Haha, fel tråd egentligen. Konversationen började med bilder på Calles Schulmans Daytona i platinum och roseguld och slutade här med Calles exflickväns nya pojkvän som uppenbarligen sportar en fejk sub.Vem fan e detta? Känd? För vem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, fel tråd egentligen. Konversationen började med bilder på Calles Schulmans Daytona i platinum och roseguld och slutade här med Calles exflickväns nya pojkvän som uppenbarligen sportar en fejk sub.Vem fan e detta? Känd? För vem?
Tog mig friheten att ta fram fler bilder från hans konto. Tydligare att den är fake på dessa bilder.
Nu har jag inte ens inspekterat en riktig, men vid en bildjämförelse är det uppenbart att siffrorna på vridringen är rackiga. Kolla tex "40" där 4 och 0 sitter samman på hans klocka, så ser det inte ut på en äkta. Jag tycker också passningen på ändlänkarna verkar kass. Det verkar också föreställa en keramisk sub, men vridringens yta är helt hackig/repig. Det är nog bara lackad aluminium.
Han kanske inte fattar att den är fejk? Det är så korkat att flasha något man vet är en dålig kopia, med närbilder dessutom.
Han är säkerligen medveten om att den är fejk, men förmodligen såpass okunnig att han tror att det inte går att se. Tycker bezeln ser märklig ut och att indexmarkeringarna ser ut att vara ocentrerad vid b.la klockan 3. Men den största tellen för mig är att loggan alltså "Rolex" ser ut att vara i fel font, för avlång och platt. vad säger @vaniljglass ? Som uppmärksammade detta från första början.
Jag säger återigen att den är fake.
Vem fan e detta? Känd? För vem?
Kanske läge att upplysa honom?Nä, det har spårat ur lite här. Denna diskussion hör väl snarast hemma i "är denna äkta?-tråden". Men, det är någon som försöker vara någon som sportar en fejk. Alltid ett populärt samtalsämne. Scrolla upp för mer info.
Ja, i alla fall att han bör kolla upp den. Det är ju inte omöjligt att han köpt den i Sverige och betalat stora pengar. Som sagt så är jag helt intränad på aktuella modeller och för mig är inte fake-et uppenbart.Kanske läge att upplysa honom?
Låter vettigt, men hittar inte bilden. Är den borttagen?Kanske läge att upplysa honom?
Japp, raderad efter min kommentar. Då vet han åtminstone om att det är en fake han skryter med. SorgligtLåter vettigt, men hittar inte bilden. Är den borttagen?
Tanken slog mig faktiskt igår att man borde kontakta honom, men sen glömde jag bort det. Sorglig individ i vilket fall.Japp, raderad efter min kommentar. Då vet han åtminstone om att det är en fake han skryter med. Sorgligt
Herregud vad pinsamt. Speciellt när han verkar tokflasha med den på Insta! Stackare...Japp, raderad efter min kommentar. Då vet han åtminstone om att det är en fake han skryter med. Sorgligt
Japp, raderad efter min kommentar. Då vet han åtminstone om att det är en fake han skryter med. Sorgligt
Sorgligt att flasha med den på det där viset och vara medveten om att de är en kopia. En annan klockrelaterad konstigthet med denna herre är att han taggat Omega på sin Seiko i en vinkel man inte kan avläsa tavlan.Tanken slog mig faktiskt igår att man borde kontakta honom, men sen glömde jag bort det. Sorglig individ i vilket fall.
Skriv till alla hans polare, och Calle.Japp, raderad efter min kommentar. Då vet han åtminstone om att det är en fake han skryter med. Sorgligt
Bilden finns kvar, eller upplagd på nytt. Din kommentar ser man dock inte till...Japp, raderad efter min kommentar. Då vet han åtminstone om att det är en fake han skryter med. Sorgligt
Det funkar alltid på samma sätt....min senaste kommentar borta och nu är jag blockad. Tragisk kille.
Jag tar över stafettpinnen! (Sorry för väldigt off-topic)...min senaste kommentar borta och nu är jag blockad. Tragisk kille.
