• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

WBergdahl

Panerai
Du kan alltid försöka få rag på böckerna och plugga själv och skriva provet privat för att sen skjuta upp privat.
Det finns inga andra krav än att du ska ha godkänt teriprov och skytteprov.

varr bor du?
Stockholm, Älvsjö för att vara mer exakt

Jag tar det själv nu. Har köpt jägarskolan som bok och jägarexamen-appen. Pluggat i typ 3 veckor (då snackar vi några timmar i veckan) och väntar på att få skriva upp nu.
Öva på skytte är det bara åka till någon jaktskyttebana och göra.

Böckerna kostar typ 800 på Jägareförbundets hemsida och appen gick på typ 180 spänn.
Nu är det bara provavgifter kvar men de betalar man ofta ändå utöver kursavgiften ändå.
Underbart! Tack så mycket :D
 

Rojalisten

Panerai
SrIHU9q.jpg


Precis varit ute och skjutit duva, fällde nog några dussin, lera dock :rolleyes:
 

Rojalisten

Panerai
Hur tar man ur en lerduva snabbast egentligen? Tycker alltid att de smakar skit när man tillagar dem och funderar på om det beror på att vi inte tar ur dem på ett bra sätt.

Hemligheten är att ta främre station på skeeten, efter att erlagd duva blivit fäld plockar man upp eventuellt kvarvarande stoft, och kokar soppa på det:)
 

MBx

Cartier
Dags att pumpa upp tråden...:)

Besökte älgbanan idag (löpande älg) med "nya" 30-06:an och klarade det på andra försöket med minimal träning.:angel: Ganska ojämnt men ett brons blev det.:)

image.jpg
 
  • Like
Reactions: P-A

PCB

Audemars
går att få bra precision med en 1022,ett bra triggerkit gör underverk,men ska du ha riktigt bra grupper kan jag rekomendera en beggad krico eller anschutz
cz är ok ,men mår även dom bra av ett triggerkit för riktigt små grupper
kolla även på cal 17hmr,riktigt vass klass 4,
 

Rojalisten

Panerai
går att få bra precision med en 1022,ett bra triggerkit gör underverk,men ska du ha riktigt bra grupper kan jag rekomendera en beggad krico eller anschutz
cz är ok ,men mår även dom bra av ett triggerkit för riktigt små grupper
kolla även på cal 17hmr,riktigt vass klass 4,
Funderar på en take down, men kanske är värdelös?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Förklara för en oinsatt vad som är så bra med att släcka ett annat liv?
Blodtörsten får sitt skulle jag säga. Jag gillade jakt som ung i Norrbotten och blev riktigt, riktigt hög när jag lyckades ha ihjäl något. Det här talar man inte gärna om inom jakten. Få jägare erkänner att det förhåller sig så..
Är vegetarian men gillar jakt…. :)
Tja som sagt..blodtörst är inte samma sak som att man vill äta upp något.. ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blodtörsten får sitt skulle jag säga. Jag gillade jakt som ung i Norrbotten och blev riktigt, riktigt hög när jag lyckades ha ihjäl något. Det här talar man inte gärna om inom jakten. Få jägare erkänner att det förhåller sig så..

Tja som sagt..blodtörst är inte samma sak som att man vill äta upp något.. ;)

Säger inte emot. :)
 
  • Like
Reactions: P-A
Topp