• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Bortsätt från tavlans färg som uppenbarligen inte är original, vad är skumt?
Njaa "skumt å skumt". Tänkte mest på allas vår vän PS klädval och andra accessoarer som gemene man inte drar på sej, iallafall inte jag. Men vad vet jag. Det är väl bara i betraktarens ögon som avgör vad som är "skumt".

Rickard Thunér från Antikrundan som smeker en stol och bär en swatch? :cool:
FA98464C-8808-4CD5-9121-F0E064427C8E.jpeg

Varför är de så dyra egentligen?
Det är väl egentligen som allting annat, tillgång och efterfrågan. RM har väl nästintill alltid limiterade upplagor. Jag har sett någon som de enbart gjort ett exemplar av med värderingen ”priceless”. Lyckats marknadsföra sig via diverse världsstjärnor.

jag är alldeles för dåligt insatt för att leverera någon åsikt om urverk och dylikt.

Det är väl egentligen som allting annat, tillgång och efterfrågan. RM har väl nästintill alltid limiterade upplagor. Jag har sett någon som de enbart gjort ett exemplar av med värderingen ”priceless”. Lyckats marknadsföra sig via diverse världsstjärnor.

jag är alldeles för dåligt insatt för att leverera någon åsikt om urverk och dylikt.
Begränsade upplagor är ju ett klassiskt knep. Som med litografier. Kan ju vara som med dyr konst att det handlar om design/formgivning (och konstnär).

Jills Veranda.
Mauros klocka. Först bergsäker på Rolex Sub men sen inte lika säker. Inte någon med dome som matchar det som ser ut som väldigt patinerade visare..

Mauro.jpg

Tillbaka
Topp