Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som vet om Anders Tegnell sportar någon dinka?
Tror att han avhandlats tidigare i tråden, och det borde stämma det du sägerGW med någon form av svart DJ?
Vilken klocka rockade Felix S:t Clair Renard I Snowroller?
Och vad bär han idag?
För den oinvigde är Felix en legendarisk fotograf som spelade sig själv i Sällskapsresan 2.
Är det Rolex på båda bilderna?
Skulle spekulera i att han bär en DD i Snowroller, ser iallafall ut som en I guld med champagnetavla. Den senare bilden ser ut som en GMT-Master, osäkert vilken refVilken klocka rockade Felix S:t Clair Renard I Snowroller?
Och vad bär han idag?
För den oinvigde är Felix en legendarisk fotograf som spelade sig själv i Sällskapsresan 2.
Aha, en Sub och inte en GMT, tyckte att jag såg en tvåfärgad bezel på ursprungsinlägget, men jag såg tydligen fel
Det har gått bra för Felix. Han kan mycket väl ha tre rollar.Aha, en Sub och inte en GMT, tyckte att jag såg en tvåfärgad bezel på ursprungsinlägget, men jag såg tydligen fel
Fair point, det kan mycket väl vara såDet har gått bra för Felix. Han kan mycket väl ha tre rollar.
Tycker att han bär upp en 36mm(?) gulguldklocka riktigt bra med skogshuggarjacka och cowboyhatt.Fair point, det kan mycket väl vara så
DD har väl först på senare år kommit i andra storlekar än 36mm, så det är rätt som du säger. Klockren om än udda klocka till den klädseln, I wouldTycker att han bär upp en 36mm(?) gulguldklocka riktigt bra med skogshuggarjacka och cowboyhatt.
Baserar måttet på en 78 års modell...
Ser ju inte direkt ut som att han har sin morsas klocka på sig direkt.
Det är kontrasterna som gör det. En Chockis på en kostymnisse eller en DD på en skogshuggare är alltid mer intressant än den väntade motsatsen.DD har väl först på senare år kommit i andra storlekar än 36mm, så det är rätt som du säger. Klockren om än udda klocka till den klädseln, I would
Det behöver ju definitivt inte ha ”gått bra” bara för att man har tre rollar, han kan ju också vara en helt vanlig entusiast.Det har gått bra för Felix. Han kan mycket väl ha tre rollar.
Likt en drös av oss KS:areDet behöver ju definitivt inte ha ”gått bra” bara för att man har tre rollar, han kan ju också vara en helt vanlig entusiast.
Backa bandet några år så kan han ha betalat typ 150 totalt för alla 3.Likt en drös av oss KS:are
Mcket sponsklibbor på den bilen! Åberg var tidig med det.Vilken klocka rockade Felix S:t Clair Renard I Snowroller?
Och vad bär han idag?
Snarare 50 om det är 80 - 90-tal. Jag pröjsade 12 för min 1675 typ 2000.Backa bandet några år så kan han ha betalat typ 150 totalt för alla 3.
Så är det givetvis.Men i det här fallet har det gått bra också.Det behöver ju definitivt inte ha ”gått bra” bara för att man har tre rollar, han kan ju också vara en helt vanlig entusiast.
Tror att det var Felix privata bil som användes i filmen. Det är så jag har uppfattat det iallafall...(min bror är kompis med Felix).Mcket sponsklibbor på den bilen! Åberg var tidig med det.
Fast han var inte riktigt sig själv. Han la sig till med både läspandet och dialekten. Norrlänning senast jag kollade.Korrekt det var hans egna bil och klistermärkena var saker han var involverad i. Tidningen "Åka Skidor" finns kvar än idag. Fått höra detta berättat från folk från hans generation.
Rätt kul att spela sig själv helt och hållet i en såpass legendarisk film.
Tysk tid på andra urtavlan!Silvia med "dubbelpipigt",
fast på samma arm
Tysk tid på andra urtavlan!
Tysk tid på andra urtavlan!
Verkar som om hon varierar sin tidszon :https://www.svenskdam.se/kungligt/drottning-silvia-visar-upp-favoritsmycket/Sen när hade Tyskland en annan tidzon en Sverige?
Sen när hade Tyskland en annan tidzon en Sverige?
Kan ju faktiskt vara befogat i hennes fall. De reser ju väldigt mycket. Hon borde ha en Seiko Astron!Verkar som om hon varierar sin tidszon :https://www.svenskdam.se/kungligt/drottning-silvia-visar-upp-favoritsmycket/
Sen när hade Tyskland en annan tidzon en Sverige?
dom ligger 75år efter sverige
Ser ut som Seadweller, finns datumfönster och den ser kraftigare ut än en SubKennedy Bakircioglü med Sea-Dweller, eller är det en Sub no date?