MHammar
Basic
Någon variant på Classic Fusion antar jag då!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon variant på Classic Fusion antar jag då!
Hublot MDMNågon variant på Classic Fusion antar jag då?
Vilka jäkla tider vi lever i. Tacka vet jag Aqualand perioden...
Pluspoäng för Kungens outfit.Vilka jäkla tider vi lever i. Tacka vet jag Aqualand perioden...
![]()
Allt var bättre förr...Pluspoäng för Kungens outfit.
Kika några inlägg uppKungen kör med en Hublot när han vaccineras. En gammal pre-JCB.
![]()
Getting stabbed in style...Kungen kör med en Hublot när han vaccineras. En gammal pre-JCB.
![]()
Ett femplus häng! Älskar det!
Gert Wingårdh bär äldre ref aquanaut med bra häng. Kan inte avtyda exakt referens utan tydligare bild på tavlan.
![]()
![]()
![]()
Fräsigt! Den ser ut att ha levt, klockan![]()
Här är jag med Gerts Aquanaut. Jag stötte på han på en restaurang i somras och vi började prata och arkitektintresserad som jag är, blev jag starstrucked. Vi började prata klockor och slutade med att jag fick prova den. Ett kul minne.
Hoppades på denna, men neeeh:50 spänns WIS skräp eller grisdür? Låter panelen avgöra....
![]()
Close but......kanske en lite mindre kostsam homage......Hoppades på denna, men neeeh:
![]()
Verkligen. Han nämnde någon i stil med att han knappt tagit av sig den, han köpte den ny och har haft den sedan dess.. Det stämmer, gummit är okapat..Fräsigt! Den ser ut att ha levt, klockanHan har verkligen ett galet häng på den där. Är gummit okapat tro?
Hur har han skjortan. Uppvikt men kavaj på sig samtidigt. Är det för att klockan ska synas???50 spänns WIS skräp eller grisdür? Låter panelen avgöra....
![]()
Förmodligen för långa armar på skjortan, så istället för att köpa rätt storlek så viker han upp dem??Hur har han skjortan. Uppvikt men kavaj på sig samtidigt. Är det för att klockan ska synas???
Tack för att du delar med dig! Det är en 5060A, första generationens Aquanaut.Verkligen. Han nämnde någon i stil med att han knappt tagit av sig den, han köpte den ny och har haft den sedan dess.. Det stämmer, gummit är okapat..Någon som vet ref?
![]()
Var helt säker på att det var Björn Kjellman när jag först såg bilden.50 spänns WIS skräp eller grisdür? Låter panelen avgöra....
![]()
Det var jag med fram tills jag läste din kommentar och tittade lite mer noggrantVar helt säker på att det var Björn Kjellman när jag först såg bilden.![]()
50 spänns WIS skräp eller grisdür? Låter panelen avgöra....
![]()
Så det var en riktig Lange ändå? Cool. Det trodde man inte (om Björn Kjellman).![]()
Edit: Lite mer googlande och man ser att han har ett klockintresse
![]()
Nej, det är det inte. Har iaf inte hittat någon som är lik.Så det var en riktig Lange ändå? Cool. Det trodde man inte (om Björn Kjellman).
Ok, tack. Tyckte man kunde utläsa det på tavlan. Kanske är en replika/fejk då.Nej, det är det inte. Har iaf inte hittat någon som är lik.
Helt omöjligt att avgöra med hjälp av en så pass lågupplöst bild men jag tycker att det påminner lite om denna modell från Certina? Jag känner inte till om han bär några andra klockor som skulle kunna ge ledtrådar kring eventuell prisklass osv. men det känns som att lättillgängliga modeller från bl.a. Certina och Tissot i denna prisklass är ganska vanligt förekommande.Sökte ordet "Knutson" på KS, utan några träffar. Betyder det att politiske kommentatorn Mats Knutsons klocka (klockor) aldrig diskuterats på KS?
"Lånar" den bästa bilden som gick att hitta på Google. Kanske någon som känner igen klockan?
![]()
Om man googlar kommer det upp replikor som ser ut så.Ok, tack. Tyckte man kunde utläsa det på tavlan. Kanske är en replika/fejk då.