor som mål ;)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Nu kan du spara ut skägget igen med gott samvete, och se ut som en ökeneremit!

Tänk dig dig själv solbränd och smal iförd långt skägg/hår, säck, aska och dubbla guldrolexar vandrandes genom gatorna i valfri småstad...
 

Kairo

Panerai
Läste några sidor tillbaka att du drack mycket läsk i vardagarna. Har du provat att byta ut läsken mot sockerfri läsk? Ex vis Cola Zero? En burk Cola Zero om dagen gör ju ingen skillnad, och är gott. :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Bra jobbat Sjödahl! Försöker själv hantera övervikten.:( Det svåra tycker jag är att behålla vikten när man väl är nöjd!
Det som jag har märkt efter många försök är att man kan ändra kostvanor rätt snabbt, för att senare hamna i träsket igen!

Jag tror på det du beskriver. Du måste ha en morot. Äta relativt gott på helgen och hålla igen med godsaker under veckan!
 

UNO

Panerai
Mkt bra jobbat !
NU kommer nästa utmaning; att h å l l a stilen.
För bok över vad du äter, skriv uppdirekt allt du äter.
Laga mat för flera dagar i taget och ha matlåda.
Dra ner på bröd, hitta din egen gräns tex 2 dkivor till frukost
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grymt som fan, imponerad! Ser fram emot en riktigt duktig paketöppning :D Är något på ingång?

Nja...inte till 100%, så mycket kan jag säga iaf. Är petig när det kommer till att köpa klocka, allt måste vara perfekt, lådor, tillbehör, skick osv, det får ta den tid det tar, om det nu tar 1 månad eller att par år.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bra kämpat!:)
Hur ser planen ut för att hålla i detta på längre sikt. Känns lite som det kanske blir svårt i längden att vara så disciplinerad som du varit?
iof kan man ju lägga in nya klockor som mål ;)

Nja...skulle säga att det inte kommer vara så svårt, jag hoppas det iaf. Men jag äter nästan inget socker längre då jag har blivit av med mitt sockerberoende, mina matransoner/portioner har blivit mindre (förr kunde jag dra i mig 1,5 pizza) men nu räcker en 1/2, med det kommer jag komma långt, kommer även att hålla mig igång med cykling och situps, dock kanske inte 5-6 gånger i veckan, men om det blir 3 så är jag nöjd.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bra jobbat Sjödahl! Försöker själv hantera övervikten.:( Det svåra tycker jag är att behålla vikten när man väl är nöjd!
Det som jag har märkt efter många försök är att man kan ändra kostvanor rätt snabbt, för att senare hamna i träsket igen!

Jag tror på det du beskriver. Du måste ha en morot. Äta relativt gott på helgen och hålla igen med godsaker under veckan!

Det räcker långt tror jag, skippa vardagslyxen, allt blir så mycket godare också när man bara unnar sig mumsigheter på lördagarna.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Mkt bra jobbat !
NU kommer nästa utmaning; att h å l l a stilen.
För bok över vad du äter, skriv uppdirekt allt du äter.
Laga mat för flera dagar i taget och ha matlåda.
Dra ner på bröd, hitta din egen gräns tex 2 dkivor till frukost

Tackar, och bra tips där! Jag älskar utmaningar, och att hålla vikten kommer att vara en sådan.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu kan du spara ut skägget igen med gott samvete, och se ut som en ökeneremit!

Tänk dig dig själv solbränd och smal iförd långt skägg/hår, säck, aska och dubbla guldrolexar vandrandes genom gatorna i valfri småstad...

Haha...du beskriver mig som värsta svärmorsdrömmen @Hans_Delsbo! Nja...skägget kommer att få vara kort fram tills i vinter iaf, kunde vara trevligt att sola nyllet igen efter så många år med helskägg! Gillar dock tanken med dubbla guldrollar :greedy::p:smug:!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Läste några sidor tillbaka att du drack mycket läsk i vardagarna. Har du provat att byta ut läsken mot sockerfri läsk? Ex vis Cola Zero? En burk Cola Zero om dagen gör ju ingen skillnad, och är gott. :)

Nej...det har jag inte, och jag har väl inga tankar på att byta ut den heller faktiskt, även om det var ett bra förslag du kom med där. Jag kommer att unna mig den vanliga läsken, då jag bara dricker den på lördagarna, har ingen sug efter att dricka mer läsk än jag gör för tillfället...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Nja...skulle säga att det inte kommer vara så svårt, jag hoppas det iaf. Men jag äter nästan inget socker längre då jag har blivit av med mitt sockerberoende, mina matransoner/portioner har blivit mindre (förr kunde jag dra i mig 1,5 pizza) men nu räcker en 1/2, med det kommer jag komma långt, kommer även att hålla mig igång med cykling och situps, dock kanske inte 5-6 gånger i veckan, men om det blir 3 så är jag nöjd.
Om inte annat, så är tre pass i veckan i ett tempo som ger dig bra med flås, ett utmärkt sätt att bibehålla den kondition du måste ha byggt upp. Och en bra kondition hjälper ju också till att må bra, utöver själva viktminskningen.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Om inte annat, så är tre pass i veckan i ett tempo som ger dig bra med flås, ett utmärkt sätt att bibehålla den kondition du måste ha byggt upp. Och en bra kondition hjälper ju också till att må bra, utöver själva viktminskningen.

Det är härligt att höra professor @acce1999 :D, tre gånger i veckan borde man nog kunna klara av kontinuerligt! Så om 5år så kommer jag se ut som du och ha ditt flås mannen :rolleyes:.
 

Kairo

Panerai
Nej...det har jag inte, och jag har väl inga tankar på att byta ut den heller faktiskt, även om det var ett bra förslag du kom med där. Jag kommer att unna mig den vanliga läsken, då jag bara dricker den på lördagarna, har ingen sug efter att dricka mer läsk än jag gör för tillfället...
Your loss! :D Brukar ta en burk till lunchen när det är varmt... svalkar bra.
 
Topp