Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev det något?! Återkommer på en vecka hur det gick för mig.
Dagens utsikt på jakten
Blev det något?! Återkommer på en vecka hur det gick för mig.
Snart får denna bockjävel en slug i pannan, om den inte är tyst. Jefla kåtbock
Den ramla i tisdags, sedan en stor ko (ca220kg) på onsdag. På G hem från årets jakt nu.Sköt du den nu?
Jag blir sugen på älgjakt ändå.
Den ramla i tisdags, sedan en stor ko (ca220kg) på onsdag. På G hem från årets jakt nu.
Fick 4 st totalt på 3 dagar, varav jag stod för två.
Blir mycket sång här, bilder och åter bilder, tinder, Badoo och uppdatering på KS ständigt
Tikka t3 308w, höj/sänk kolv, fluterad pipa, stalon dämpare =)Va har du för bössa?
Appropå bössa.
Jag hade en Husqvarna 1640, 30-06 förut. Men när jag ledsnade på älgjakten så sålde jag den, tyvärr!
Till min fråga nu.
Är det någon som har en riktigt billig, nästan gratis, bössa stående? Kanske något arv eller så.
Gärna 6,5x55. Men de flesta kalibrar är intressant.
Bara den funkar är jag nöjd
8x57, 9,3x57, 30-06, 308, 9,3x62
Till min fråga nu.
Är det någon som har en riktigt billig, nästan gratis, bössa stående? Kanske något arv eller så.
Gärna 6,5x55. Men de flesta kalibrar är intressant.
Bara den funkar är jag nöjd
8x57, 9,3x57, 30-06, 308, 9,3x62
Vad ska du jaga?
Jag vill ha en klass 1.
Men så är kanske en större kaliber att föredra då jag ska kunna ha den till det större viltet.
Älg, björn, vildsvin osv.
9,3x62 kanske?
Jag kan alltid ordna en mindre kaliber till det övriga.
så länge du inte ska jaga elefant räcker 308w till samtliga djur du radade upp, vill du vara extra noga tar du en 30-06, men större än så blir bara potatiskastare.. Leder bara till dålig precision och köttförstörelse.
Vimplar, folie, cd skivor och automatisk belysning har de provat.Beror på, kan vara lämpligt med rörliga föremål som rör sig på olika tider ex vimplar som raslar och en kväll urinering, borde göra tricket