• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

galácticon

Patek
2-Faktor
Leif Mannerström, vad är det han har?
Screenshot_2015-08-25-21-40-26.png
 
Sant men 95% av alla män på jobbet säger att dom gillar klockor. Dom har alltid velat ha en Omega, inte en Rolex är dom noga med att nämna.
Eller så gillar man inte Rolex, kan bero på både design eller vad "gemene" man förknippar med varumärket. Bara för att man lägger pengar på en klocka behöver man ju inte köpa Rolex. Hade jag 60-100k och skulle ha EN klocka och det en ny skulle jag absolut inte köpa en Rolex då ingen modell tilltalar mig särskilt mycket för att bli OWG. Däremot finns det många äldre modeller jag mycket gärna skulle ha!
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Eller så gillar man inte Rolex, kan bero på både design eller vad "gemene" man förknippar med varumärket. Bara för att man lägger pengar på en klocka behöver man ju inte köpa Rolex. Hade jag 60-100k och skulle ha EN klocka och det en ny skulle jag absolut inte köpa en Rolex då ingen modell tilltalar mig särskilt mycket för att bli OWG. Däremot finns det många äldre modeller jag mycket gärna skulle ha!
Absolut. Menade mest att (av min erfarenhet) dom som säger att dom gillar Omega måste av någon anledning alltid lägga till att dom inte gillar Rolex. Alla gubbar på jobbet alla fall.
 

Ponlarsson

Panerai
Nu är diskussionen rätt off topic men ändå, har Longines Hydroconquest blivit det nya för medelålders män med kontorsarbete? Senaste dagarna har jag sett tre olika män som passar in på beskrivningen med HC. Kan prisuppgången på SMP tvingat fram en ny favorit?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Bevisar att C.P inte har bra smak.
Smak är så subjektivt. Även om jag kanske inte är Hublots största fan så kan jag tycka att det blir lite fel att säga att någon som har en annan åsikt saknar smak.

Henke Lundqvist har ju massor av klockor, och däribland en Hublot: (för övrigt från samma FB-tråd)

Henrik%252BLundqvist%252B2012%252BNHL%252BAwards%252BH_Q8Wi0hQUNx.jpg

Här med Justin Bieber och en Breitling:

spl245211_008-wm900.jpg
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
MFF:s coach såg ut att ha en AP RO med kronograf under matchen idag. Henke såg även ut att ha en Royal Oak, dock inte hundra på det. Bilderna är från Aftonbladet men det var bättre upplösningen där!
600.jpg

600.jpg
 
Topp