• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har bestämt mig, nu skall "SKITEN" bort!!!

Skall jag ha helskägg eller inte?!

  • JA!

    Röster: 74 70.5%
  • NEJ!

    Röster: 31 29.5%

  • Totala väljare
    105
  • Enkät stängd .

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Du verkar fixa det mesta du bestämmer dig för så ditt viktmål kommer du grejja, lätt!:D
Tycker att du ska belöna dig med åtminstånde en mustach plus en klocka (självklart)!
You rock Af Sjodahl :cool:
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Stort lycka till med att nå målet! Ska bli riktigt kul att följa men fan va nyfiken man blir på vilken klocka det blir?!
Har du bestämt dig?
När du varit så drastisk och rakat bort skägget kanske det blir en patek
Stort lycka till (och odla tillbaka det trevliga skägget )
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Testa på att dra ut och jogga lite smått med bra musik i öronen, tyvärr gör jag det för sällan men det är riktigt najs, man får tid att tänka och man känner sig skitnöjd efteråt.

Lycka till!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kul att du bjuder så mycket på dig själv! En klocka är nog rätt motivation för att komma igång med träningen, lycka till! :)
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Bra mål Sjödal! Stressa inte med vikten - det kommer rasa om du tränar o äter rätt. Glöm inte träna ute! Gå eller jogga -det mår själen bra av:)

Ta en bild i månaden på dig själv så kan du se dina framsteg och minnas hur det var!!

Lycka till och vi är många som ser fram emot klockan som kommer !
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Som sagt så har jag bestämt mig för en sak idag , jag skall förnya mig! Inte med ett klock köp, Hm...jo det ska jag, men inte än, men det kommer att ligga än hel del jobb innan det kan upp frias.

Jag har haft helskägg i många år nu (5 år) har jag för mig, dom flesta tycker det ser för jävligt ut, inkl jag själv. Men om jag har bestämt mig för en sak så brukar det ofta bli så, om folk tjatar att jag skall göra si eller göra så så brukar jag göra raka motsatsen. Skall väl inflika att det inte gäller allt, typ jobbet osv, men när det kommer till mitt yttre iaf så är det jag som bestämmer hur fan jag vill se ut.

Så idag så ryker det, gladast kommer nog mina kära Los Tantos att bli, hon har varit borta över helgen, så det kommer att bli en glad överraskning för henne :D när hon kommer hem . Hehe...katterna blev lite förundrande när jag kom ut ifrån badrummet, vem tusan är den där gubben, han har vi inte sett förut, våran farsa har ju helskägg. Även mupparna på jobbet kommer bli glatt överraskade.

Hehe...min mormor kallade mig alltid klock Jesus när hon var i livet, min mormor var en frisk fläkt och jag saknar henne varje dag.


Vi sa hela, gör om gör rätt!


Öjjjjjjjjj! Mustaschen också, inge j... fusk nu pöjkvaske!


Haha...men fy fan va sliten man ser ut, och ändå dracks det bara julmust igår.

IDIOT! Du lär ta bort hela mustaschen, annars kommer det se för jävligt ut!


Nu då! NEJ! Nu ser du ju ut som Charlie Chaplin eller den där andra snubben som jag inte kommer ihåg namnet på!


Så där ja!


Näääääääää! Du har ju glömt lite skit under läppen AFFE! Fixa till det NU!

JAAAAAAAAA! Nu så blev det RÄTT, men nu liknar du ju tönten Clark Kent istället med dom där glajjorna! Fast du är bra mycket svagare, Hehe :D!


Vem bryr sig :smug:, jag har fler klockor en han :D!

Beviset ligger nu i papperskorgen!
nu ska 7.JPG


Men får jag en klocka nu, nu när jag har rakat mig?! Snälla!!!

Nope, så lätt var det inte, för jag ställde mig även på vågen. Och det var ingen rolig syn, beror ju på vem du frågar säkert. Men frågar du mig så blir jag inte så imponerad, det skall bli en förnyelse även här. För man har nog fått en lite förstor gubbmage, när man tittar ned, och det ända man ser är tårna. Det suddiga i bilden är magen, Hahaha, och tur är väl det.

nu ska 8.JPG



Men då blir det stora förändringar, först så blir det indragning av bland det gottaste jag vet, bullar och kakor! Nu får det bli bara på lördagar och inte som det är nu, lördag hela veckan!
image-jpg.102015


Jag är 172cm och 91kg så det är nog några kilo för mycket tror jag, jag skall försöka att gå ner 15 kg (75kg) till midsommar, klarar jag det så blir det en valfri klocka. Klarar jag inte det, får jag sätta upp ett nytt mål.

