• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

galácticon

Patek
2-Faktor
Tog mig friheten att ta fram fler bilder från hans konto. Tydligare att den är fake på dessa bilder.
IMG_5729.PNG
IMG_5730.PNG

Nu har jag inte ens inspekterat en riktig, men vid en bildjämförelse är det uppenbart att siffrorna på vridringen är rackiga. Kolla tex "40" där 4 och 0 sitter samman på hans klocka, så ser det inte ut på en äkta. Jag tycker också passningen på ändlänkarna verkar kass. Det verkar också föreställa en keramisk sub, men vridringens yta är helt hackig/repig. Det är nog bara lackad aluminium.

Han kanske inte fattar att den är fejk? Det är så korkat att flasha något man vet är en dålig kopia, med närbilder dessutom.

Han är säkerligen medveten om att den är fejk, men förmodligen såpass okunnig att han tror att det inte går att se. Tycker bezeln ser märklig ut och att indexmarkeringarna ser ut att vara ocentrerad vid b.la klockan 3. Men den största tellen för mig är att loggan alltså "Rolex" ser ut att vara i fel font, för avlång och platt. vad säger @vaniljglass ? Som uppmärksammade detta från första början.

Jag säger återigen att den är fake. :)

Vem fan e detta? Känd? För vem?

Nä, det har spårat ur lite här. Denna diskussion hör väl snarast hemma i "är denna äkta?-tråden". Men, det är någon som försöker vara någon som sportar en fejk. Alltid ett populärt samtalsämne. Scrolla upp för mer info.
Kanske läge att upplysa honom?
Screenshot_20170704-132502.png
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
IMG_5734.PNG
IMG_5735.PNG
Japp, raderad efter min kommentar. Då vet han åtminstone om att det är en fake han skryter med. Sorgligt
Tanken slog mig faktiskt igår att man borde kontakta honom, men sen glömde jag bort det. Sorglig individ i vilket fall.
Sorgligt att flasha med den på det där viset och vara medveten om att de är en kopia. En annan klockrelaterad konstigthet med denna herre är att han taggat Omega på sin Seiko i en vinkel man inte kan avläsa tavlan.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Stoppa drevet! Skrev till honom och fick svar: han vet uppenbarligen inte om att den är fejk och nu tycker jag synd om honom istället.
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Stoppa drevet! Skrev till honom och fick svar: han vet uppenbarligen inte om att den är fejk och nu tycker jag synd om honom istället.
Ajdå, då är det väldigt tråkigt såklart. Då tycker även jag synd om honom.
Har jag fattat det rätt, just nu mobbar ni Calle Schulmans buksvåger, pga klockavundsjuka på Calles Rolex?
Eller mobbar ni Rolex posören för att han har fångat en sån otrolig guldklimp, kvinnan nedan?
Eller mobbar ni alla som postar på instagram med fejkklockor?
Eller är det en kombination av de tre ovan?
anitha-schulman-1200x628.png

http://www.expressen.se/noje/anitha-schulmans-nya-karlek-joel-27/
Den som i någon mån "mobbas" är väl posören som flashar skamlöst med en fake. Men om han inte är medveten om att den är fake förtjänar han inte det och då bör vi istället tycka synd om honom.
 

lofgreno

Audemars
Har jag fattat det rätt, just nu mobbar ni Calle Schulmans buksvåger, pga klockavundsjuka på Calles Rolex?
Eller mobbar ni Rolex posören för att han har fångat en sån otrolig guldklimp, kvinnan nedan?
Eller mobbar ni alla som postar på instagram med fejkklockor?
Eller är det en kombination av de tre ovan?
anitha-schulman-1200x628.png

http://www.expressen.se/noje/anitha-schulmans-nya-karlek-joel-27/
Bra fråga. Men det lär vara över nu hursomhelst när det visade sig att han inte visste om det. Undrar hur det gick till...
 

Kugghjul

Panerai
Stoppa drevet! Skrev till honom och fick svar: han vet uppenbarligen inte om att den är fejk och nu tycker jag synd om honom istället.
OK. Skulle vara intressant att veta om han inte visste att det är fejk, eller "inte visste" att det är fejk. Skicka nytt meddelande och fråga vad han gav för klockan... Priset lär säga det mesta!
 

Kugghjul

Panerai
Den som i någon mån "mobbas" är väl posören som flashar skamlöst med en fake. Men om han inte är medveten om att den är fake förtjänar han inte det och då bör vi istället tycka synd om honom.
Ja. Dock kan man ju vara lite "skönt omedveten" om att det är en fejk, säg att man gav 5000 kr i någon begshop i Asien... Vilken superdeal tänker man totalt självförljuget...
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Som sagt, hans historia är trovärdig och jag lider nu med honom. Har också hälsat från "drevet" att vi beklagar. Han hälsar tillbaka och tackar för hjälpen.

Nu tycker jag att vi inriktar oss på riktiga B-kändisar istället :)
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Ja. Dock kan man ju vara lite "skönt omedveten" om att det är en fejk, säg att man gav 5000 kr i någon begshop i Asien... Vilken superdeal tänker man totalt självförljuget...
Sant, men det förtäljer ju inte historien so far.
Hur som helst, i ett försök att komma tillbaka till topic: här ser vi den ovetande fakeposörens flickväns expojkväns bror (inte alls invecklat) Med en kulört outfit och en trevlig Datejust, gissar ref 116200?
IMG_5738.PNG
 
Topp