• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

sjökvist

<—Axel Nilson
Hehe, sorry om jag ger intrycket att jag är något annat än lugn. :) Tycker personligen inte det är konstigt att det skrivs om vad kändisarna vars klocka det skrivs om gör annars, men det kanske är die hard on-topic här. Får ursäkta mig själv men är ganska ny.
Personliga åsikter om politik hör inte hemma på ett klockforum kan jag tycka, vad de har för klockor är ju en annan sak
 

Spenniz

Omega
Joel Kinnaman
iqCA7pN.jpg
OT... Men snygga solglasögon, någon som vet märke och modell?
 

MattiasKV

Cartier
Mycket off topic: Vilken oerhört märklig användning av olika språkstilar i den länkade artikeln!
Veckans roligaste, saxat ur nämnda artikel:

"Som klockexpert och passionerad fan av Rolex-klockor uppskattar jag om ni kan informera prinsen och varna honom, säger mannen innan han bordar ett plan på väg till Andorra där han ska medverka vid en klockauktion för armbandsur för män som är tillverkade före 1945."

Åh vad jag skulle vilja spana in en auktion för män som är tillverkade före 1945! Synd bara att jag är född långt senare och knappast är välkommen :woot:
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Någon som vet om Anders Tegnell sportar någon dinka? :)
Skulle gissa på Moretime eller annat från Ur&penn. Inte för att det är något fel på Ur&penn utan för att han inte verkar bry sig om prylar av en av två anledningar.
1. Ingen ser ändå vad man har på armen när man tittar i ett mikroskop.
2. Ingen ide att köpa fin klocka när jag ändå blir full på julfesten och råkar i slagsmål, vill ju inte behöva vara rädd om klockan när jag delar ut en rak höger.
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
Han verkar inte använda klocka alls. Känns ändå som att nästan alla läkare använder armbandsur vanligtvis, men Anders Tegnell är vil ingen vanlig läkare gissar jag ;)

Med risk för OT så är min erfarenhet tvärtom. Vårdpersonal som jobbar med patientkontakt i Sverige får pga hygienregler inte bära klocka, armband eller ringar på jobbet. Jag är läkare som inte jobbar i vården och kan därför bära klocka (hurra). Det skulle Tegnell också kunna göra förstås. De flesta andra läkare jag känner är däremot ointressade av klockor även om undantag såklart finns.

Träningsklockor utanför jobbet är väl däremot förhållandevis vanligt. Anders Wallensten verkar också tillhöra den skaran läkare. Här med... Garmin Fenix?
IMG_20200514_131820.jpg
 

nept

Panerai
Nån som ser vad denna moderata regionpolitiker i Stockholm har på sig? Har sett en och annan bild i nyheterna men kan inte bedömma själv om det är något fint eller nåt billigt. Tamsons heter han ifall ni vill söka på fler bilder.

spärr.png
händer.png
modelltåg.png
karta.png
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Nån som ser vad denna moderata regionpolitiker i Stockholm har på sig? Har sett en och annan bild i nyheterna men kan inte bedömma själv om det är något fint eller nåt billigt. Tamsons heter han ifall ni vill söka på fler bilder.

spärr.png
händer.png
modelltåg.png
karta.png
IWC Portugieser? Känns lite så med subdials vid 3 och 9, men är osäker...

iwc-portuguese-automatic-steel-black-mens-watch-iw500109.jpg
 
Topp