För 8 år sedan 2006 så såg jag ut så här i kroppen 69kg, 30" på jeansen, small när jag köpte tröjor, jackor, skjortor osv. Nu så väger jag 91kg, 34"-36" på jeansen, L eller XL på alla tröjor och skjortor, Haha, VA FAN VA DET SOM HÄNDE?! :arghh:


Jaja...till min hjälp så kommer jag att använda denna mackapär!
nu ska 9.JPG

Och denna onyttiga sak, som har stått oöppnad bra länge nu!
DSC_1386.JPG


Skall försöka cykla 1 timme varje dag, helst 1,5, plus att jag skall försöka att göra så många situps jag orkar. Kommer även att styra om kosten, mindre portioner, bort med det vita brödet, inge sötsaker i veckorna, tex kakor, glas, bullar, läsk osv. Lördag kommer att bli den dagen man får dra i sig lite onyttigt.

Och som sagt, om jag har gott ner till 75 kg eller mer dagen före midsommar så skall jag ge mig en klocka i belöning.

Så kom igen nu Affe, visa va skåpet skall stå, kom igen Affe kom igen, kom igen Affe kom igen :D!
Hade missat detta go go go
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Stort lycka till med att nå målet! Ska bli riktigt kul att följa men fan va nyfiken man blir på vilken klocka det blir?!
Har du bestämt dig?
När du varit så drastisk och rakat bort skägget kanske det blir en patek
Stort lycka till (och odla tillbaka det trevliga skägget )

TACKAR!

Nja...inte riktigt, men hade det vare idag så hade det kanske blivit något i guld av något slag!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hahaha... skönt inlägg som vanligt! Lycka till med målsättningen, och vad blir det för klocka? Ja, vad hände egentligen de senaste 8 åren? Skulle vara bra att veta, så jag vet :)



Tack!

Hehe...skall jag ge mig på en gissning så är det, för mycket av livets goda, för lite av motion och rörelse. Men det har sina naturliga förklaringar dessvärre, för mycket jobb, för många skador och förslitningar och alldeles för dålig inställning trots att jag är känd för min envishet.
 

jabla

Sarlacc
Gissar att det blev kallt om hakan när du gick ut.
Lycka till med din nya livsstil, är ganska säker på att det kommer in en ny klocka till midsommar.
Du har väl kvar Golfen så man känner igen dig i sommar.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Gissar att det blev kallt om hakan när du gick ut.
Lycka till med din nya livsstil, är ganska säker på att det kommer in en ny klocka till midsommar.
Du har väl kvar Golfen så man känner igen dig i sommar.


Har inte varit utanför dörren idag, tur att motor och kupévärmaren är på i bilen, blir att använda rånarluva nu i några månade varje gång man skall ge sig ut :D . Golfen blir det sista som lämnar mig, tillsammans med min 16750 så det är lugna puckar kompis när jag dyker upp i sommar igen ;) .
 

Jonte73

Audemars
Faak ! Fick sätta mig ett tag när jag såg din 2006 bild .
Sjukt likt en kadett jag hade i marinen 1993, då med reglementsenlig frisyr såklart.

Han fick kicken och blev en rocker med band och grejer.
Sen försvann han spårlöst kring 2000.
Grymt lika varandra.

Sjödda du har inte varit stamanställd ?
 
Skulle gärna göra det!

Men är tyvärr ganska så rutten i kroppen numera, axeln är opererad och inte bra, väster knä och höger fotled är helt ruttna. Har svårt att gå om jag överanstränger mig för mycket, är idrottskador som jag fått på äldre dar. Men att cykla funkar bäst utan några komplikationer.

Var det inte du som dränerade om huset i stort sett för hand?

:D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Faak ! Fick sätta mig ett tag när jag såg din 2006 bild .
Sjukt likt en kadett jag hade i marinen 1993, då med reglementsenlig frisyr såklart.

Han fick kicken och blev en rocker med band och grejer.
Sen försvann han spårlöst kring 2000.
Grymt lika varandra.

Sjödda du har inte varit stamanställd ?


Nope, inte stmanställd! Dock så gjorde jag lumpen i Uppsala och var ner till Ljungbyhed på utbildning i mitten av 80-talet i flertalet veckor.
 
Topp