• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Han berättar om den och klocksamlandet lite kort i en intervju med King:

Mauro bar Patek Philippe långt innan det blev en obligatorisk del av uniformen för dj:s på Ibiza. Han köpte sin Aquanaut samma år som den kom ut, 1997.

– Klocksamlandet började helt enkelt med att jag behövde ett armbandsur. Jag visste ingenting om klockor och köpte en som gick sönder direkt. Så jag började läsa på, och det tog inte lång tid innan jag var fast. Jag sålde samlingen för femton år sedan och behöll Aquanauten, Rolex Submarinern och ett par till. Jag gillar Aquanauten men den är inte så robust. Den ska föreställa en sportklocka, men tappar jag den i badrumsgolvet måste den flygas till Schweiz för reparation och sedan får jag en saftig nota på posten.

Gustav Mandelman från mandelsmannsgård hade på sig en seamaster (om jag inte ser helt fel) i dagens avsnitt!
53D22E6F-54AA-4534-8154-2DC65EFEC7AE.png
5E0C89FD-AB65-4174-92D7-7D712DA2A501.png

På nato dessutom! Bra spottat och ett väldigt otippat klockval av herr Mandelmann. Bildgooglar man så verkar han aldrig bära klocka över huvud taget.
Kollar aldrig på programmet men fastande i tio minuter idag... Gick in och kollade lite på Cmore och han använde bara den i just det segmentet av programmet. Resten av programmet var han utan klocka... :)

• Like
Reactions: HSK
Kollar aldrig på programmet men fastande i tio minuter idag... Gick in och kollade lite på Cmore och han använde bara den i just det segmentet av programmet. Resten av programmet var han utan klocka... :)
Det kan vara en imagegrej också och att man bara har missat det i produktionen. Det kanske rimmar illa när man vill måla upp en bild av hur de lever det enkla lantlivet och att han samtidigt bär en klocka som kostar 15-20k även om han använder den privat.

Det kan vara en imagegrej också och att man bara har missat det i produktionen. Det kanske rimmar illa när man vill måla upp en bild av hur de lever det enkla lantlivet och att han samtidigt bär en klocka som kostar 15-20k även om han använder den privat.
Precis! Men kul och se att han bra smak i klockor! Har lite svårt för honom annars...

Mannen, myten.... produkten!
Det ligger väl lite i det. Jag har inte sett programmet men uppfattar det som att de nästan säljer in sig som något slags självförsörjande hippiepar och det är klart att det krockar med verkligheten om han glider omkring i en Q7 och bär Omega. Att han har en SMP på nato antyder att han ändå har ett visst klockintresse och det måste vara lite trist att behöva anpassa hela sitt liv för att följa någon slags mall och leva upp till förväntningar folk har på en.

Eller så har han lånat den över dagen av någon i produktionen för att kunna hålla koll på hur länge fåren har varit ute på bete? Notera bezeln! 🤔😉

Okej, en ny kändis då. Denna gång gamla skidåkare. Mattias Hargin. Screenshotat från hans youtubekanal så väldigt ur fokus tyvärr. Vad är det för klocka? Ser ut som någon sorts kolfiberurtavla va?

Han är sponsrad av Norqain så gissningsvis en sådan, nytt märke där en viss Teddy Schneider stoppat in några av de 800M€ han fick loss när Breitling såldes. En viss fallenhet för marknadsföring finns ju i familjen, kan nog bli intressant att se var detta projekt landar.

Senast ändrad:
Mors,
Det såg ut som en SUB Date som Eric Saade sportade under artistpresentationen "Min Sanning" igår - men jag fokuserade för mycket på annat och dottern tänkte inte på det så klart...
Var det någon som tittade mer noggrannt?
Hänger Eric Saade på detta förträffliga forum?

Tror jag hört i en intervju att han har en sea dweller
OK, som sagt var - kände mig lite för okoncentrerad, men det såg ut som ett litet datumfönster så det måste varit en 126600 om jag såg rätt, vill säga...
Om Eric hänger på detta forum kan han väl kliva in och berätta lite om sin dinka - kunde vara kul att "höra det från hästens mun".

Mors,
Det såg ut som en SUB Date som Eric Saade sportade under artistpresentationen "Min Sanning" igår - men jag fokuserade för mycket på annat och dottern tänkte inte på det så klart...
Tror jag hört i en intervju att han har en sea dweller
OK, som sagt var - kände mig lite för okoncentrerad, men det såg ut som ett litet datumfönster så det måste varit en 126600 om jag såg rätt, vill säga...
Om Eric hänger på detta forum kan han väl kliva in och berätta lite om sin dinka - kunde vara kul att "höra det från hästens mun".
Glöm inte att ni kan söka i den här tråden

Mors,

Är inte helt säker men jag tyckte att det såg ut som en Hulk.

Stämmer nog. Hela programmet är ju bara en fasad, utmärkt sätt att lura stadsbor om hur livet på landet ser ut.

Tillbaka
Topp