• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

JLC + Nymans Ur garantiärende

Först och främst grymt bra jobbat yonsson. Sen,jaa vad säger man om Nymans:rage:. Varit påväg att köpa av dem två gånger ( varför joo de är ensam AD på vissa märken ) och fått sånt skit bemötande att man kan gå upp i linningen. Nu är jag så in i bängen ful så att det int funka första gången var väll för att jag var på plats, men andra gången skulle det lösas över telefon men de funk int ändå.
Jag hoppas verkligen att någon på JLC lyft det med berörd firma och att vi alla andra som måste ha med kedjan att göra gör som yonsson och lyfter frågan heeela vägen upp.
Jag förstår inte att Rob inte kan ta in fler märken, så vi på KS kan flytta över fler affärer till honom istället.

Det var ju just det faktum att klockan INTE var köpt hos Nymans som gjorde att man behövde betala hanteringsavgift.

Så om jag köper min nya Volvo hos Volvo i Malmö, och så rasar motorn eft 3 veckor och jag bor i Luleå ska jag frakta bilen på släp till Malmö pga att om jag lämnar ett garanti ärende till Volvo i Luleå får jag betala extra avgifter?
Är man AD har man ett visst ansvar och heder mot de kunder som nyttjar deras märke.
Jag har själv haft en del klockor, och vissa har det hänt att jag behöver hjälp med hos AD och den ända av dessa som ska ha pengar för ett garantiärende är Nymans

Så grymt less på dom och jag hoppas verkligen att jag slipper läsa mer om dem här. Tips till alla är att det finns ADs på deras märken i så många andra länder i Europa så vi behöver dom inte längre. Sök upp stad och ring, du kommer få bra bemötande och en smidig affär.

Sorry TS för långt kladd och ett Stort grattis till att ditt ur kommit hem igen.

Så om jag köper min nya Volvo hos Volvo i Malmö, och så rasar motorn eft 3 veckor och jag bor i Luleå ska jag frakta bilen på släp till Malmö pga att om jag lämnar ett garanti ärende till Volvo i Luleå får jag betala extra avgifter?
Är man AD har man ett visst ansvar och heder mot de kunder som nyttjar deras märke.
Jag har själv haft en del klockor, och vissa har det hänt att jag behöver hjälp med hos AD och den ända av dessa som ska ha pengar för ett garantiärende är Nymans

Så grymt less på dom och jag hoppas verkligen att jag slipper läsa mer om dem här. Tips till alla är att det finns ADs på deras märken i så många andra länder i Europa så vi behöver dom inte längre. Sök upp stad och ring, du kommer få bra bemötande och en smidig affär.

Sorry TS för långt kladd och ett Stort grattis till att ditt ur kommit hem igen.

Det är fortfarande inget man ska beskylla AD för utan varumärket som uppenbarligen inte ger kompensation för hanterandet av ärendet. Måste uppenbarligen fungera på annat vis i andra branscher så din jämförelse säger inte så mycket

Det är fortfarande inget man ska beskylla AD för utan varumärket som uppenbarligen inte ger kompensation för hanterandet av ärendet. Måste uppenbarligen fungera på annat vis i andra branscher så din jämförelse säger inte så mycket
Börjar tröttna på det där skitsnacket!
Allt som krävdes var ett samtal till JLC. Tror knappast JLC är ohjälpsamma att lösa lagning av en tre veckor gammal klocka ifall en AD ringer. 2000kr verkar vara Nymans "standardpris" för att hantera garantiärenden för klockor de inte sålt själva.

Så de ur jag lämnat in för garantiärenden hos AD där jag ej köpt dem och de har inte krävt någon ersättning räknas inte?
Men ok du kan ha rätt att det får göra på det här viset rent lagligt, men mig veterligen gillar inte företagen som de är AD för det sättet att vara måna om deras kunder. Då är det bara heder och samvete kvar och det har de bevisligen inte, så jag väljer då istället ett företag som har heder och samvete samt tar inte ut mer avgifter än som är nödvändigt.

För att balansera upp snacket här så har jag blivit mycket bra bemött de 3 ggr jag varit på besök hos Nymans. Dom korrigerade länken utan kostnad på Explorer 1 utan kostnad t o m.

Edit: hos Nymans

Senast ändrad:
Nej jag är här privat och verkligen inte på Nymans vägnar. Mina uttalanden här är såklart helt mina egna och ingen annans

Senast ändrad:
Står ingenstans i forumreglerna!
Folk förtjänar att veta vem de diskuterar med (om man färgas av sin roll).
Håller med.
Snubben försvarar nymans & nu förstår man varför. Inte undra på att han kunde slänga upp en lagerstatus bild på onyx tavlor i DD-tråden.

Senast ändrad:
Ville bara informera då några medlemmar undrade om det var möjligt att få tag på

Senast ändrad:
Det är väl ändå exakt lika troligt som att någon annan här inte skulla äga de klockor de lägger upp bilder på utan att såklart nämna det innan.

Är inte ärendet avslutat nu? Enligt Yonssons version låter det onekligen som om Nymans har fuckat upp. Nu är allt löst och det är väl onödigt att dra detta ett varv till?

Och missförstå mig inte, har länge tyckt att Rob Engström haft överhanden i fighten med Nymans ur, detta trots att jag har flera bekanta som arbetar på Nymans. MEN på senare tid har jag blivit sämre bemött och fått sämre (för att inte säga obefintlig/usel) service hos RobE medan bemötandet hos Nymans varit oklanderligt.

edit: Nymans i Sthlm ska poängteras.

@Nymans Ur 1851 Min svåger (inte medlem) har idag ett liknande ärende med sin Ultra thin moon 39 som är utplockad i Januari i år. Han fick då svaret från er att ni ska 1500 för att skicka den till JLC. World Wide garanti känns ju i detta fall inte särskilt World Wide..

@Nymans Ur 1851 Min svåger (inte medlem) har idag ett liknande ärende med sin Ultra thin moon 39 som är utplockad i Januari i år. Han fick då svaret från er att ni ska 1500 för att skicka den till JLC. World Wide garanti känns ju i detta fall inte särskilt World Wide..
Kan det vara så att de tar ut fraktkostnad i förhand och undersöker om det är ett garantiärende. Anser JLC att felet omfattas av garanti så återbetalas din svåger?

Gissar bara i väntan på svar från Nymans

Kan det vara så att de tar ut fraktkostnad i förhand och undersöker om det är ett garantiärende. Anser JLC att felet omfattas av garanti så återbetalas din svåger?

Gissar bara i väntan på svar från Nymans
Aa kan vara så, han fick meddelat att han skulle betala när han hämtade ut klockan igen.

Du/din svåger kanske ska ta reda på det innan ni outar Nymans.
Ja asså det var ingen "outning" från min sida utan jag menade det som en fråga. På samma sätt som man ställer en fråga till vilken medlem som helst.
Medarbetaren på Nymans hade sagt något i stilen "Vi får väl se om detta ens är ett garantiärende". Klockan har börjat byta datum okontrollerat och stannar mer eller mindre så fort den är stilla.

Tillbaka
Topp