Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket möjligt, men det där är en solklar G-Shock Gulfmaster enligt posterna ovan och definitivt inte en Sub.Har för mig att han körde sub förut
Han gillar väl att segla så det låter ju rimligt.Du är nog inne på rätt spår!
Det vet jagMycket möjligt, men det där är en solklar G-Shock Gulfmaster enligt posterna ovan och definitivt inte en Sub.
Det där läderbandet fick sig en omgång i det salta vattnet efter den drinken
Det var inget vidare genomtänkt svar när du refererar till en av Sveriges nu mest inflytelserika designer och multikonstnär. Det är måhända inte den dyraste pjäsen man kan bära, men något parfymmärke är det långt ifrånAh, parfymklocka...
Attling känns farligt nära parfymavdelningen, men det är vad jag tyckerDet var inget vidare genomtänkt svar när du refererar till en av Sveriges nu mest inflytelserika designer och multikonstnär. Det är måhända inte den dyraste pjäsen man kan bära, men något parfymmärke är det långt ifrån
Bara nyfiken, hur definierar du parfymmärke?Det var inget vidare genomtänkt svar när du refererar till en av Sveriges nu mest inflytelserika designer och multikonstnär. Det är måhända inte den dyraste pjäsen man kan bära, men något parfymmärke är det långt ifrån
Nu har ju möjligen just ordet "parfym" halkat in i sammanhanget utan att egentligen betyda att det är en ren parfymtillverkare som ligger bakom, i detta fall klockor. Jag tycker det är en definition av en tillverkare som gör klockor utan egen design och av låg kvalité bara för att hänga på en trend. Till det hör att dom vill ha betalt för sitt varumärke vilket dom säkert i många fall endast lånat ut, och alltså inte själva är ansvariga för produkten i övrigt. Ralph Lauren, Tiffanys och Cartier är några exempel på det motsatta. Efva Attling har ju designat massor av saker ( https://www.efvaattling.se/sv/info/ovrig-design.html) och är en av våra kändaste designers. Hennes klockor är som sagt inte dom flashigaste och dyraste man kan tänka sig, men dom bär hennes design/formspråk tydligt och har Schweiziska urverk och safirglas. Jag skulle personligen föredra att min fru bar en Efva Attling över exempelvis Michael Kors varje dag i veckanBara nyfiken, hur definierar du parfymmärke?
Visst har de schweiziska urverk men vilket fint quartzurverk som sitter i verkar inte vara så viktigt att presentera. Imho är man inte så himla mån om själva hantverket (urmässigt) om man inte kan specificera mer än så. Men alla är vi olika.Nu har ju möjligen just ordet "parfym" halkat in i sammanhanget utan att egentligen betyda att det är en ren parfymtillverkare som ligger bakom, i detta fall klockor. Jag tycker det är en definition av en tillverkare som gör klockor utan egen design och av låg kvalité bara för att hänga på en trend. Till det hör att dom vill ha betalt för sitt varumärke vilket dom säkert i många fall endast lånat ut, och alltså inte själva är ansvariga för produkten i övrigt. Ralph Lauren, Tiffanys och Cartier är några exempel på det motsatta. Efva Attling har ju designat massor av saker ( https://www.efvaattling.se/sv/info/ovrig-design.html) och är en av våra kändaste designers. Hennes klockor är som sagt inte dom flashigaste och dyraste man kan tänka sig, men dom bär hennes design/formspråk tydligt och har Schweiziska urverk och safirglas. Jag skulle personligen föredra att min fru bar en Efva Attling över exempelvis Michael Kors varje dag i veckan
Ja, tar man ett urklipp på Cartiers hemsida ser det inte mycket bättre ut ... Det gör dock inte att jag tycker dom faller inom definitionen parfymklocka. Men som du säger "alla är vi olika"Visst har de schweiziska urverk men vilket fint quartzurverk som sitter i verkar inte vara så viktigt att presentera. Imho är man inte så himla mån om själva hantverket (urmässigt) om man inte kan specificera mer än så. Men alla är vi olika.
Nu har ju möjligen just ordet "parfym" halkat in i sammanhanget utan att egentligen betyda att det är en ren parfymtillverkare som ligger bakom, i detta fall klockor. Jag tycker det är en definition av en tillverkare som gör klockor utan egen design och av låg kvalité bara för att hänga på en trend. Till det hör att dom vill ha betalt för sitt varumärke vilket dom säkert i många fall endast lånat ut, och alltså inte själva är ansvariga för produkten i övrigt. Ralph Lauren, Tiffanys och Cartier är några exempel på det motsatta. Efva Attling har ju designat massor av saker ( https://www.efvaattling.se/sv/info/ovrig-design.html) och är en av våra kändaste designers. Hennes klockor är som sagt inte dom flashigaste och dyraste man kan tänka sig, men dom bär hennes design/formspråk tydligt och har Schweiziska urverk och safirglas. Jag skulle personligen föredra att min fru bar en Efva Attling över exempelvis Michael Kors varje dag i veckan
Jag tror iof att hon även säljer parfymer ... Det senaste jag läst var att hon samarbetar med Mackmyra http://www.alltomwhisky.se/2018/08/premiar-for-mackmyra-moment-efva/Kan inget om Efva Attlings karriär förutom det jag har läst på Wikipedia men hon säljer inte parfym och hon tycks vara en framgångsrik designer. Ja, jag skulle också bli gladare om min fru valde en Attling-klocka framför en M.K
Spännande. Vissa whisky-toner skulle nog vara häftiga i parfymformat.Jag tror iof att hon även säljer parfymer ... Det senaste jag läst var att hon samarbetar med Mackmyra http://www.alltomwhisky.se/2018/08/premiar-for-mackmyra-moment-efva/
Messiah Hallberg. Oklart ur.
Med 65000000 (sextiofem miljoner) prenumeranter och 18600000000 (arton miljarder sexhundra miljoner) views får han nog räknas som känd. Sjuka siffror.Vet inte riktigt om man kan kalla han svensk kändis men pewdiepie med vad som ser ut att vara en rolex gmt master.
Svaret finns på sida 133.Sitter och ser på kvällens Agenda. Vad är det för dinka som liberalen Jan Björklund har?
Vad kör Johan Gunterberg för klocka?
Ser ingen sub-sekund väl?Ser ut som en Sjöö sandstorm Royal Capital, men lite oklart.