• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Nic

Rolex
2-Faktor
Andreas Guiance (bl.a grundare för Tyngre) är vad jag förstått det klockintresserad. Någon som vet hur hans samling ser ut?
Exempelbild:
DF93CD5F-F8CC-479E-92A4-FA728890F1A0.jpeg
Enda klockan jag har sett honom med är denna SMP, så utåt sett märks det inte att han har något större klockintresse tycker jag.
 
4D863B47-6C04-428A-B043-D28F322B7E6A.jpeg Hej! Sett en del program med arga snickaren då han har denna klockan på sig (bifogad bild) någon kunnig som kan se vad det är för klocka, omega speedmaster moon? Sjöö Sandström? Tacksam för svar.
 

Bjoerling

Cartier
Magnus Uggla fick en Sjöö Sandström i kvällens avsnitt av Så mycket bättre.
Royal Steel eller Worldtimer skulle jag tro, är inte så haj på märket. Tjusig blå tavla iaf!

Edit: Bild
IMG_20191207_222018.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Magnus Uggla fick en Sjöö Sandström i kvällens avsnitt av Så mycket bättre.
Royal Steel eller Worldtimer skulle jag tro, är inte så haj på märket. Tjusig blå tavla iaf!

Edit: Bild
IMG_20191207_222018.jpg
Såg just detta. Gissade på Sjöö Sandström. För Petter gör väl reklam för dom? Petter hade en orange SS i samma avsnitt.

Men vilken var detta exakt? Petter sa att kungen (antar att han syftade på Calle G 16) har en sån och inte många fler. Så antar att det var nåt mer speciellt än en vanlig royal steel?
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Såg just detta. Gissade på Sjöö Sandström. För Petter gör väl reklam för dom? Petter hade en orange SS i samma avsnitt.

Men vilken var detta exakt? Petter sa att kungen (antar att han syftade på Calle G 16) har en sån och inte många fler. Så antar att det var nåt mer speciellt än en vanlig royal steel?
Det var en royal Steel classic med blå sunburst tavla, 36 eller 41 är jag däremot osäker på
 
  • Like
Reactions: a.i
Topp