• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

MHammar

Omega
Ja.

Screenshot_20210115-170744_Gallery.jpg
Någon variant på Classic Fusion antar jag då!
 

Vantheman

Cartier
Ett femplus häng! Älskar det!
Gert Wingårdh bär äldre ref aquanaut med bra häng :). Kan inte avtyda exakt referens utan tydligare bild på tavlan.
14D9FE6E-DFCA-4FE9-AEEE-D9A4332F48FD.jpeg

8013E628-DC81-428E-9734-9F2FE93B26F0.jpeg
272F856A-FB08-4F6A-9AC0-4266A78F72CE.jpeg

B330C752-A04F-427E-B4DC-BF6981DDDC50.jpeg

Här är jag med Gerts Aquanaut. Jag stötte på han på en restaurang i somras och vi började prata och arkitektintresserad som jag är, blev jag starstrucked. Vi började att snacka klockor och slutade med att jag fick prova den. Ett kul minne.
 
Senast ändrad:

Bjoerling

Cartier
B330C752-A04F-427E-B4DC-BF6981DDDC50.jpeg

Här är jag med Gerts Aquanaut. Jag stötte på han på en restaurang i somras och vi började prata och arkitektintresserad som jag är, blev jag starstrucked. Vi började prata klockor och slutade med att jag fick prova den. Ett kul minne.
Fräsigt! Den ser ut att ha levt, klockan :) Han har verkligen ett galet häng på den där. Är gummit okapat tro?
 

Cyk Lop

Breitling
Sökte ordet "Knutson" på KS, utan några träffar. Betyder det att politiske kommentatorn Mats Knutsons klocka (klockor) aldrig diskuterats på KS?
"Lånar" den bästa bilden som gick att hitta på Google. Kanske någon som känner igen klockan?
20210128_214319.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Sökte ordet "Knutson" på KS, utan några träffar. Betyder det att politiske kommentatorn Mats Knutsons klocka (klockor) aldrig diskuterats på KS?
"Lånar" den bästa bilden som gick att hitta på Google. Kanske någon som känner igen klockan?
20210128_214319.jpg
Helt omöjligt att avgöra med hjälp av en så pass lågupplöst bild men jag tycker att det påminner lite om denna modell från Certina? Jag känner inte till om han bär några andra klockor som skulle kunna ge ledtrådar kring eventuell prisklass osv. men det känns som att lättillgängliga modeller från bl.a. Certina och Tissot i denna prisklass är ganska vanligt förekommande.

IMG_44945.jpg
 

H:son

Breitling
Instagramfenomenet och livscoachen John Andreas, aka gentlemens coach. Vad är det för ur som sitter på hans handled?

lånad bild från hans insta
E0D0E464-F7B0-44BD-8672-DDC5E4802FF1.jpeg
 
Topp