• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

JLC + Nymans Ur garantiärende

Denna tid kanske var bra för dig. Sitta lugnt och stilla med det du har :)
Man är ju så illa tvungen när någon annan håller i klockan. :)
Håller med dig faktiskt. Har fått ett ytterligare sug efter klockan (Deep sea) och det kanske får mig att uppskatta den ännu mer.

I flesta fall handlar det väl om återförsäljare så stora marginalen ligger hos manufakturen själva. Hög marginal lär det vara i deras egna boutique:er men knappast hos en AD. Jag menar, givetvis är marginalen hög på exempelvis en tröja från typ Gucci där material- samt produktionskostnaden är låg men en klocka tillverkad i Schweiz med schweiziska arbetare med tillhörande löner är väl svårt att få hög marginal på?
Ja precis men det är ju tillverkaren jag anser skulle byta ut klockan

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Då är den tillbaka. Fullservad, fullt fungerande och med 2 års garanti från idag.

Summering:
Bra bemötande och kommunikation från JLC om man bortser från väntetiden på 3,5 månader. Ärendet har inte kostat mig en krona.

Nymans Ur kommer troligtvis inte få ta del av mina pengar. Vid service (om denna stannar så länge) kommer jag skicka klockan direkt till JLC istället för att gå via Nymans oavsett om Nymans vid det laget kan serva klockan eller inte. Förtroendet är förbrukat.

Tråkigt bara att sommaren (nåja) är till ända. Grym klocka hur som. Kul att den äntligen är tillbaka :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Då är den tillbaka. Fullservad, fullt fungerande och med 2 års garanti från idag.

Summering:
Bra bemötande och kommunikation från JLC om man bortser från väntetiden på 3,5 månader. Ärendet har inte kostat mig en krona.

Nymans Ur kommer troligtvis inte få ta del av mina pengar. Vid service (om denna stannar så länge) kommer jag skicka klockan direkt till JLC istället för att gå via Nymans oavsett om Nymans vid det laget kan serva klockan eller inte. Förtroendet är förbrukat.
Härligt att se den! Supersnygg! Den är redan tillbaka och du har hela augusti kvar! :) Fick du ännu en box?

Väldigt tråkig historia. Poängterar vikten av att INTE köpa klockor på Nymans. Den dagen det blir problem har du noll uppbackning från Nymans.
Nu är ju inte min klocka köpt där i och för sig, men som sagt: Deras urmakare var trevlig och säkert kunnig men de kommer troligtvis inte få mina pengar. Har inget förtroende för ett företag som jag känner försöker mjölka kunder på pengar.

Det är alltid planen. :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Summering:

Sällan har väl ett "Äntligen!" passat bättre!! :)

Tillbaka
Topp