• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

wg11

Cartier
Erik Haag i "Historieätarna firar jul" som sändes på SVT för några dagar sedan, ser ut som att han sportar en TT Datejust.
image.png

image.png
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Joe Labero är ju omnämnd i tråden (sida 25), men var det någon som råkade se programmet (gissningsvis repris, med tanke på tidpunkten) på fyran idag?

Och i så fall... Vad var det för ett jävla åbäke han hade runt handleden?
 

Johan_K

Omega
2-Faktor
Joe Labero är ju omnämnd i tråden (sida 25), men var det någon som råkade se programmet (gissningsvis repris, med tanke på tidpunkten) på fyran idag?

Och i så fall... Vad var det för ett jävla åbäke han hade runt handleden?
Tänkte på det jag med, va ju ett par olika men alla var de lika stora. Tyckte det såg ut som nåt av Diesels mästerverkmästerverk o_O
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Triumf är bara en avundsjuk jävel (och dessutom en one trick pony, och har precis som så många andra på mediavänsterkanten, en hang-up på vad de han intervjuar har för lön/ekonomi, klockor och bilar. Det var obetalbart att höra hans reaktion när Mats Qviberg helt utan att skämmas sa att inte gillar tiggare för att de förfular gatubilden.
Har pratat en hel del klockor med Triumf, han har ett genuint intresse - därför det ofta kommenteras klockor i podcasterna. Något han berättat för mig också. Senast vi pratade hade han införskaffat en fin 5513.

Ditt inlägg säger enbart mer om dig än vad det gör om honom.
Trist attityd.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har pratat en hel del klockor med Triumf, han har ett genuint intresse - därför det ofta kommenteras klockor i podcasterna. Något han berättat för mig också. Senast vi pratade hade han införskaffat en fin 5513.

Ditt inlägg säger enbart mer om dig än vad det gör om honom.
Trist attityd.
Såg hans 5513 på 1 meters håll för några veckor sedan men har du
lyssnat på podden med Qviberg?
Varenda mening inleddes med
"Du som är så rik..."
"Du som har så mycket pengar..."
"Du som aldrig behöver jobba igen..."
Han må vara klockintresserad men ett märkligt och närmast osunt intresse för andras pengar har han definitivt.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Såg hans 5513 på 1 meters håll för några veckor sedan men har du
lyssnat på podden med Qviberg?
Varenda mening inleddes med
"Du som är så rik..."
"Du som har så mycket pengar..."
"Du som aldrig behöver jobba igen..."
Han må vara klockintresserad men ett märkligt och närmast osunt intresse för andras pengar har han definitivt.
Jag har lyssnat på samtliga intervjuer, jag håller inte med dig.
Att fråga vad vad de intervjuade tjänar är hans grej, de som kan/vill svara brukar leda till intressanta samtal.

Men nu OT:ar vi... PMa mig om du vill diskutera vidare. :)
 

Bodén

Panerai
Såg hans 5513 på 1 meters håll för några veckor sedan men har du
lyssnat på podden med Qviberg?
Varenda mening inleddes med
"Du som är så rik..."
"Du som har så mycket pengar..."
"Du som aldrig behöver jobba igen..."
Han må vara klockintresserad men ett märkligt och närmast osunt intresse för andras pengar har han definitivt.

Äh, det är väl kul att någon vågar pratar om pengar i detta för övrigt sossiga landet. :)
 
Topp