Man kan säkert bli våldtagen som tack...
Ett riktigt typexempel på hur låg nivån är här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man kan säkert bli våldtagen som tack...
Väldigt tråkig historia. Poängterar vikten av att INTE köpa klockor på Nymans. Den dagen det blir problem har du noll uppbackning från Nymans.
Ett riktigt typexempel på hur låg nivån är här.
Det var ju just det faktum att klockan INTE var köpt hos Nymans som gjorde att man behövde betala hanteringsavgift.
Så om jag köper min nya Volvo hos Volvo i Malmö, och så rasar motorn eft 3 veckor och jag bor i Luleå ska jag frakta bilen på släp till Malmö pga att om jag lämnar ett garanti ärende till Volvo i Luleå får jag betala extra avgifter?
Är man AD har man ett visst ansvar och heder mot de kunder som nyttjar deras märke.
Jag har själv haft en del klockor, och vissa har det hänt att jag behöver hjälp med hos AD och den ända av dessa som ska ha pengar för ett garantiärende är Nymans
Så grymt less på dom och jag hoppas verkligen att jag slipper läsa mer om dem här. Tips till alla är att det finns ADs på deras märken i så många andra länder i Europa så vi behöver dom inte längre. Sök upp stad och ring, du kommer få bra bemötande och en smidig affär.
Sorry TS för långt kladd och ett Stort grattis till att ditt ur kommit hem igen.
Börjar tröttna på det där skitsnacket!Det är fortfarande inget man ska beskylla AD för utan varumärket som uppenbarligen inte ger kompensation för hanterandet av ärendet. Måste uppenbarligen fungera på annat vis i andra branscher så din jämförelse säger inte så mycket
Så de ur jag lämnat in för garantiärenden hos AD där jag ej köpt dem och de har inte krävt någon ersättning räknas inte?Det är fortfarande inget man ska beskylla AD för utan varumärket som uppenbarligen inte ger kompensation för hanterandet av ärendet. Måste uppenbarligen fungera på annat vis i andra branscher så din jämförelse säger inte så mycket
Står ingenstans i forumreglerna!Och så outar vi inte medlemmar som inte är officiella!
Håller med.Står ingenstans i forumreglerna!
Folk förtjänar att veta vem de diskuterar med (om man färgas av sin roll).
Det är väl ändå exakt lika troligt som att någon annan här inte skulla äga de klockor de lägger upp bilder på utan att såklart nämna det innan.
Har inte fått ett ändå bud via PM än, så den sitter säkert.Den är sanslöst snygg! Hoppas det blir en keeper!
Låter bra det, roligt att ha en klocka som inte är en dussinklocka!Har inte fått ett ändå bud via PM än, så den sitter säkert.
Skämt å sidor är jag riktigt nöjd faktiskt och inget annat lockar just nu. Skönt att äntligen ha den tillbaka.![]()
Kan det vara så att de tar ut fraktkostnad i förhand och undersöker om det är ett garantiärende. Anser JLC att felet omfattas av garanti så återbetalas din svåger?@Nymans Ur 1851 Min svåger (inte medlem) har idag ett liknande ärende med sin Ultra thin moon 39 som är utplockad i Januari i år. Han fick då svaret från er att ni ska 1500 för att skicka den till JLC. World Wide garanti känns ju i detta fall inte särskilt World Wide..
Aa kan vara så, han fick meddelat att han skulle betala när han hämtade ut klockan igen.Kan det vara så att de tar ut fraktkostnad i förhand och undersöker om det är ett garantiärende. Anser JLC att felet omfattas av garanti så återbetalas din svåger?
Gissar bara i väntan på svar från Nymans
Du/din svåger kanske ska ta reda på det innan ni outar Nymans.Aa kan vara så, han fick meddelat att han skulle betala när han hämtade ut klockan igen.
Ja asså det var ingen "outning" från min sida utan jag menade det som en fråga. På samma sätt som man ställer en fråga till vilken medlem som helst.Du/din svåger kanske ska ta reda på det innan ni outar Nymans.