• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Oew

Rolex
Hittar ingen bra bild men prins Daniel är ju väldigt frälst i sin rosé-gulds at! Ser honom aldrig utan den på gymmet! Sorry om någon redan postat
image.jpeg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
I dom bilderna där han bär Tissot är han ju ändå i sånna situationer där den säkert är en vettig beater. Massa funktioner som säkert är bra för exempelvis scouter. Han har med största säkerhet en hel del finare klockor också, men när han ska ut i vildmarken kanske han helt enkelt föredrar en billigare klocka med praktiska funktioner.
Att kungen har en del Rolex och annat skoj i klockboxen är väl allmänt känt egentligen, tycker bara han kunde kosta på sig att ha en lite roligare vildmarksbeater än just Tissot också.
 

Oew

Rolex
Trevlig klocka men köra croco på gymmet är ju en fet-diss. Där får bondprinsen underkänt.
Nja alltså kanske uttryckte mig lite dåligt, han har ju inte klockan på sig under själva passen utan innan och efter! Dock sett Carl-Philip många gånger med bl.a hubbe under träningspass.
 
  • Like
Reactions: cab

Edin

Panerai
Svårt att klanka ned på Prins Daniel. Vare sig vad gäller klocka eller klädel när han lägger några hoops men skorna? Skulle ju sitta bättre med valfri sportdoja eller randsydd sko för vad sjutton har han för pensionärs pjuck på sig???

Men som sagt, inte klaga..
 
Såg på Nyhetsmorgon att Paolo Roberto hade på sig en Rolex Submariner. Han har inte haft på sig den på ett bra tag. Fast Hade inte han en "No date"?
image.jpg
 
Senast ändrad:

Guden

Cartier
Ni har nog inte stött på Paulo på riktigt ser jag. :)
Riktig skitstövel som ger sig på allt och alla när han får i sig lite alkohol.

Han stod och lutade sig mot syrrans (en liten tjej på 50kg) bil utanför Riche i Stockholm, när hon bad honom att flytta på sig så vägrade han och konversationen gick ungefär till såhär:
- "Vad fan ska du göra åt saken?"
Jag ber dig bara att flytta på dig, du sitter på min bil?!
- "Ha ha skiter i vems bil det är, kom och flytta på mig kärring."
Hon hotade då med att ringa till polisen, men han brydde sig inte så mycket om det.
Hon ringde till mig direkt och jag var där inom 5-minuter men kvinnan som han var med lyckades dra honom därifrån.

Var så förbannad, hade verkligen lust att se hur mycket fighter som finns kvar i honom efter allt yoga och pasta-kokande.
Idiot.
 

Pistol_Pete

Panerai
Senast ändrad:
Ni har nog inte stött på Paulo på riktigt ser jag. :)
Riktig skitstövel som ger sig på allt och alla när han får i sig lite alkohol.

Han stod och lutade sig mot syrrans (en liten tjej på 50kg) bil utanför Riche i Stockholm, när hon bad honom att flytta på sig så vägrade han och konversationen gick ungefär till såhär:
- "Vad fan ska du göra åt saken?"
Jag ber dig bara att flytta på dig, du sitter på min bil?!
- "Ha ha skiter i vems bil det är, kom och flytta på mig kärring."
Hon hotade då med att ringa till polisen, men han brydde sig inte så mycket om det.
Hon ringde till mig direkt och jag var där inom 5-minuter men kvinnan som han var med lyckades dra honom därifrån.

Var så förbannad, hade verkligen lust att se hur mycket fighter som finns kvar i honom efter allt yoga och pasta-kokande.
Idiot.
Oavsett och avhängt att jag inte vet något alls om dig så ska du nog ändå vara glad att du lyckades undvika det. Man ska inte underskatta såna personer oavsett vad de kan förmedla i tv rutan. Han tränar väl fortfarande ganska aktivt vad jag vet och med den bakgrunden han har skulle jag nog övervägt det både en och två gånger :)

I övrigt har jag inga kommentarer om han som person mer än att han är ganska rolig att lyssna på och säger vad han tycker till diverse PK och feministmaffia när tillfälle ges.
 

Guden

Cartier
Oavsett och avhängt att jag inte vet något alls om dig så ska du nog ändå vara glad att du lyckades undvika det. Man ska inte underskatta såna personer oavsett vad de kan förmedla i tv rutan. Han tränar väl fortfarande ganska aktivt vad jag vet och med den bakgrunden han har skulle jag nog övervägt det både en och två gånger :)

I övrigt har jag inga kommentarer om han som person mer än att han är ganska rolig att lyssna på och säger vad han tycker till diverse PK och feministmaffia när tillfälle ges.
Kan inte ljuga och lova att jag hade spöat honom, vet från säkra källor att killen kan slåss, men har också blivit slagen. :)

När det handlar om familj så hade jag inte backat vare sig det vore McGregor eller Pasta Roberto det handlade om.

Edit: Tyckte också att hans småtjaffs med b.la. Feministmaffian var skoj, tills detta hände.
 

wadstroem

Cartier
Calle Schulman tycks ha kompletterat sin Sub med en IWC. Modell oklar dock.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    106.6 KB · Visningar: 346
  • image.jpeg
    image.jpeg
    22.1 KB · Visningar: 334

wadstroem

Cartier
Ser ut som att Matias Varela (snabba cash, point break) sportar en speedy(?).

image.png

Han har ju på sig en speedy i Snabba Cash-filmerna, så det kanske är hans egna klocka i filmen? Grymt isåfall.
Ni har nog inte stött på Paulo på riktigt ser jag. :)
Riktig skitstövel som ger sig på allt och alla när han får i sig lite alkohol.

Han stod och lutade sig mot syrrans (en liten tjej på 50kg) bil utanför Riche i Stockholm, när hon bad honom att flytta på sig så vägrade han och konversationen gick ungefär till såhär:
- "Vad fan ska du göra åt saken?"
Jag ber dig bara att flytta på dig, du sitter på min bil?!
- "Ha ha skiter i vems bil det är, kom och flytta på mig kärring."
Hon hotade då med att ringa till polisen, men han brydde sig inte så mycket om det.
Hon ringde till mig direkt och jag var där inom 5-minuter men kvinnan som han var med lyckades dra honom därifrån.

Var så förbannad, hade verkligen lust att se hur mycket fighter som finns kvar i honom efter allt yoga och pasta-kokande.
Idiot.

Hehe, jag har faktiskt träffat Paolo när jag och min mor stötte på honom på något fik på Hornsgatan en gång. Han satt och gapa (på italienska) med ägarna men vi hälsade och så, han verkade reko. Jag har alltid gillat honom när han varit med i media. Samtidigt så känns även den bild du målar upp ganska rimlig, då jag har hört att han kan bli lite oskön när han dricker.
 
Topp