Haha, ja såg det också!
Jag tar över stafettpinnen! (Sorry för väldigt off-topic, men detta är ju underhållande)
Lite av allt tror jag.Har jag fattat det rätt, just nu mobbar vi Calle Schulmans buksvåger, pga klockavundsjuka på Calles Rolex?
Eller mobbar vi Rolex posören för att han har fångat en sån otrolig guldklimp, kvinnan nedan?
Eller mobbar vi alla som postar på instagram med fejkklockor?
http://www.expressen.se/noje/anitha-schulmans-nya-karlek-joel-27/
Ajdå, då är det väldigt tråkigt såklart. Då tycker även jag synd om honom.Stoppa drevet! Skrev till honom och fick svar: han vet uppenbarligen inte om att den är fejk och nu tycker jag synd om honom istället.
Den som i någon mån "mobbas" är väl posören som flashar skamlöst med en fake. Men om han inte är medveten om att den är fake förtjänar han inte det och då bör vi istället tycka synd om honom.Har jag fattat det rätt, just nu mobbar ni Calle Schulmans buksvåger, pga klockavundsjuka på Calles Rolex?
Eller mobbar ni Rolex posören för att han har fångat en sån otrolig guldklimp, kvinnan nedan?
Eller mobbar ni alla som postar på instagram med fejkklockor?
Eller är det en kombination av de tre ovan?
Bra fråga. Men det lär vara över nu hursomhelst när det visade sig att han inte visste om det. Undrar hur det gick till...Har jag fattat det rätt, just nu mobbar ni Calle Schulmans buksvåger, pga klockavundsjuka på Calles Rolex?
Eller mobbar ni Rolex posören för att han har fångat en sån otrolig guldklimp, kvinnan nedan?
Eller mobbar ni alla som postar på instagram med fejkklockor?
Eller är det en kombination av de tre ovan?
OK. Skulle vara intressant att veta om han inte visste att det är fejk, eller "inte visste" att det är fejk. Skicka nytt meddelande och fråga vad han gav för klockan... Priset lär säga det mesta!Stoppa drevet! Skrev till honom och fick svar: han vet uppenbarligen inte om att den är fejk och nu tycker jag synd om honom istället.
Vill inte outa vår konversation men jag kan säga så mycket som att han låter trovärdig och att jag köper det han säger.OK. Skulle vara intressant att veta om han inte vet att det är fejk, eller "inte vet" att det är fake. Skicka nytt meddelande och fråga vad han gav...
Isåfall, hälsa att vi beklagar..Vill inte outa vår konversation men jag kan säga så mycket som att han låter trovärdig och att jag köper det han säger.
Instämmer...Isåfall, hälsa att vi beklagar..
Ja. Dock kan man ju vara lite "skönt omedveten" om att det är en fejk, säg att man gav 5000 kr i någon begshop i Asien... Vilken superdeal tänker man totalt självförljuget...Den som i någon mån "mobbas" är väl posören som flashar skamlöst med en fake. Men om han inte är medveten om att den är fake förtjänar han inte det och då bör vi istället tycka synd om honom.
Tja, i detta fallet känns det väl som en person som gärna själv skulle vilja se sig som en kändis?Vi diskuterar alltså nu en låtsaskändis (Calle) ännu mindre flickväns föredetta kille?
Känns som att "kändisars" börjar bli lite avlägset nu
Det vill jag också. Förtjänar inte en plats i denna tråd ändå.Tja, i detta fallet känns det väl som en person som gärna själv skulle vilja se sig som en kändis?
Sant, men det förtäljer ju inte historien so far.Ja. Dock kan man ju vara lite "skönt omedveten" om att det är en fejk, säg att man gav 5000 kr i någon begshop i Asien... Vilken superdeal tänker man totalt självförljuget...
Jag tror du räknas som mer än känd efter Alfgren edition av @GuskletoDet vill jag också. Förtjänar inte en plats i denna tråd ändå.